اقدامات لازم برای ثبت یک شرکت

برای راه اندازی یک کسب و کار باید کارهای زیادی را انجام داد.برای شروع یک کسب و کار اولین مرحله ثبت شرکت اصفهان است.

برای ثبت یک شرکت باید مراحل زیادی را پشت سر گذاشت.یک شرکت برای اینکه به ثبت برسد،باید شرایط مختلفی را داشته باشد و بسته به نوع شرکت و نوع فعالیتی که آن شرکت میخواهد انجام دهد، اقدامات مختلفی برای ثبت آن شرکت باید انجام شود.به عنوان مثال شرایط و اقدامات لازم برای ثبت یک شرکت با سهامی عام با شرایط لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص متفاوت است.

جهت ارتباط با مشاور مالیاتی اصفهان کلیک کنید.

زمانی که برای تاسیس یک شرکت تمام سرمایه، توسط موسسین خود شرکت تامین شود به آن شرکت سهامی خاص می گویند و زمانی که سرمایه تاسیس یک شرکت از طریق فروش بخشی از سهام شرکت به مردم تامین شود به آن شرکت سهامی عام گفته می شود.

برای ثبت و تاسیس یک شرکت سهامی عام شرایطی لازم است که شرکت حسابداری بهین تراز در ادامه می خواهد به آنها اشاره کند.

اگر مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید ما را تا پایان همراهی کنید.

ثبت شرکت سهامی عام

شرکت های سهامی عام میتوانند در بیشتر زمینه های تجاری ، عمران ، صنعتی ، کشاورزی ، بازرگانی فعالیت کنند.

برای تاسیس شرکت سهامی عام در ابتدا حداقل باید ۵ نفر به عنوان موسسین شرکت حضور داشته باشند و هر کدام از آنها در ابتدا حدود ۲۰ درصد از سرمایه اولیه شرکت را تعهد کنند و ۳۵ درصد از مبلغ تعهد شده را به یکی از شعب بانک‌ها به نام شرکت واریز کنند.سرمایه اولیه برای تاسیس یک شرکت با سهامی عام باید حداقل ۵۰۰۰۰۰۰ ریال باشد.

بعد از اینکه یک شرکت به ثبت برسد،تمام قراردادهای منعقد شده در شرکت قانونی بوده و تمام فعالیت های انجام شده در شرکت و تمام سود و زیان حاصل از فعالیت های شرکت بر عهده کل سهامداران شرکت خواهد بود و این از مهمترین مزیت های ثبت شرکت است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شرکت حسابرسی اصفهان ارتباط برقرار کنید.

ثبت شرکت سهامی خاص

برخلاف شرکت های سهامی عام که برای تامین سرمایه های شرکت از مردم کمک میگیرند،در شرکت سهامی خاص کل سرمایه موردنیاز شرکت از طریق خود سهامداران که تعداد آنها باید حداقل ۳ نفر باشد تامین میشود.

حداقل سرمایه موردنیاز برای تاسیس یک شرکت با سهامی خاص ، حداقل یک میلیون ریال است.

در شرکت سهامی خاص زمانی که هر یک از سهامداران بخواهند سهام خود را به شخص دیگری انتقال دهند،این موضوع باید با موافقت سایر اعضاء انجام شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ما در سایر مقالات این سایت دنبال کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar