معایب ظروف رویی یا روحی؟

معایب ظروف رویی یا روحی؟

هر خانم ایرانی برای تهیه انواع غذای ایرانی ، از ظروف مختلف از جنس های مختلف مثل ظروف تفلون ، ظروف سرامیکی ، قابلمه های چدن ، قابلمه های استیل و ظروف روحی استفاده میکند.برای انتخاب ظرف و قابلمه مناسب برای تهیه و پخت انواع غذا باید به این نکته توجه کنید که ظرف انتخاب شده ، برای سلامتی شما مضر نباشد.چرا که استفاده از برخی از ظروف در طولانی مدت صدمات جبران ناپذیری به بدن انسان وارد خواهد کرد.
ظروف روحی ، برای پخت غذا بسیار مناسب هستند ، اما نه ظروفی که از جنس آلومینیوم هستند و فروشندگان آنها را به اسم قابلمه روحی اصل ، به مشتریان میفروشند.جنس ظروف روحی اصل از روی است و روی جزء عناصر بسیار مفید برای بدن انسان است و با پخت غذا در ظروفی از جنس روی ، مقداری از روی وارد غذا شده و جذب بدن انسان میشود.
مراکز زیادی در زمینه تولید و فروش ظروف روحی فعالیت میکنند.گروه تولیدی آلمیران تک از جمله مراکزی است که با تولید ظروف روحی از جمله انواع قابلمه روحی چکشی ، قابلمه پرسی روحی و … این امکان را برای مشتریان خود فراهم آورده تا بتوانند محصول مورد نظر خود را با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری کنند.
معایب ظروف روحی
ظروف روحی که در حال حاضر در بازار موجود هستند معمولا از جنس آلومینیوم هستند نه روی.وقتی شما برای پخت غذا از ظروف آلومینیومی استفاده میکنید ، یون های آزاد به غذا شما اضافه میشود که این یون ها باعث بوجود آمدن بیماریهایی چون آلزایمر ، کم خونی ، پوکی استخوان ، اختلالات گوارشی و غیره در انسان میشود.البته هرچه زمان پخت غذا در این ظروف بیشتر باشد ، میزان یون های آزاد که وارد غذای شما میشوند ، بیشتر خواهد بود.استفاده از مواد غذایی ترش اسیدی مثل سرکه ، آبغوره و آبلیمو در این ظروف ، موجب افزایش آزاد شدن یون های آزاد میشود.
خصوصیات ظروف روحی
برای اینکه بتوانید تشخیص دهید که قابلمه شما از جنس آلومینیوم است یا روی ، بهترین نکته توجه به وزن آن است.چون قابلمه های آلومینیومی وزن سبکی دارند و قابلمه هایی که از جنس روی ساخته شده اند ، سنگین ترند.
ظروف روحی قیمت بالاتری در مقایسه با ظروف آلومینیومی دارند .ظروف رویی طول عمر بالایی دارند.ظروف روحی دیرتر از آلومینیوم گرم میشوند.بعلاوه ظروف روحی ضخیم تر از ظروف آلومینیومی هستند.جوشاندن آب در ظروف آلومینیومی باعث سیاه شدن آب میشود و این یکی از نکاتی است که با استفاده از آن میتوان ظرف آلومینیوم را با توجه به آن تشخیص داد.
در این مقاله در مورد خصوصیات قابلمه های رویی و قابلمه های آلومینیومی صحبت کردیم.قصد ما از ارائه این مقاله این بود که قابلمه های سالم را بهتر بشناسید و برای طبخ غذا از مناسب ترین ظرف استفاده کنید.جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید سایر مقالات آلمیران تک را مطالعه کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar