پارچه ابریشم اصل را چگونه تشخیص دهیم؟

پارچه ابریشم اصل را چگونه تشخیص دهیم؟

پارچه ها انواع متفاوتی دارند که هر یک از جنس ها می تواند اصل و تقلبی داشته باشد. یا حتی درجه یک و درجه دو داشته باشد که تشخیص آن ها در بعضی موارد کمی مشکل است. تنها راه تشخیص پارچه ها مطالعه در مورد انواع پارچه ها می باشد که ما سعی داریم در مقالات بعدی شما را با انواع پارچه ها آشنا کنیم اما در این مقاله قصد داریم راه های شناخت ابریشم اصل از مصنوعی را برای شما عزیزان بازگو نماییم با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

بهترین فروشگاه پارچه اصفهان

پارچه ابریشم

 نحوه تولید ابریشم 

 قبل از اینکه تفاوت بین ابریشم اصل و مصنوعی را تشخیص دهید باید و نحوه تولید هر یک از آنها آشنا شد. به طور خلاصه می‌توان گفت که ابریشم اصل از نوعی پروتئین که در کرم ابریشم وجود دارد تولید می شود این نوع پروتئین که در بدن کرم ابریشم وجود دارد منجمد شده و طی مراحل خاصی به الیاف ابریشم تبدیل می شود. اما همانطور که گفته شد همه اجناس می‌توانند انواع تقلبی نیز داشته باشند الیاف ابریشم دیگری نیز از روش های متفاوتی تولید می شوند که دیگر به آن ابریشم اصل  نمی توان گفت و به ابریشم های مصنوعی معروف اند.

 راه های تشخیص ابریشم اصل از مصنوعی

راههای بسیاری برای تشخیص ابریشم اصل از مصنوعی وجود دارد که ما تعدادی از آنها را برای شما عزیزان بیان می‌کنیم.

۱٫  سوزاندن پارچه:

 یکی از راه‌هایی که سریعاً به جواب میرسد و هر کسی می تواند این امتحان را انجام دهد سوزاندن قسمتی از پارچه است. به این صورت که  نخی از پارچه را جدا کنید و مطمئن شوید که نخ دوخت نباشد و از خود تار و پود پارچه باشد. با یک فندک یا کبریت زیر نخ روشن کنید و سعی در سوزاندن نخ کنید.  هنگام سوزاندن نقد باید به موارد زیادی توجه کنید از جمله نحوه سوختن نخ،  بوی حاصل از سوختن و خاکستر باقی مانده از نخ سوخته شده.

 اگر نخ هنگام سوختن  جمع شد  و به حالت گلوله درآمد یعنی پارچه ابریشم مصنوعی است زیرا ابریشم طبیعی در هنگام سوختن آهسته میسوزد و به حالت پودر در می آید.

 بوی حاصل از سوختن ابریشم طبیعی مانند بوی موی سوخته می باشد اما ابریشم مصنوعی مانند بوی کاغذ سوخته می دهد.

برای خرید انواع پارچه اصل به پارچه فروشی خیابان ابن سینا اصفهان مراجعه نمایید.

پارچه ابریشم

۲٫ ظرافت پارچه :

 پارچه ابریشم اصل ظرافتی دارد که با یک امتحان ساده می‌توان آن را تشخیص داد. به طور مثال میتوان پارچه ابریشم را از یک حلقه کوچک مانند حلقه ازدواج عبور داد اگر به راحتی پارچه از حلقه رد شد یعنی ابریشم اصل میباشد اما اگر با فشردگی و کمی سختی عبور کرد ابریشم مصنوعی است.

۳٫ لمس پارچه:

 یک راه ساده دیگر که می توان پارچه ابریشم اصل را تشخیص داد لمس پارچه می باشد پارچه ابریشم پس از کمی لمس کردن از خود گرما تولید میکند و باعث میشود کف دست گرم شود اما ابریشم مصنوعی این خاصیت را ندارد.

نکته:

 بسیاری از پارچه ها هستند که از ترکیب الیاف مصنوعی و طبیعی تولید می شود.  بنابراین تشخیص پارچه کمی مشکل می شود و نیاز به امتحان های بیشتری دارد. ما را در مقالات بعدی همراهی کنیم. از اینکه تا پایان مقاله با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

نظر خود را بنویسید

avatar