معرفی انواع سنگ معدن

معرفی انواع سنگ معدن

سنگ یک ماده طبیعی است که از ترکیب چند ماده معدنی تشکیل میشود.سنگ ها به سه گروه سنگ های رسوبی،سنگ های آذرین و سنگ های دگرگرون شده تقسیم بندی میشوند.

سنگ های رسوبی

سنگ های رسوبی از ته نشین شدن مواد رسوبی به وجود می آیند،که مواد رسوبی خود ممکن است به دلایل مختلفی بوجود آمده باشند.در بعضی از موارد مواد رسوبی حاصل از بقایای جانداران و گیاهان خواهند بود و در مواردی دیگر این رسوبات از هوازدگی شیمیایی و یا تخریب انواع سنگ ها و یا فعالیت های آتشفشانی حاصل میشوند.

سنگ آهک،سنگ نمک،ماسه سنگ و سنگ گچ چند نمونه از سنگ رسوبی هستند که هر کدام برای کابردی خاص مورد استفاده قرار میگیرند.به عنوان مثال از سنگ گچ و سنگ آهک در صنعت ساخت و ساز زیاد استفاده میشود.

سنگ رسوبی

برای استخراج انواع سنگ از روش های زیادی استفاده میشود که در حال حاضر متداولترین روش استخراج سنگ استفاده از دستگاه سیم برش الماسه میباشد.

همراهان گرامی،جهت اطلاع از سایر روش های استخراج سنگ های ساختمانی با سپاهان برش ارتباط برقرار کنید.

سنگ های آذرین

سنگ های آذرین از خنک شدن و جامد شدن ماگما یا گدازه ریخته شده در پوسته زمین بوجود می آیند.سنگ های آذرین به دو دسته آذرین بیرونی و آذرین درونی تقسیم میشوند.

سنگ آذرین بیرونی از سرد شدن مواد مذابی که به سطح زمین راه پیداکرده اند،بوجود می آید ، اما سنگ آذرین درونی همانطور که از نامش مشخص است در درون زمین بوجود می آید و این سنگ ها حاصل از سرد شدن مواد مذاب در زیر پوسته زمین هستند.بازالت، آندزیت و ریولیت از انواع سنگ آذرین بیرونی میباشند.

جهت اطلاع از قیمت دستگاه راسول حفاری کلیک کنید.

سنگ آذرین

سنگ های دگرگونی

سنگ دگرگون شده همانطور که از نامش مشخص است از دگرگون شدن،سنگ های دیگر بر اثر شرایط مختلف بوجود می آید.

بطور کلی میتوان گفت ،سنگ های دگرگون شده حاصل از سنگ های رسوبی ، سنگ های آذرین و حتی سنگ های دگرگونی هستند که مدت زمان زیادی در اعماق زمین مانده اند.این سنگ ها بر اثر فشار لایه های بالایی و یا گرما شکل اولیه و اصلی خود را از دست داده اند به گونه ای که دیگر هیچ شباهتی با سنگ اولیه خود ندارند و به آنها سنگ دگرگونی گفته میشود.

سنگ دگرگونی

سنگ ماربل،سنگ لوح،سنگ کوارتزیت چند نمونه از سنگ دگرگون شده هستند که هر کدام از دگرگون شدن سنگ های دیگر بوجود می آیند.به عنوان مثال سنگ ماربل از دگرگون شدن سنگ آهک که یک سنگ رسوبی است بوجود می آید.

جهت اطلاع از شرایط فروش راد حفاری روی لینک کلیک کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar