صرفه جویی در مصرف برق

صرفه جویی در مصرف برق

صرفه جویی در مصرف برق به عنوان هدف مضاعف کمک به متوقف کردن گرم شدن کره زمین و صرفه جویی در هزینه های زیادی،در طول زمان است.تغییر عادات روزانه شما ، روشی موثر برای کاهش میزان مصرف برق است.برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه صرفه جویی در مصرف برق این مقاله را تا پایان بخوانید و برای خرید دستگاه ارت موقت روی لینک کلیک کنید.

روشنایی

  • استفاده از نور طبیعی در هر زمان ممکن ، بجای تکیه بر نور مصنوعی ، می تواند مقدار برق مورد استفاده شما را در طول روز کاهش دهد.قرار گرفتن در معرض نور طبیعی باعث افزایش شادی نیز می شود.سعی کنید فضای کاری خود را طوری تنظیم کنید که بتوانید از نور طبیعی بهره مند شوید و بتوانید فعالیتهای خود را براحتی انجام دهید.اگر به غیر از نور طبیعی خورشید ، به نور اضافی نیاز داشتید ، از یک لامپ کم مصرف استفاده کنید.

جایگزینی لامپهای رشته ای معمولی با لامپهای کم مصرف

  • جایگزینی لامپهای رشته ای معمولی با لامپهای کم مصرف (CFL) یا لامپهای LED یک کار بزرگ برای صرفه جویی در مصرف انرژی است.لامپ های رشته ای ۹۸٪ از انرژی مصرفی خود را از طریق گرما آزاد می کنند ، در حالی که لامپ های CFL و LED بسیار با انرژی تر هستند و طول عمر بالاتری هم دارند.لامپ های CFL اولین جایگزین برای لامپ های رشته ای بودند.آنها حاوی مقادیر کمی جیوه هستند ، بنابراین هنگام سوختن باید از آنها دور شوید.لامپ های LED گران تر ازلامپ های CFL هستند ، اما آنها دوام بیشتری دارند و جیوه ندارند.
  • چراغ های اضافی را خاموش کنید.این ساده ترین و رایج ترین روش صرفه جویی در مصرف برق است و بسیار کارساز است.بعد از خارج شدن از هر اتاق ، چراغ آن اتاق را خاموش کنید.نیازی نیست که در خانه شما همه ی چراغ ها روشن باشند ، شما میتوانید با نور یک یا دو تا لامپ کم مصرف هم ، فعالیت های خود را براحتی انجام دهید.

چراغ های اضافی را خاموش کنید

لوازم خانگی

  • آیا می دانید وسایلی که به برق وصل می شوند ، حتی هنگام خاموش بودن ، از انرژی استفاده می کنند.رایانه ها از انرژی زیادی استفاده میکنند.وقتی کار شما با رایانه تمام شد آن را خاموش کنید و سیم آن را از پریز برق جدا کنید.وقتی تلویزیون تماشا نمیکیند ، آن را خاموش کنید.سیستم صوتی و بلندگوهای خود را از پریز برق جدا کنید.لوازم کوچک مانند شارژر تلفن ، وسایل آشپزخانه ، سشوار و بطور کلی هر وسیله برقی دیگری که نیاز ندارید،از پریز برق جدا کنید.

صرفه جویی در برق

  • وسایل برقی قدیمی را که مصرف انرژی بالایی دارند ، با مدل های جدیدتر که میزان مصرف برق کمتری دارند ، عوض کنید.اگر یخچال و فریزر قدیمی ، ماشین ظرفشویی ، خشک کن یا سایر لوازم خانگی بزرگ قدیمی دارید که مصرف انرژی بالایی دارند ، به دنبال تعویض آنها باشید.بسیاری از وسایل که مصرف پایینی دارند ، نسبت به دستگاه هایی که این ویژگی را ندارند ، گران تر هستند ، اما این هزینه ، با گذر زمان با کاهش صورتحساب برق ، جبران میشود.

گرمایش و سرمایش

  • عایق کاری درب و پنجره های ساختمان ، باعث صرفه جویی عظیمی در هزینه انرژی میشود.برای جلوگیری از خارج شدن گرما و ورود سرما به داخل خانه ، میتوانید از پوشش های پلاستیکی برای پوشاندن پنجره ها استفاده کنید.
  • کمتر از سیستم تهویه هوا استفاده کنید.گاهی اوقات استفاده از سیستم تهویه هوا اجتناب ناپذیر است.برخی از افراد ، از ابتدای بهار تا پایان تابستان از سیستم تهویه هوا استفاده میکنند، بدون اینکه لحظه ای آن را خاموش کنند.این کار اشتباه است و باعث صرف انرژی زیادی میشود.شما میتوانید ، روش های دیگری برای خنک کردن خود در صورت امکان پیدا کنید.

جلوگیری از اتلاف گرما

  • در طول زمستان خانه خود را در دمای پایین نگه دارید.شما با نگه داشتن خانه خود چند درجه پایین تر از حد معمول در زمستان ، در انرژی و هزینه های مربوط به مصرف انرژی تا حد زیادی صرفه جویی می کنید. شما میتوانید، به جای روشن کردن سیستم های گرمازا ، یک ژاکت بپوشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شرکت تولیدی صنعتی اصفهان قوی سازه ارتباط برقرار کنید.این شرکت تامین کننده تجهیزات سیمبانی ، شبکه برق ، لوازم ایمنی و همچنین تولید کننده چوب استیک برق ، ارتینگ ها تا رنج ۴۰۰ کیلوولت و فیوز لینک می باشد.

نظر خود را بنویسید

avatar