آشنایی با فرآیند تولید کاغذ

آشنایی با فرآیند تولید کاغذ

در این مقاله قصد داریم در مورد فرآیند تولید کاغذ مطالبی را بیان کنیم،تا بعد از خواندن آنها،اطلاعات خوبی در این زمینه کسب نمایید.لطفا ما را تا پایان همراهی کنید.

برای تهیه کاغذ و مقوا در کارخانه های کاغذ سازی،از مواد مختلفی استفاده میشود.بیشتر تولیدکنندگان برای تهیه کاغذ از چوب درختان سوزنی برگ که الیاف طولانی تری دارند،استفاده میکنند.

البته برای تولید خمیر کاغذ از مواد دیگری نظیر چوب درختان پهن برگ مانند درخت چنار ، کاغذهای باطله و خرده های مقوا ، نیشکر ، ساقه گیاهانی مانند پنبه ، کتان ، گندم ، جو ، نی ، کنف و … نیز استفاده میشود.

مرغوبیت کاغذ ، ارتباط مستقیمی با نوع مواد اولیه مورد استفاده برای ساخت آن و چگونگی عمل آوری آن دارد.به عنوان مثال بهترین کاغذ،کاغذی است که از الیاف گیاه کتان و پنبه بدست می آید.

برای تهیه کاغذ با استفاده از چوب درختان ، بعد از قطع درختان و انتقال آنها به کارخانه های تولیدی،ابتدا پوست درختان با استفاده از دستگاه های مخصوص کنده میشود.بعد از این مرحله با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات مدرن ،چوب را به قطعات ریز تبدیل میکنند.به قطعات ریز تولید شده در این مرحله چیپس چوب گفته میشود.

خمیر کاغذ

بعد از مخلوط کردن چیپس چوب،آب و مواد شیمیایی،خمیر کاغذ تولید میشود.

حال نوبت به خشک کردن خمیر کاغذ میرسد.در این مرحله خمیر کاغذ از دستگاه های تمیز کننده و توری هایی عبور داده میشود تا آب اضافی آن گرفته شود و خمیر خشک شود.

بعد از عبور دادن خمیر خشک شده از غلتک های مخصوص ، صفحات کاغذ ایجاد شده که این صفحات بعد از برش و بسته بندی به بازار عرضه میشوند.

فرآیند تولید مقوا تقریبا شبیه فرآیند تولید کاغذ است.فقط مقوا ضخیم تر از کاغذ بوده و معمولا بصورت چند لایه تولید میشود.

مقوا سفید ، مقوا سخت ، مقوا ارزان ، مقوا فانتزی ، مقواهای فیبری و …. از انواع مقوا هستند که برای کاربردهای مختلف از آنها استفاده میشود.

جهت اطلاع از قیمت بوبین کاغذی کلیک کنید.

کاربرد کاغذ و مقوا

کاربرد کاغذ و مقوا

مهمترین کاربرد کاغذ برای نوشتن است.از دیگر موارد کاربرد کاغذ در صنایع چاپ است.بعلاوه کاغذ و مقوا در صنایع بسته بندی نیز کاربرد زیادی دارند.

برای ساخت انواع لوله مقوایی موردنیاز صنایع مختلف ، نیز از کاغذ و مقوا استفاده میشود.لوله مقوایی برای صنایع مختلفی که محصول نهایی آنها باید بصورت رول به بازار عرضه شود،استفاده میشود.

برای خرید لوله مقوایی با شرکت پویا طاب ارتباط برقرار کنید.

انواع کاغذ

  • کاغذ تحریر
  • کاغذ تحریر رنگی
  • کاغذ کرافت
  • کاغذ کاربن پلاس
  • کاغذ گلاسه

دوستان عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه سایر مقالات این سایت را مطالعه کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar