نقش بسته بندی کالا در میزان فروش عمده ادویه

نقش بسته بندی کالا در میزان فروش عمده ادویه

فروش ادویه یکی از کسب و کارهای سودآور در جامعه امروز است. بسیاری از شرکت های بازرگانی و خرده فروشی کالا در حوزه خرید و فروش این چاشنی های ضروری برای غذا فعالیت می کنند. ادویه‌جات جزء جدایی ناپذیر از آشپزی روزانه هستند. عطر و طعم غذاهای مختلف در حقیقت، در گرو استفاده از ادویه ها و چاشنی های مختلف است. با توجه به مصرف زیاد ادویه ها در آشپزی و تهیه خوراکی‌های مختلف، توجه به جلب مشتریان به نوعی که فروش عمده ادویه را با موفقیت روبه‌رو کند برای کسب و کارهای این حوزه یک ضرورت محسوب می‌شود.

یکی از موارد مهم که به نوعی به طور غیر مستقیم می‌تواند میزان خرید و فروش ادویه را در بازار افزایش دهد، بسته بندی ادویه جات است. نوع بسته بندی، شاید در نگاه اول از نظر بسیاری از کارشناسان بازرگانی پنهان بماند اما از نظر کارشناسان فروش و بازاریابی یک فاکتور مهم برای دستیابی به موفقیت در فروش ادویه محسوب می‌شود.

بسته بندی، یکی از ابزارهای اصلی فروش محصولات در نیم قرن گذشته بوده است. در حقیقت اکثر مردم، تصمیم گیری خود را برای خرید بر اساس بسته بندی محصولات انجام می دهند. مطالعات نشان داده است که بسته بندی کالاها تا چه میزان موجب جذابیت محصولات می شوند و در نتیجه میزان فروش و اعتبار یک برند را افزایش می دهند. این مسئله در خصوص فروش ادویه نیز وجود دارد. بنابراین لازم است شرکت هایی که در خصوص فروش عمده ادویه جات یا خرده فروشی فعالیت می کنند، نسبت به بسته بندی های مختلف محصولات خود، تجدید نظر نمایند.

ایده های جذاب برای بسته بندی ادویه جات

زمانی می توانیم بگوییم که فروش ادویه با موفقیت بیشتری روبه‌رو است که بسته بندی های جذاب و چشم نواز از نظر مشتری برای محصولات در نظر گرفته شود. بسته بندی ادویه جات باید جذاب و نشان دهنده برند تجاری باشد. اگر اطلاعات مندرج بر روی بسته بندی حاوی برخی از اطلاعات آموزشی و ارزش تغذیه ای ادویه جات نیز باشند، یک امتیاز بزرگ در فروش عمده ادویه محسوب می‌شود.

بسه بندی کالا و میزان فروش

 

نکات مهم در طراحی بسته بندی برای ادویه جات:

 

انتخاب رنگ مناسب برای بسته بندی: افرادی که برای خرید ادویه اقدام می کنند تمایل دارند بسته بندی های ادویه جات را با شکل و ظاهر جذاب تر در بازار مشاهده کنند. تنوع محصولات موجب جلب نظر مشتری به بازار یک برند خاص می‌شود. کیفیت رنگ های گرم و روشن به همراه نام تجاری که با رنگ متضاد بر روی بسته بندی ها چاپ شده است، در نگاه اول، نظر مشتری را به خود جلب می کند.

بسته بندی شفاف و قابل رویت: زمانی مشتریان به خرید ادویه تشویق می شوند که با بسته بندی هایی مواجه شوند که آنها را از سردرگمی برای تشخیص کالای داخل بسته بندی نجات دهد. یک بسته بندی استاندارد شامل بسته های ادویه جات است که علاوه بر طرح و رنگ استاندارد و جذاب به طور کامل، نمایی از ادویه های داخل بسته را به نمایش بگذارند. بسته های شفاف و شیشه‌های پلاستیکی استاندارد دارای برچسب، نمونه ای از این بسته بندی ها هستند.

مرجع کامل اطلاعات بر روی بسته بندی: مشتریان خرید ادویه ترجیح می دهند ادویه هایی را خریداری کنند که اطلاعات دقیق تغذیه‌ای به همراه اطلاعات بهداشتی، گواهی استاندارد و سایر اطلاعات  فروش ادویه بر روی بسته بندی ها درج شده باشد. همین عوامل جلب نظر مشتریان به یک برند خاص می گردد.

برخی از ایده های بسته بندی فروش ادویه را در شکل های زیر مشاهده می کنید:

بسه بندی کالا و میزان فروشبسه بندی کالا و میزان فروشبسه بندی کالا و میزان فروش بسه بندی کالا و میزان فروشبسه بندی کالا و میزان فروش

نظر خود را بنویسید

avatar