دکوراسیون اتاق کودک

دکوراسیون اتاق کودک

دکوراسیون و چیدمان اتاق کودک یکی از قسمتهای مهم خانه ای باشد که باید از زاویه های متفاوت به آن نگاه کرد. چیدمان و دکوراسیون تنها نباید جنبه تزیینی داشته باشد  بلکه باید کاربردی و متناسب با سن کودک نیز اجرا شود. دکوراسیون داخلی به دو قسمت تقسیم می شود. کفپوش ،دیوارپوش، سقف و در و پنجره قسمتی از دکوراسیون نیز محسوب می‌شوند و مابقی وسایل و مبلمان داخل اتاق می باشد. که همه آنها نیست دارای اهمیت هستند. مهمترین نکته قبل از هر کار انتخاب رنگ می باشد.

 انتخاب رنگ:

 اگر کودک شما در سنین پایین می باشد و نمی تواند رنگ را انتخاب کند به سلیقه خودتان رنگ مورد نظر را انتخاب کنید. بهترین رنگ برای اتاق کودکان رنگ های ملایم وخنثی است.  رنگ هایی همچون خاکستری،  سفید، صورتی کم رنگ و…  این نوع رنگ ها با استفاده از کاغذ دیواری های طرح دار می توانند به اتاق کودک زیبایی ببخشد. اما اگر کودک شما به سنی رسیده که می تواند رنگ را انتخاب کند اجازه دهید رنگ مورد علاقه خود را در اطراف خود ببینند. رنگ ها تاثیر بسزایی بر روحیه و خلق و خوی افراد دارد بنابراین در انتخاب رنگ دقت کنید .

 برای مطالعه مقاله روانشناسی رنگ ها اینجا کلیک کنید.

 نورپردازی:

 بهترین نورپردازی برای اتاق کودک استفاده از نور طبیعی می باشد بنابراین ترجیحا  اتاقی را  برای اتاق کودک در نظر بگیرید که بیشترین نور را داشته باشد.  اما اگر از این امکانات برخوردار نیستید می توانید از نورپردازی های  سقف و دیوار استفاده کنید.  کودکان معمولاً به نور ماه علاقه بسیاری دارند بنابراین سعی کنید از لامپ هایی که نور آنها شبیه به نور ماه می باشد استفاده شود. روشنایی و نور به کودکان احساس امنیت و آرامش می‌دهد از ایجاد یک فضای تاریک و بدون نور برای کودک خودداری کنید.

 استفاده از عکس ها:

 یکی از وسایل مورد نیاز در اتاق کودک استفاده از عکس خود کودک می باشد. وجود عکس کودک در اتاق به او اعتماد به نفس می‌دهد. اگر این امکان وجود دارد از عکس کودک پوستر دیواری تهیه کنید و در غیر این صورت به صورت قاب عکس در اتاق کودک قرار دهید.  همه کودکان معمولا به یک سری از شخصیت های کارتونی علاقه دارند. از علایق کودکان در دکوراسیون استفاده کنید به این صورت که می توانید شخصیت های کارتونی را به صورت کاغذ دیواری و یا پوستر دیواری استفاده کنیم.حتی برای  پارچه های روتختی و یا فرش اتاق میتوان از شخصیت های کارتونی بهره گرفت.

 برای مشاهده انواع کاغذ دیواری به نمایندگی کاغذ دیواری اصفهان  مراجعه نمایید

 کفپوش اتاق:

 کفپوش اتاق کودک اهمیت زیادی دارد به خصوص کودکانی که سن پایینی دارند و به تازگی راه می روند. استفاده از کفپوش هایی همچون سرامیک موکت پارکت و غیره  هر یک مزایا و معایبی دارد که باید با توجه به بودجه و بررسی مزایا و معایب یکی از آن‌ها را انتخاب کرد اما پیشنهاد ما به شما استفاده از پارکت میباشد. زیرا امکان سر خوردن کودک وجود ندارد و همچنین تمیز کردن آن به نسبت سایر کفپوشها راحت‌تر است.

 برای مشاهده انواع پارکت اتاق کودک اینجا کلیک کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar