انواع کابل شبکه

انواع کابل شبکه

برای اینکه اطلاعات از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر تحت شبکه ارسال شود،به تجهیزات و وسایل مختلفی نیاز داریم.یکی از این تجهیزات کابل شبکه است.

کابل شبکه انواع مختلفی دارد.کابل کواکسیال،کابل فیبر نوری،کابل زوج به هم تابیده از انواع کابل های شبکه هستند که در ادامه توضیح مختصری در مورد هر کدام خواهیم داد.

کابل کواکسیال

کابل کواکسیال

کابل کواکسیال یا هم محور قدیمی ترین کابل برای انتقال داده هاست که امروزه بیشتر در تجهیزات تصویری نظیر کابل تلویزیون و ماهواره های خانگی کاربرد دارد.

کابل کواکسیال خود به دو دسته thin net  و thick net تقسیم میشود که امروزه از کابل thick net به ندرت استفاده میشود.

کابل کواکسیال از یک هسته مرکزی معمولا از جنس مس تشکیل شده است که توسط یک لایه غیر رسانا پوشیده شده است.روی این لایه عایق نیز توسط یک رسانا نازک پوشیده شده است که کار آن جمع‌ آوری امواج الکترومغناطیسی است.همه این اجزا در داخل عایق دیگری معمولا از جنس پلاستیک قرار میگیرند.

جهت اطلاع از شرایط فروش کابل شبکه اصفهان کلیک کنید.

کابل فیبر نوری

کابل فیبر نوری

فیبر نوری از رشته های بسیار نازک و بلند از جنس شیشه شفاف تشکیل شده که توانایی انتقال داده ها در فواصل بسیار طولانی را دارد.کابل فیبر نوری دارای پهنای باند بسیار بالاتر از کابل های معمولی است و به همین جهت داده ها با سرعت بالاتری نسبت به کابل های شبکه مسی انتقال می یابند.

از دیگر مزایای استفاده از این نوع کابل میتوان به تضعیف ناچیز سیگنال اشاره نمود.بعلاوه کابل فیبر نوری وزن کمتری دارد.اما هزینه نصب و راه اندازی این نوع کابل زیاد است ، به همین جهت در حال حاضر از آن برای مقاصد نظامی و گسترده استفاده میشود.

برای خرید تجهیزات فیبر نوری اصفهان کلیک کنید.

کابل زوج به هم تابیده

کابل زوج به هم تابیده

در حال حاضر متداولترین نوع کابل شبکه برای مصارف خانگی ،کابل زوج به هم تابیده است.کابل زوج به هم تابیده شباهت زیادی به کابل تلفن دارد،با این تفاوت که بجای استفاده از ۲ یا ۴ سیم از ۸ سیم با رنگ های مختلف برای ساخت آن استفاده میشود.برای اتصال کابل زوج به هم تابیده به کارت شبکه از سوکت RG45 استفاده میشود.

در این نوع کابل هر جفت سیم به هم تابیده شده و تمام آنها در یک پوشش پلاستیکی قرار گرفته اند.

کابل زوج به هم تابیده قیمت ارزانی دارد.همچنین نصب و راه اندازی آن خیلی راحت است.برای همین هزینه کل خرید،نصب و راه اندازی آن خیلی کمتر از کابل فیبر نوری است.بعلاوه این نوع کابل بدون استفاده از دستگاه repeater ، میتواند تا فواصل طولانی سیگنال را بدون تضعیف انتقال دهد.

کابل فیبر نوری خود به دسته STP و UTP تقسیم میشود.در کابل STP علاوه بر روکش معمولی،کابل توسط یک روکش دیگر فلزی که معمولا از جنس مس است، پوشش داده میشود.به همین دلیل این نوع کابل نسبت به کابل شبکه UTP که فاقد روکش اختصاصی است، قیمت بالاتری دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اطلاع از دیگر تجهیزات شبکه اصفهان روی لینک کلیک کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar