قیمت دلار به کجا می رسد؟

قیمت دلار به کجا می رسد؟

بنابر گزارش کمیسسون های اقتصادی در برخی مواقع که بانک مرکزی ،بازار ارز را به حال خود رها می کند. شرایط بازار بهتر می شود، لذا اگر در هنگام فعالیت بازار متشکل ارزی تمام دستگاه ‌ها و مسئولان دولتی و خصوصی از سیاست ها حمایت کنند؛ بدون شک قیمت دلار به مبلغ ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان خواهد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، براساس زمان اعلام شده از کانون صرافان ایرانیان قرار است که در روز ۱۱ تیر ماه امسال، صرافان برای پیش‌ ثبت نام در بازار متشکل ارزی اقدام نموده و کارهای مقدماتی آن انجام پذیرد. در اینجا پرسشی مطرح می‌شود و آن این است که این بازار چه تاثیری بر ثبات قیمت ارز و دلار دارد؟

برای خرید و فروش ارز از یک صرافی معتبر در اصفهان اینجا کلیک کنید.

عضو کمیسیون برنامه و  بودجه و محاسبات مجلس، در گفتگو با «تجارت‌نیوز» اظهار داشت: بدون شک نظارتی که حساب شده و مطلوب باشد می‌تواند در وضعیت بازار ارز تاثیر داشته باشد، اما اگر مداخله به نحوی باشد که تمهیدات را نادیده گرفته باشد قطعا شرایط بازار ارز بهتر نخواهد شد.

وی تصریح کرد: تا امروز بانک مرکزی تا حدی که قدرت و اختیار داشته توانسته است که در مدیریت بازار ارز موفق عمل کند، ولی در خصوص بازار متشکل ارزی تصمیم گیرنده تنها بانک مرکزی نخواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: تصمیمات و نظرات در خصوص بازار متشکل ارزی در دولت و در مجلس متفاوت است، حتی در بین اعضای کمیسیون اقتصادی هم نظرات متفاوت است، به همین دلیل تا زمانی که مجلس و دولت به یک جمع ‌بندی قطعی نرسند و یک صدا نشوند با تشکیل بازار متشکل ارزی شرایط بهتر نخواهد شد.

در برخی مواقع دیده شده که بانک مرکزی و دولت بازار را به حال خود رها کرده و شرایط بازار بهتر شده است، اما به محض برگزاری یک نشست خبری و حتی یک مصاحبه در خصوص دلار، آن هم در زمانی که نباید انجام می‌شد؛ شرایط بازار ارز متلاطم شده و قیمت دلار در بازار روند افزایشی به خود گرفته است.

روز گذشته با وجود تمام تهدیدات و رجزخوانی دشمنان غربی شاهد بودیم که قیمت دلار، یورو، سکه و طلا و … روند نزولی به خود گرفت و در این روند نرخ دلار دولت و مجلس نقش بسزایی نداشتند،

در حال حاضر مسئولان تصمیم گرفته‌اند که بازار متشکل ارزی را اجرایی کنند و مسئول و متولی اصلی اجرای بازار متشکل ارزی بانک مرکزی است.لذا ضرورت دارد تا همه دستگاه‌ها از بانک مرکزی در اجرای درست این بازار حمایت کنند.

 

حال آیا قیمت واقعی دلار هشت هزار تومان است؟ (طبق اعلام وزیر اقتصاد)  وی افزود: مسئولان قیمت واقعی دلار را با توجه به شرایط گردش مالی و اقتصادی کشور می‌سنجند. اکنون با توجه به گردش مالی کشور نرخ دلار باید بین هشت هزار تا ده هزار تومان در نوسان باشد، اما متاسفانه عده محدودی در خارج از کشور مانع از رسیدن قیمت دلار به این نرخ می‌شوند.

برای دریافت خدمات صرافی افشار اصفهان اینجا کلیک کنید.

اگر در زمان فعالیت بازار متشکل ارزی تمام دستگاه‌ها و مسئولان دولتی و غیردولتی از بانک مرکزی حمایت کنند، قیمت دلار به محدوده ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان خواهد رسید.

برچسب ها

بازار متشکل ارزی، قیمت دلار،نرخ واقعی ارز، کانون صرافان، فروش ارز صرافی ها، حباب ارز

نظر خود را بنویسید

avatar