کورنوگراف چیست

کورنوگراف چیست

اهمیت زمان در دنیای امروز بر هیچ کس پوشیده نیست.افراد برای اینکه بتوانند کارهای روزمره خود را سر موقع و درست انجام دهند ، باید زمان خود را تنظیم کنند.بطورکلی میتوان گفت تمام فعالیت های روزمره ما تحت تاثیر عامل زمان میباشد.

برای اندازه گیری و تعیین زمان از وسیله ای بنام ساعت استفاده میکنیم.ساعت ها انواع مختلفی دارند.ساعت رومیزی ، ساعت مچی ، ساعت دیواری و….

در میان انواع ساعت ، ساعت های مچی محبوبیت بیشتری دارند.ساعت های مچی علاوه بر نمایش زمان ، میتواند امکانات پیچیده تری نیز داشته باشند.امکاناتی مانند نمایش تاریخ ، زنگ هشدار ، کورنوگراف و …

اما آیا شما با ساعت کرنوگراف و نحوه عملکرد آن آشنایی دارید.

اگر در این مقاله همراه ما باشید ، به شما خواهیم گفت که کرنوگراف چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است.

برای خرید انواع ساعت از فروشگاه ساعت اصفهان کلیک کنید.

ساعت کرنوگراف

کرنوگراف و تایمر معنای یکسانی دارند.کرنوگراف دستگاهی آنالوگ است که توسط آن میتوانیم فواصل زمانی را از یک صدم ثانیه تا ۱۲ ساعت ، با دقت بالایی اندازه گیری کنیم.

این وسیله برای اولین بار توسط شخصی بنام لوئیس موینت جهت استفاده در علم نجوم اختراع شد.در دنیای امروزی استفاده از ساعت های مجهز به کرنوگراف بین عموم مردم  و بخصوص جوانان محبوبیت زیادی پیدا کرده است.ساعت های کرنوگراف به دلیل وجود عقربه های کوچکی که روی صفحه آن قرار گرفته ، ظاهری کلاسیک و جذاب دارند و از این جهت پرطرفدار هستند.

جهت اطلاع از شرایط فروش عمده ساعت کلیک کنید.

کاربرد ساعت کرنوگراف

از ساعت های کرنوگراف در مسابقات اسب دوانی و مسابقات اتومبیل جهت اندازه گیری فواصل زمانی استفاده میشود.

کرنوگراف های بکار رفته در ساعت های امروزی به سه دسته تقسیم بندی میشوند.نمونه اول ، کرنوگراف  ساده است که معمولا بوسیله یک یا دو دکمه کنترل میشود.یکی از دکمه ها برای کنترل شروع و پایان زمان و دیگری جهت تنظیم مجدد کرنوگراف استفاده میشود.

نمونه دوم دستگاه کرنوگراف که در ساعت های مدرن امروزی زیاد استفاده میشود ، کرنوگراف فلای بک است.

در کرنوگراف فلای بک با بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته و پیچیده ، امکان تنظیم مجدد عملکرد دستگاه با سرعت بسیار بالا وجود دارد.

کرونوگراف RATTRAPANTE نوعی دیگر از کرنوگراف است که با اضافه شدن عقربه ثانیه شمار روی عقربه اصلی کرنوگراف ، این امکان را به فرد میدهد تا چند رویداد را بطور همزمان اندازه گیری کند.

جهت خرید ساعت کرنوگراف از مراکز معتبر فروش ساعت مچی اصفهان کلیک کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar