آموزش زبان را از چه سنی آغاز کنیم؟


آموزش و یادگیری زبان دوم و یا حتی سوم از مهارت های لازم در زندگی افراد می باشد این روزها پدر و مادرها برای بهتر شدن آینده فرزندشان به فکر آموزش و مهارت های لازم هستند بنابراین معمولاً از سنین پایین کودکان را به کلاس های آموزشی متفاوت همچون موسیقی نقاشی زبان و…  می برند  تا کودکشان مهارت های بیشتری را آموزش می بینند اما سوالی که اینجا پیش می آید این است که آیا این کار در سنین پایین درست است یا نه؟  آیا کودک توانایی آموزش و یادگیری در سنین پایین را دارد یا نه؟  آیا آموزش زبان دوم با زبان مادری تداخل پیدا میکند؟  چه سنی مناسب آموزش زبان دوم می‌باشد؟
 یادگیری کاربردی زبان با سهیل سام
ما در این مقاله قصد داریم به والدین عزیز آگاهی دهیم که آموزش زبان را برای کودکان از چه سنی آغاز کنند و به تمام سوالات پیش آمده پاسخ خواهیم داد اگر به فکر آینده و تربیت فرزند خود هستید با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

 آموزش زبان در سنین پایین
 بسیاری از محققان بر این باورند که اگر کودک در سنین پایین آموزش های لازم را ببینند بهتر و راحت تر می تواند آنها را فرا بگیرد. سنین پایین یعنی قبل از ورود به مدرسه و قبل از ۷ سالگی.  با توجه به تحقیقات، نشان می‌دهد که کودکانی که زیر ۷ سال زبان دوم را آموزش دیده اند می توانند با لهجه بهتری آن زبان را صحبت کنند اما با کودکان بالای ۷ سال این ویژگی را کمتر دارند.
 آیا آموزش زبان برای همه کودکان یکسان است؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که توانایی ذهنی کودکان یکسان نمی باشد بنابراین نمی توان در مورد همه کودکان چنین تصمیمی گرفت. این تحقیقات معمولاً برای اکثریت می‌باشد و کودکان نیز هستند که در سنین زیر هفت سال می توانند زبان سوم را نیز آموزش ببینند و در مقابل کودکان نیز وجود دارند که توانایی یادگیری زبان دوم را نیز ندارند بنابراین بهتر است با مشاوران متخصص مشورت کنید تا در مورد توانایی ذهنی کودکان شما را مطلع کنند.
 برای تدریس خصوصی زبان اصفهان  اینجا کلیک کنید.
 
 نقش والدین در یادگیری زبان دوم
 در بعضی موارد که والدین خود مسلط به زبان دوم نیز هستند سعی می کنند به کودک نیز آموزش دهند اما این کار نیز اشتباه است زیرا ساعت آموزش و بسیاری موارد دیگر وجود دارد که طبق  تحقیقات انجام شده بر روی کودکان اجرا می شود.  اما والدین نیز می توانند کودکان را نیز تشویق کنند تا زبان دوم را بهتر آموزش می بینند به این صورت که با مشورت معلمش برای کودک فیلمها و کتابهای به زبان دوم تهیه کنند و همچنین می توانند داستان هایی با زبان دوم برای کودک بخواند. اما از اینکه بخواهید خودتان به کودک آموزش دهیم پرهیز کنید.
 مزایا و معایب مهد کودک دو زبانه
 همانطور که گفته شد توانایی ذهنی کودکان برابر نیست بنابراین در این  مهد کودک ها هیچ‌گونه  تست هوش گرفته نمی‌شود و به همه در یک سطح آموزش داده می شود. شاید کودک شما توانایی آموزش زبان دوم را نداشته باشد بنابراین در بین سایر کودکان سرخورده  میشود. بنابراین بهتر است قبل از ورود به مهد کودک ها ابتدا با مشاوران ما تماس بگیرید.  و توانایی کودک خود را بسنجید.
 تماس با مشاوران
 از اینکه تا پایان مقاله با ما همراه بودید سپاسگزاریم. برای کسب اطلاعات بیشتر ما را در مقاله بعدی همراهی کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar