فناوری تولید فنر صنعتی و موارد کاربردی آن

فناوری تولید فنر صنعتی و موارد کاربردی آن

فنر صنعتی، اجسام فلزی مارپیچ شکل هستند که خاصیت ارتجاعی داشته و در مدل ها، طرح ها و ابعاد مختلف در کارخانه تولید می شوند. اگرچه شکل ظاهری انواع فنرهای صنعتی بسیار ساده می باشد اما پرکاربردترین تجهیزات صنعتی محسوب می شوند.فنرهای صنعتی به طور ویژه قابلیت ذخیره انرژی مکانیکی را دارند؛ انرژی ذخیره شده در فنر صنعتی در حالت انرژی پتانسیل ذخیره ای قرار دارد؛ پس از آزاد شدن در جهت مخالف حرکت کرده و مقدار زیادی نیرو را به سایر اجزا منتقل می کند.

استفاده از طرز کار فنرها برای تولید و انتقال نیرو از قرن ها پیش رواج داشته است. امروزه شاهد آن هستیم که شرکت های تولید کننده فنر صنعتی در حال طراحی و تولید این قطعات برای نصب در ماشین آلات مختلف هستند.

 

 فنر صنعتی از چه موادی ساخته می شود؟

با توجه به اینکه انواع فنر صنعتی باید مقاومت زیادی داشته باشند و تحت فشار عملیاتی بالا، پایداری و خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کنند و از سوی دیگر بتوانند مقدار نیروی زیادی را منتقل کنند، لذا باید از مواد و متریال اولیه مقاوم با خواص فیزیکی و مکانیکی بسیار عالی ساخته شوند. متریال فولاد غیر آهنی و آلیاژها بهترین مواد اولیه برای تولید فنر صنعتی می باشند. البته برخی از شرکت های تولید کننده فنر صنعتی برخی از فولادهای آلیاژی با درصد کمی از عناصر فلزات گرانبها را برای بهبود خواص مکانیکی به مواد اولیه فنر اضافه می کنند.

 ویژگی های مکانیکی فنر صنعتی شامل چه مواردی است؟

فنرها در ابعاد و اشکال مختلف ساخته می‌شوند. شکل ظاهری آنها به مانند یک میله فلزی است که حول یک محور پیچانده شده است. برخی از فنرها قطر کوچک دارند و برای اعمال نیرو حول یک محور گشتاوری با مقدار اندک طراحی شده اند. انواع فنر صنعتی با قطر بزرگ و فاصله گشتاور بیشتر، برای انتقال مقدار بیشتری نیرو طراحی شده اند. نمونه ای از کاربرد فنرهای صنعتی با قطر بزرگ، استفاده در ماشین آلات سنگین، خودروهای سنگین و تجهیزات باربری می باشد. آنچه به عنوان کمک فنر در خودروها شنیده ‌اید، نمونه‌ای از انواع فنر صنعتی هستند.

ویژگی دیگری که در دسته ویژگی های مکانیکی فنر صنعتی بسته بندی می شود به عنوان ضریب سختی فنر شناخته شده است. صنایع تولیدکننده فنر صنعتی ، استاندارد های ساخت فنر را در تمام مراحل تولید به کار می گیرند و همچنین پس از تولید محصولات، خاصیت ارتجاعی فنر، سختی فنر و سایر آزمون های کنترل کیفیت بر روی فنرها اجرا می گردد.

 

 انواع فنر صنعتی به چند دسته تقسیم می شود؟

  • فنر کششی
  • فنر ویبراتور
  • فنر فشار قوی
  • فنر فشاری
  • فنر فرم دار
  • انواع فنر حلزونی
  • فنر تسمه ای

شرکت “سنگین فنر” به عنوان یک مجموعه تخصصی و مهندسی تامین کننده انواع فنر صنعتی، این محصولات را برای کاربردهای مختلف با کیفیت بالا و قیمت مناسب در خدمت مشتریان عزیز قرار داده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید انواع فنرهای صنعتی می توانید با این مجموعه تخصصی تماس بگیرید. با خرید فنر صنعتی از شرکت سنگین فنر، تجهیزات صنعتی ایده آل و با دوام را در اختیار خواهید داشت.

برای مشاهده محصولات فنر صنعتی اینجا کلیک کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar