کشیدن دندان

کشیدن دندان

بعد از کشیدن دندان ، خونریزی یک اتفاق معمولی است.استراژیهای ساده ای برای رفع خونریزی بعد از کشیدن دندان وجود دارد.البته توجه داشته باشید که برای خونریزی بیشتر از حد معمول باید به یک متخصص دندانپزشک مراجعه کنید.

افتادن دندان شیری کودک

دندان های شیری ،اغلب خودشان می افتند اما گاهی اوقات به کمی کمک نیاز دارند. اگر دندان کودک شما شل و آماده بیرون آمدن است ، میتوانید کمک کنید تا آن دندان زودتر بیفتد.چون غذا خوردن با دندان لق ، مشکل است.

زمانی که دندان کودک زودتر از وقت خود و با دستکاری کنده شود،خونریزی بعد از افتادن دندان بیش از حد معمول خواهد بود. شستشوی سریع و ریختن آب خنک بلافاصله پس از برداشتن دندان می تواند به پاکسازی دهان از خون کمک کند. اگر خونریزی جزئی باشد ، احتمالاً مداخله لازم نیست. اما اگر بعد از گذشت حدود یک دقیقه هنوز خونریزی وجود داشته باشد ، گاز پنبه ای مرطوب به مدت ۱۵ دقیقه روی محل قرار دهید تا از خونریزی جلوگیری شود. بعد از پانزده دقیقه بررسی کنید. اگر خونریزی متوقف نشده است ، مانند قبل پد گازی جدیدی روی محل قرار دهید و بلافاصله با دندانپزشک کودک خود تماس بگیرید،زیرا افتادن دندان شیری کودک ، نباید در شرایط عادی باعث خونریزی در چنین حدی شود.

افتادن دندان شیری کودک

استفاده از آب نمکی به عنوان شستشو،یک روش معمول ادعا شده برای متوقف کردن خونریزی دندان است.نوشیدنی ها و غذاهای گرم ، می توانند باعث خونریزی مجدد شوند، بنابراین از خوردن سوپ داغ بعد از کشیدن دندان خودداری کنید.

مراقبت های بعد از کشیدن دندان دائمی

خراب شدن دندانهای دائمی یک مشکل جدی است و هرگز نباید سعی کنید آنها را به تنهایی بیرون بکشید.این کار دردناک است و می تواند برای سلامتی شما مضر باشد.

برای کشیدن دندان خود، حتما به دانپزشکی خمینی شهر مراجعه کنید.بگذارید یک متخصص دندانپزشکی مشکل شما را تشخیص دهد و آن را به درستی حل کند، شاید اصلا نیازی به کشیدن دندان دائمی شما نباشد.

مراقبت از بعد از کشیدن دندان دائمی

بعد از کشیدن دندان،دستورالعمل دندانپزشک خود را ،دنبال کنید.مراقبتهای توصیه شده توسط پزشک شما ، بسته به نوع دندان برداشت شده ، شیوه کشیدن دندان ، تاریخچه پزشکی و سایر عوامل متفاوت خواهد بود.

دندانپزشک معمولا بعد از کشیدن دندان ، گاز پنبه ای مرطوب و تمیز روی دندان شما قرار میدهد. معمولاً دندانپزشکان به شما دستور می دهند ، حداقل پانزده دقیقه و شاید سی یا شصت دقیقه آن را در محل نگه دارید.

۲۴ ساعت بعد از کشیدن دندان و یا طبق توصیه دندانپزشک خود ، دهانتان را با آب نمک بشویید و سریعا تف کنید.اینکار را یک یا چند بار در روز انجام دهید.

تا چند روز بعد از کشیدن دندان خود ، از ورزش کردن پرهیز کنید. ورزش فشار خون را افزایش می دهد ، که به نوبه خود باعث خونریزی بیشتر می شود.

در صورت ادامه خونریزی فراتر از دوره توصیه شده ، با بهترین دندانپزشک خمینی شهر تماس بگیرید.لکه بینی خون برای چند روز پس از کشیدن دندان ،طبیعی است و معمولاً باعث نگرانی نمی شود ، اما خونریزی فعال نگران کننده است و باید سریعا به دندانپزشک اطلاع داده شود.

نظر خود را بنویسید

avatar