قوانین استفاده از پاپ آپ در طراحی وب سایت

قوانین استفاده از پاپ آپ در طراحی وب سایت

در این مقاله از طراحی سایت اصفهان میخواهیم درباره نحوه استفاده از پاپ آپ در سایت با شما صحبت کنیم با ما همراه باشید.

پاپ آپ چیست ؟

پاپ آپ  ( Popup ) همان پنجره ای است که در هنگام ورود به برخی از سایت ها به ویژه سایتهای تبلیغاتی به طور ناگهانی برای شما باز میشود و با کلیک روی آن به سایتی دیگر منتقل میشوید . در همه جا دنیا در سایتهای غیر حرفه ای و کوچک و سایتهای تبلیغاتی از پاپ آپ استفاده میکنند و تا زمانی که کاربران غیر حرفه ای و مبتدی وجود داشته باشد پاپ آپ میتواند پول ساز باشد.

نحوه استفاده از Popup در کشورهای مختلف

متاسفانه بسیاری از صاحبان سایت به اشتباه فکر میکنند که استفاده از پاپ آپ میتواند در بالابردن جایگاه سایتشان در گوگل و سئو تاثیر بگذارد . با این کار کاربر را وادار به بازدید سایت میکند و کاربر غیر حرفه ای را منحرف میکند و این کار اخلاقی نیست ولی در کشور های دیگر برای کسب درآمد از کاربران غیر حرفه ای  اسفاده میکنند.

تمامی وب سایت هایی که از سیستم پاپ آپ استفاده می کنند به دنبال این هستند که رنک الکسا سایتشان را بهبود دهند در واقع سیستم پاپ آپ bounce rate  بسیار بالایی دارد اما همین bounce rate  بالا به جذابیت سایت لطمه شدیدی وارد می کند و مدیر سایت باید متقبل هزینه های زیادی باشد چرا که اگر صفحه فرود پاپ آپ صفحه اصلی سایت باشد یا صفحه ای باشد که حجم بالایی دارد پهنای باند بسیار بالایی را اشغال میکند و همین باعث هزینه زیادی می شود همچنین غیر قابل جبران می باشد به دلیل آزاری که به کاربران میدهد .

آیا استفاده از پاپ آپ برای سئو سایت خوب است؟

اکثر سایتهایی که از پاپ آپ استفاده میکنند به دنبال افزایش رتبه الکسا هستند زیرا پاپ آپ bounce rate بسیار بالایی دارد. اما باید بدانید که همین bounce rate بالابه جذابیت سایت لطمه زیادی وارد میکند و صاحب سایت متحمل هزینه های زیادی میشود به خصوص اگر صفحه فرود پاپ آپ صفحه اصلی سایت باشد زیرا پهنای باند بالایی مصرف میکند و باعث هزینه ی زیاد میشود و همچنین به دلیل اینکه باعث اذیت کاربران میشود غیر قابل جبران میشود.

آیا استفاده از پاپ آپ باعث جریمه شدن سایت توسط گوگل میشود؟

حتی اگر جریمه شدن توسط گوگل را درنظر نگیریم میتوانیم دریابیم که pop-up تاثیر منفی بر سایت میگذارد زیرا کاربران به محض دیدن پاپ آپ پنجره ها را بسته و از سایت خارج میشوند.

اگر بخواهیم به زبانی ساده برای شما بیان کنیم به این نکته اشاره میکنیم که حتی افراط در ویژگی های خوب یک وبسایت هم میتواند خروجی بد در پی داشته باشد زیرا فضای سایت جایی برای شلوغی نیست و کاربری که وارد سایتتان میشود زمان کافی برای دیدن تمام صفحات ندارد.  و اگر کاربر بخواهد پاسخ یک سوال را پیدا کند بدترین کار این است که با سوالهای غیر ضروری و مزاحم در سایت گمراه شود. بهترین راه حل توجه به سادگی سایت است .

گوگل چگونه تبلیغات pop-up را به عنوان اسپم در نظر میگیرد؟

اولین عامل که گوگل به آن اهمیت میدهد این است که چه زمانی  pop-up بر روی صفحه ظاهر میشود هر موقعی که کاربر خواست یا هم زمان با بالا امدن صفحه ؟ و دومین عاملی که مهم است این است که کاربر به راحتی میتواند ان را ببندد یا محتوا خواناست همین موارد در موبایل هم بررسی میشود.

امیدواریم این مقاله از طراحی سایت در اصفهان توانسته باشد شما را در بالابردن سئوی سایت راهنمایی کرده باشد.

نظر خود را بنویسید

avatar