تاثیر بک لینک بر سئو سایت

تاثیر بک لینک بر سئو سایت

در مقالات قبلی طراحی سایت عصر آسیا در مورد موضوع سئوی سایت، انواع آن، راهکارهای افزایش رتبه سایت و دیگر موارد حائز اهمیت در این خصوص صحبت کردیم. در مقاله قبلی نیز در مورد تاثیر عکس و فیلم بر سئو سایت صحبت کردیم.

در این نوشته سعی داریم در مورد تاثیر بک لینک ها در سئو سایت صحبت کنیم . بک لینک یا گرفتن لینک از سایتهای دیگر یکی از پارامترهای مهمی است که گوگل از آن برای رتبه بندی سایت ها و نمایش نتایج درست و مفید به کاربران خود بهره می برد. همان طور که قبلا در مقاله “ایندکس سایت در گوگل چیست” اشاره شد گوگل در بررسی محتوای یک صفحه لینک های آن را بررسی کرده و به صفحات مربوط وارد می شود و به دین شکل مسیر حرکت ربات های گوگل شکل می گیرد. تعداد و کیفیت این لینک ها به طور مستقیم بر نتایج و رتبه بندی سایت اثر می گذارد.

Backlinks

بک لینک (Backlink) چیست؟

متن یا تصویری که کاربر با اشاره گر موس و کلیک بر روی آن به صفحه ی دیگری هدایت می شود لینک نامیده می شود. زمانی که این لینک به همان سایت باشد لینک داخلی است و زمانی که به سایت دیگری هدایت شود، لینک خارجی است. لینک ها هستند که باعث ارتباط بین صفحات و یا پیوند بین سایتها می شوند.

در واقع میتوانیم اینگونه بگوییم که هر لینکی که از سایر وب سایت ها به سایت ما داده میشود به عنوان بک لینک برای سایت ما لحاظ میگردد و سایتهای دیگر با دادن لینک به سایت ما نقش معرف سایت ما را بازی میکنند.

 

بک لینک: ارتباط دادن یک وب سایت به وب سایت دیگر

 بک لینک

بک لینک ها به طور کلی به انواع داخلی و خاجی، فالو و نوفالو تقسیم می شوند. متن لینک شده یا Anchor Text ها بسیار مهم بوده و مورد توجه گوگل است. ممکن است شما در یک جمله ی ساده و متدوال “برای ورود به سایت اینجا را کلیک کنید “، کلمه اینجا را لینک کنید. در جایی دیگر ممکن است شما در جمله “ورود به سایت طراحی سایت عصر آسیا ” کلمه طراحی سایت عصر آسیا را لینک کنید.

آیا برای گوگل فرق می کند شما از کدام جمله استفاده کنید؟ دقیقا بله. در جمله دوم تا حد خیلی زیادی برای گوگل مشخص کرده اید منظور از اینجا چیست؟ و ارزش کلمه سایت طراحی سایت عصرآسیا در مقایسه با کلمه اینجا بسیار بالاتر و ارزشمند تر است و طبیعتا جایگاه بالاتری در الگوریتم گوگل کسب خواهد کرد. آنچه که بدیهی است در بک لینک ها بایستی به طور جدی به متن لینک شده دقت شود.

در انتخاب بک لینک ها از کلمه یا عبارات هدف، نام برند، یا ترکیب این دو، عبارات عامیانه و عمومی و جملات راهنمایی کننده و طولانی استفاده کنید: مثلا: ” ورود به سایت طراحی سایت در اصفهان

بک لینک ها باید مرتبط با محتوای صفحه بود و از سایت های قدیمی و مشهور، سایتهایی که به ندرت بک لینک می دهند و سایت های تولید محتوا و مرجع گرفته شوند.

 

انواع بک لینک ها

لینک nofollow

لینک فالو  Dofollow : تمامی لینک ها پس از ایجاد به طور پیش فرض فالو هستند تا زمانی که به طور دستی یا با تنظیمات سایت، به حالت نوفالو تغییر یابد. این لینک ها در هر بار رسیدن خزنده گوگل به آنها به صفحه مربوطه وارده شده و پس از بررسی لینک و ارزش آن، امتیاز لینک مشخص شده و مجدد به صفحه اولیه بازگشته و خزیدن خود را صفحه به صفحه و سایت به سایت ادامه می دهد.

لینک نوفالو Nofollow : این لینک ها پس از ایجاد باید به تگ a آنها عبارت rel=nofollow اضافه شود. لینک های نوفالو پیوندی دریافت نمی کنند و موتورهای جستجو آنها را در نظر نگرفته و به آن صفحات وارد نمی شوند. به زبان خیلی ساده گوگل از روی لینک های نوفالو پرش می کند. اصولا از این لینک ها زمانی استفاده می شود که مدیر سایت بخواهد خزنده گوگل را در آن صفحه نگه نداشته و امتیازی به صفحه و یا سایت لینک شده داده نشود.

در یک دسته بندی دیگر بک لینک ها را می توان به سه دسته خوب، بد و بی فایده تقسیم کرد.

– بک لینک خوب: بک لینک به سایتهای مشهور و پرمخاطبی که سایت شما را به عنوان یک لینک فالو قرار داده باشند. شما اگر از یک سایت معروف ۱۰ عدد بک لینک دریافت کنید تنها یک امتیاز از نظر گوگل برای شما درنظر گرفته خواهد شد چون هر دامنه سایت تنها یک امتیاز از سمت گوگل به حساب می آید.

– بک لینک بد: بک لینک به سایت های سطح پایین و یاسایت های اسپم و یا اصطلاحا کلاه سیاه که عموما با پرداخت هزینه انجام می شوند. از آنجایی که بک لینک های کلاه سیاه غیر طبیعی بوده و قصد فریب موتورهای جستجو را دارند، نه تنها برای سایت و سئوی سایت مضرر است، بلکه به جریمه شدن شما توسط گوگل هم منجر خواهد شد.

– بک لینک بی فایده: بک لینک ها به سایت های خوبی انجام می شود اما به صورت نوفالو درآنها قرار داده می شوندکه گوگل آنها را به حساب نمی آورد.

به طور کلی بهترین روش انجام بک لینک استفاده از چند بک لینک کم و با کیفیت به جای صدها بک لینک بی فایده است. هر چه شما در سایت خود اصولی تر برای بک لینک ها فعالیت کنید اعتماد گوگل را بیشتر جلب خواهید کرد و تا حد امکان از بک لینک های بد و کلاه سیاه دوری کنید.

 

بک لینک از شبکه های اجتماعی

تاثیر بک لینک بر سئو

بیشتر شبکه های اجتماعی بزرگ و مطرح مثل یوتیوب و فیس بوک برای گرفتن بک لینک مناسب نیستند. این شبکه های اجتماعی لینک ها را از نوع نوفالو تعریف می کنند و به گوگل دستور پرش و نادیده گرفتن از لینک مربوطه را می دهند. بنابراین بایستی برای این دسته از شبکه های اجتماعی وقت صرف نکرده و به دنبال سایت هایی با امکان دریافت لینک فالو باشید . از جمله این سایت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– گوگل مپ و ثبت موقیعت مکانی در نقشه جهانی

– شبکه اجتماعی لینکدین این (Linkedin) با امکان به اشتراک گذاری مهارت ها و تجربیات کاری

– سایت خبری digg با امکان به اشتراک گذاری مطالب و مقالات

– شبکه اجتماعی Foursquare بر اساس موقیعت جفرافیایی

 

خرید بک لینک

بیشتر صاحبان سایت به محض شروع فعالیت در زمینه بک لینک ها اولین و ساده ترین راه حلی که به ذهنشان می رسد، خرید بک لینک است. چرا که تصور می کنند با پرداخت هزینه و بدون دردسر در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه خوبی خواهند رسید. پس با یک جستجو ساده در گوگل و شناسایی چند سایت اول گوگل اقدام به خرید بک لینک می کنند. اما آنچه که کاملا واضح است این روش یک روش کلاه سیاه و از دسته بک لینک های بد به حساب می آید که نه تنها نتیجه مطلوبی به شما نخواهد داد، ممکن است کل سئو شما از بین رود. از نظر سیاست های گوگل خرید بک لینک تخلف محسوب شده و الگوریتم های قدرتمند و پیچیده آن به خوبی بر خرید بک لینک ها نظارت دارند. اگر بعد از خرید بک لینک در سایت خود با پیغام زیر مواجه شدید، یعنی تخلف شما توسط گوگل شناسایی شده و شما جریمه شده اید.

خرید بک لینک

یکی از مواردی که در سایت های ارئه دهنده بک لینک خیلی مورد توجه قرار نمی گیرد محل نامناسب بک لینک و عدم توجه به کلمات اطراف بک لینک است. این عدم همپوشانی و بی ربط بودن بک لینک ها به محتوای صفحه به خوبی توسط گوگل شناسایی می شود. برخی از سایت های قدرتمند با هزینه های بالا در سال های اخیر در این حوزه فعالیت می کنند. اگر به هر دلیلی می خواهید بک لینک بخرید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • رعایت فاصله زمانی و خرید جداگانه هر بک لینک
  • ارتباط با صاحب سایت نه واسطه گر ها
  • انتخاب سایت های مرتبط با زمینه کاری خود
  • تبلیغات محتوایی به جای متنی و سایدبار
  • لینک های خریداری شده باید کمتر از ۱۰ درصد کل لینک های ورودی باشند
  • خرید بک لینک در یک یا چند صفحه به جای همه صفحات سایت

 

نتیجه گیری: یک از پارامترهای بسیار تاثیرگذار در سئو گرفتن لینک از سایر سایتها میباشد.در واقع استراتژی گوگل این گونه طراحی شده که هر چقدر وب سایتهای بهتر ، معتبرتر و مرتبط تری سایت شما را معرفی کنند سایت شما رتبه بهتری در نتایج گوگل کسب خواهد کرد.منتها پیدا کردن اینگونه سایتها کار آسانی نیست و صرفا با پرداخت هزینه انجام نمیشود.هنر اصلی شرکت طراحی سایت عصر آسیا به عنوان یک شرکت ارائه دهنده خدمات سئو سایت در اصفهان این است که میتوانند با تجربه خوبی که در این زمینه دارند عملیات گرفتن لینک از سایر وب سایتهای اینترنتی را هوشمندانه تر و با اثربخشی بیشتر انجام دهند. همان طور که بارها عنوان کردیم شاید طراحی سایت تنها چند روز زمان لازم داشته باشد، اما وارد کردن محتوا، بهینه سازی و سئو سایت به اولین چیزی که نیاز دارد زمان و پس از دقت، حوصله، تجربه و تخصص است.

 

نظر خود را بنویسید

avatar