کاربرد شیشه در ساختمان

کاربرد شیشه در ساختمان

شیشه یکی از مهمترین موارد کشف شده به دست بشر است و امروزه به یک جزء جدا نشدنی از زندگی بشر تبدیل شده است. شیشه ها انواع مختلفی دارند.شیشه ها در طرح ها ، رنگ ها و ضخامت های مختلف و با شیوه ی مختلفی تولید میشوند و هر کدام برای کاربردی خاص مورد استفاده قرار میگیرند.در این مقاله میخواهیم در مورد کاربرد انواع شیشه در صنعت ساختمان مطالبی را بیان کنیم.اگر مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید، تا پایان همراه ما باشید.

بیشترین کاربرد شیشه در ساختمان مربوط به درب و پنجره ی ساختمان است.اما امروزه در نمای ساختمان ها و هم چنین دکوراسیون داخلی ساختمان ها نیز شیشه کاربرد فراوانی دارد.انواع مختلف شیشه از جمله شیشه لمینت رنگی ، شیشه رفلکس ، شیشه دو جداره ، شیشه سکوریت ، شیشه نشکن ، شیشه مسطح ، شیشه ضد آتش و … در ساختمان بکار میروند.

کاربرد شیشه سکوریت در ساختمان

کاربرد شیشه سکوریت در ساختمان

زمانی که استحکام و ایمنی برای ما اهمیت داشته باشد،باید از شیشه سکوریت استفاده کنیم.برای سکوریت کردن ، شیشه خام را تا دمای ۷۰۰ درجه سانتی گراد حرارت میدهند و سپس با خنک کردن سریع تمام سطوح ، استحکام و ایمنی شیشه را بالا میبرند که محصول حاصل شده همان شیشه سکوریت است.شیشه سکوریت در صورت شکسته شدن ، به قطعات درشت و برنده تبدبل نمیشود ، بلکه به قطعات ریزی با لبه های صیقلی تبدیل میشود و از این جهت استفاده از آن باعث حفظ امنیت میشود.

یکی از موارد کاربرد شیشه سکوریت در صنعت ساختمان است.برای کلیه درب های کشویی ، لولایی و اتوماتیک شیشه ای در ساختمان های مسکونی ، تجاری و اداری به دلیل برقراری امنیت باید از شیشه سکوریت استفاده کرد.از دیگر موارد کاربرد شیشه سکوریت در ساختمان میتوان به کاربرد آن در پنجره های ساختمان ، درب آسانسور ، نماهای شیشه ای و حفاظهای شیشه ای اشاره نمود.

کاربرد شیشه لمینت در ساختمان

کاربرد شیشه لمینت در ساختمان

امروزه در مکان های مختلف مشاهده میکنیم که برای زیباتر و جذاب کردن فضای محیط از شیشه استفاده شده است.به عنوان مثال در ساختمان های مرتفع و آسمان خراش ها ، با طراحی دیوارهای شیشه ای ، هم میتوان فضا خیلی شکیل تر ایجاد کرد و هم این امکان برای افراد بوجود می آید که از فضای بیرون از ساختمان لذت ببرند.

اما شیشه مورد استفاده برای این منظور نباید از نوع معمولی باشد.برای این منظور باید از شیشه های نشکن یا لمینت استفاده کرد.شیشه های لمینت در مقابل ضربه مقاومت بسیار بالایی دارند و به سادگی با ضربات معمولی نخواهند شکست.شیشه لمینت،حتی اگر بشکند،به دلیل وجود پوشش PVB ، بعد از خرد شدن،تکه های آن از هم نمیپاشد و پیوستگی خود را حفظ میکند.

از مزایای دیگر استفاده از شیشه لمینت میتوان به مواردی چون مقاومت بالا در برابر عبور صدا ، مقاومت در برابر زلزله ، طوفان و آتش سوزی و مقاومت  بالا آن در برابر سرما و گرما اشاره نمود.جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و خرید انواع شیشه از جمله شیشه لمینت ، شیشه طرح دار رنگی ، شیشه سکوریت و غیره با شرکت لنج گلاس ارتباط برقرار کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar