منشا بوی بد فاضلاب

منشا بوی بد فاضلاب

همه ما حتی برای یک بار هم که شده  با این مشکل روبرو شده ایم بله بوی بد فاضلاب بی شک یکی از آزار دهنده ترین بوهایی است که تا به حال استشمام کرده ایم . همانطور که همه ما می دانیم منشا این بواز فاضلاب بوده و وقتی که در ساختمان می پیچد همه فضای خانه را در برمی گیرد ولی نمی فهمیم که چرا بعضی از اوقات این بو از فاضلاب خارج می شود.

بوی بد فاضلاب از سطوح پایین تر مثل پارکینگ  شروع  می شود و به طبقات بالاتر هم نفوذ پیدا می کند و تمامی طبقات را درگیر می کند و در خانه از توالت و حمام و آشپزخانه و سینک ظرفشویی بوی بد فاضلاب متصاعد می شود. معمولا این بو در مرحله اول به طبقات پایین تررا متوجه خود کرده و دیرتر به طبقات بالایی می رسد.

علت بوی بد فاضلاب

در مرحله اول باید دلیل بوی بد فاضلاب را پیدا کنیم . همانطور که می دانیم فاضلاب پر از باکتری است این باکتری ها در فاضلاب گازهای سمی تولید می کنند (گازهای از قبیل متان و امونیاک).

نام این گازهای سمی سپتیک می باشد که از لوله ها به سمت بالا حرکت می کنند. این گازها در حالت ضعیف آن باعث احساس بد و نا خوشایند شده ولی در صورت بیشترشدن غلظت می توانند با آسیب زدن به سیستم تنفسی انسان باعث بروز بیماری و یا حتی مرگ شوند.

راه های ازبین بردن بوی بد فاضلاب

یکی از دلایل بوی بد فاضلاب پسماند غذا ها می باشد که در حین شستن ظرف ها در فاضلاب ریخته می شوند وبا گیر کردن در لوله ها و با گذشت زمان بو یبسیار بدی میگیرند. پس با رعایت اصول بهداشتی و ریختن پسماند غذاها در سطل زباله می توانیم تا حدودی از ایجاد این بو جلوگیری کنیم.

بعضی از روش های خانگی مانند ترکیب آب با سرکه و جوش شیرین می تواند به رفع این بوی بد کمک کند. برای این کار ۲۰۰ میلی لیتر سرکه را با آب ترکیب کرده سپس ۱۰۰ گرم جوش شیرین به ان اضافه کنید دقت کنید که این ترکیب یک واکنش ششیمیای می دهد  پس باید سریع آن را درفاضلاب بریزید.

این راهکار یکی از چندین روش از بین بردن بوی بد فاضلاب در خانه می باشد ف ولی اگر این بو شدت زیادی داشت و با این روش ها رفع نشد سریعتر و قبل از پیش آمدن اتفاقات دیگری مانند بالازدن فاضلاب با یک شرکت لوله بازکنی خوب تماس گرفته و مشکل خود را در اسرع وقت حل نمایید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر برای تخلیه چاه قم اینجا کلیک نمایید.

نظر خود را بنویسید

avatar