نحوه نگهداری و مراقبت از فرش ماشینی

نحوه نگهداری و مراقبت از فرش ماشینی

یکی از عناصر مهم در خانه های ایرانی فرش است.

در گذشته معمولا خانم‌ها فرش خانه خود را خودشان می بافتند اما امروزه بافت فرش توسط ماشین های مخصوص انجام می شود.این فرش ها همان فرش های ماشینی هستند که امروزه به دلیل تنوع طرح ، قیمت مناسب و غیره ، مورد استقبال زیادی از سوی مردم قرار گرفته اند.

بعد از اینکه فرش مورد نظر خود را خریداری کردید باید به درستی از آن مراقبت کنید تا آن فرش،مدت زمان بیشتری برای شما کارایی داشته باشد.

در اینجا به چند نکته اصولی در مورد نحوه مراقبت و نگهداری از فرش ماشینی اشاره می کنیم که پیروی از این نکات هم تأثیر بسزایی در طول عمر فرش شما خواهد داشت و هم با رعایت آنها کیفیت و زیبای فرش شما در دراز مدت حفظ می شود.

برای خرید رگال فرش کلیک کنید.

فرشتان را از رطوبت دور نگه دارید

مراقبت از فرش ماشینی

معمولا فرش هایی که در معرض رطوبت هستند،اغلب در معرض خطر پوسیدگی قرار دارند.

بعد از شستشو فرش آن را به مدت چند روز در هوای آزاد قرار دهید تا به خوبی خشک شود.البته دقت داشته باشید که نباید فرش را به مدت طولانی در معرض مستقیم نور خورشید قرار دهید.

زمانی که مایعی روی فرش میریزد ،باید بلافاصله رفع شود،چون باقی ماندن آب و سایر مایعات در فرش،باعث پوسیدگی فرش می شود.

برای رفع این مشکل ابتدا با استفاده از قاشق مایع را جمع آوری کنید.بعد از آن یک دستمال تمیز خشک روی قسمت بکشید تا رطوبت باقیمانده ،جذب دستمال شود.در پایان هم برای اطمینان بیشتر می توان روی قسمت مورد نظر از حرارت سشوار استفاده کرد.

جهت اطلاع از قیمت رگال فرش کلیک کنید.

فرش ماشینی و یا دستباف را به مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.چرا که تابش آفتاب به مرور زمان باعث آسیب دیدگی و پوسیدگی الیاف فرش می شود.بعلاوه نور خورشید باعث رنگ پریدگی فرش می‌شود.

شیوه نگهداری از فرش

جارو کشیدن صحیح فرش،به طور منظم و مرتب تاثیر زیادی در حفاظت از آن خواهد داشت.

با جارو زدن صحیح،تمام گرد و غباری که در تار و پود فرش گیر کرده،از آن خارج می شود.در نتیجه هم فرش تمیز میشود و هم عمر آن افزایش پیدا می‌کند.

از قرار دادن اشیاء سنگین مانند مبل بر روی فرش خودداری کنید.زیرا این امر باعث آسیب‌رسیدن به فرش می‌گردد.

شما میتوانید با استفاده از تکه های ضخیم مقوا یا چوب در زیر پایه های اشیاء سنگین، از فرش خود در برابر آسیب دیدگی محافظت کنید.

جهت اطلاع از قیمت رگال دست دوم کلیک کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar