معرفی انواع بیمه

معرفی انواع بیمه

بیمه قراردادی است که بین بیمه‌گر و بیمه‌گذار بسته می‌شود و طی آن بیمه‌گر در مقابل حق بیمه ای که از بیمه گذار دریافت میکند، متعهد میشود که در صورت وقوع حوادث ناخواسته، خسارت و زیان های وارد شده به بیمه‌گذار را جبران کند.

 بطور کلی بیمه برای جامعه و افراد جامعه ارزش زیادی دارد. بیشتر افراد زمانی که حادثه ای برایشان پیش می آید، متوجه اهمیت و ارزش بیمه میشوند.از طریق بیمه دیگر نیازی نیست که بار تمام هزینه ها و خسارات وارد شده دراثر حوادث را خودمان به دوش بکشیم.بیمه بر اساس تعهدات خود در قرار داد بیمه ،خسارات ناشی از حوادث را تا حدودی جبران میکند.

بیمه دارای اقسام مختلفی و به طور کلی به سه دسته بیمه اشخاص، بیمه عمر و بیمه مسئولیت تقسیم بندی می شود.

جهت اطلاع از خدمات دفتر بیمه اصفهان کلیک کنید.

بیمه اشخاص

خطر از بدو خلقت بشر تا به امروز همواره همراه انسان بوده و جان و مال و داریی های انسان را تهدید میکند. انسان ها برای مقابله با این خطرات و جبران خسارات ناشی از آن از روش های زیادی استفاده میکنند.

یکی از این روش ها استفاده از بیمه است که تنها بخشی از خسارات وارد شده به جان و مال و دارایی های انسان را جبران میکند.

در این میان بیمه اشخاص ازجمله بیمه هایی است که جهت تامین نیازهای اولیه و رفاه انسان بسیار مهم و قابل توجه است.

بیمه درمان – بیمه عمر- بیمه حوادث و بیمه مسافرتی جزو بیمه اشخاص به شمار می‌روند.

بیمه درمان چیست

 

دراین نوع بیمه نامه افراد شاغل در یک سازمان و خانوده آنها توسط سازمان بصورت گروهی تحت پوشش بیمه قرار میگیرند که به موجب آن بیمه گر تعهد میکند که هزینه های معالجات آنها را طبق قرار داد جبران کند.

از جمله مواردی که تحت پوشش بیمه درمان قرار میگیرند میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

  • جبران هزینه های زایمان
  • جبران هزینه های جراحی های مهم نظیر جراحی مغز و قلب و…
  • جبران هزینه های مربوط به ماموگرافی،سونوگرافی و سایر هزینه های پاراکلینیکی

و….

لازم به ذکر است که هزینه های مربوط به جراحی های زیبایی تحت پوشش این نوع بیمه قرار نمیگیرد.

بیمه عمر

بیمه عمر اصفهان بیمه ای است که در آن بیمه گذار مبلغی را به عنوان حق بیمه طبق شرایط تعیین شده در قرارداد، به بیمه گر پرداخت میکند تا در زمان حیات ،خود از مزایای این نوع بیمه استفاده کند و  در زمان حیات و در صورت پایان مدت قرارداد بیمه،خود سرمایه آن را دریافت نماید. هم چنین انتظار میرود تا بیمه گر در صورت فوت بیمه شده،سرمایه بیمه نامه را در اختیار ذینفعان تعیین شده قراردهد.درواقع بیمه عمر نوعی سرمایه گذاری بلند مدت برای افراد است و مزایای بسیار زیادی برای فرد بیمه گذار و وراث او خواهد داشت.

بیمه حوادث

 

بیمه حوادث نوعی از بیمه اشخاص است که می‌تواند هنگام بروز حوادث بسیار کارآمد و مفید باشد.اگر شخصی ازاین نوع بیمه نامه استفاده کند،هرموقع حادثه ای ناگهانی بدون اراده در طول مدت بیمه نامه برایش اتفاق بیفتد و باعث جراحت،نقص عضو،از کارافتادگی و یا فوت او شود،بیمه گر طبق قرارداد موظف است خسارات و هزینه های درمانی ناشی از حوادث و فوت بیمه شده را جبران کند.

بطور کلی افراد براساس این نوع بیمه نامه می توانند خودشان را در برابر حوادثی که ممکن است در طول روز برای آن ها اتفاق بیفتد بیمه کنند.

مطالب مربوط به انواع بیمه خیلی فراتر از مطالب ذکر شده در این مقاله است.اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید ما را در سایر مقالات همراهی کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar