بسته بندی محصولات کشاورزی

بسته بندی محصولات کشاورزی

با بسته بندی کردن انواع کالا با استفاده از روش‌های مختلف می‌توان از آن کالا از زمان تولید تا رسیدن به دست مصرف کننده نهایی محافظت کرد.اما بسته بندی علاوه بر حفاظت از کالا با اهداف دیگری نیز انجام می شود.به عنوان مثال با بسته بندی بسیار جذاب یک محصول می‌توان میزان فروش آن محصول را تا حد زیادی افزایش داد.

به طور کلی می‌توان گفت که کلیه کالاها از مواد غذایی ، دارویی ، لوازم خانگی ، لوازم صنعتی ، کالاهای مصرفی ، محصولات کشاورزی ، همه و همه ، به گونه‌ای با بسته بندی مرتبط هستند.

شرکت جعبه سازی اصفهان در این مقاله می خواهد در مورد بسته بندی محصولات کشاورزی و اهمیت آن اطلاعاتی را در اختیار علاقمندان به این موضوع  قرار دهد.اگر مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید ،این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

در کشور ما سالانه درصد بسیار زیادی از محصولات کشاورزی در مراحل مختلف تولید ، حمل و نقل ، صادرات و غیره به دلایل مختلف هدر و ضایع میشود.

بسته بندی مناسب محصولات کشاورزی

با بسته بندی مناسب ، میتوان از هدر رفتن میزان زیادی از تولیدات کشاورزی جلوگیری کرد.در واقع با بسته‌بندی کردن این اقلام به شیوه های جدید میتوان عمر مفید آنها را تا حدودی افزایش داد.

با بسته بندی کردن تولیدات کشاورزی ، حمل و نقل آنها نیز راحت تر و با سرعت بالاتری انجام خواهد شد.اگر این محصولات با روش های مناسب بصورت اصولی بسته بندی شده باشند،در طی زمان حمل و نقل بخاطر ضربات و عوامل مختلف ، سلامت خود را حفظ کرده و بدون هیچ آسیبی به دست مصرف کننده میرسند.

با توجه به اینکه ایران جزو یکی از تولید کنندگان اصلی اقلام کشاورزی است ، می‌تواند با بسته بندی کردن مناسب محصولات کشاورزی و صادرات آنها به سایر کشورها ، سود زیادی در این زمینه کسب نماید و اینگونه به اقتصاد کشور کمک زیادی میشود.

البته در بعضی از موارد ، در کشور ما به دلایل مختلفی ، محصولات کشاورزی به دیگر کشورها بصورت فله ای با قیمت بسیار کم صادر می‌شوند.بعد از آن این کشورها، این اقلام را خود با روش های مختلف بصورت مدرن بسته بندی کرده و آنها را با قیمتی بسیار بالاتر و با برند کشور خود به سایر کشورها صادر می کنند و از آن سود زیادی میبرند که به دنبال آن لطمه بسیار زیادی به کشور ما و اقتصاد کشور ما وارد خواهد شد.

نقش بسته بندی ب صادرات محصولات کشاورزی

ساده ترین روش برای بسته بندی محصولات کشاورزی استفاده از کارتن است.با قرار دادن این محصولات در کارتن های مخصوص ، مستحکم و در عین حال زیبا و جذاب ، آن محصولات خریدار بهتری در دنیا پیدا میکنند.

جهت سفارش کارتن برای بسته بندی کردن محصولات کشاورزی با کارتن سازی اصفهانارتباط برقرار کنید.

برای بسته بندی کردن میوه ها و سبزیجات تازه علاوه بر کارتن از کیسه ها، سبد و ظروف پلاستیکی نیز استفاده میشود.

نکته قابل توجه برای بسته بندی میوه ها و سبزیجات این است که ظروف استفاده شده ، مقاومت کافی در برابر عوامل مختلف را داشته باشند و هم چنین از محصول مورد نظر در برابر شرایط مختلف محافظت کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه سایر مقالات این سایت را دنبال کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar