چگونه قهوه درست کنیم

چگونه قهوه درست کنیم

یک فنجان قهوه خوب در صبح می تواند روحیه شما را برای تمام روز تنظیم کند.درست کردن قهوه در خانه ، خیلی آسانتر از آن چیزی است که شما فکر میکنید.این مقاله را جهت درست کردن ،یک فنجان قهوه خوشمزه و رضایت بخش دنبال کنید.

درست کردن قهوه لاوازا ، با استفاده از قهوه ساز کار راحتی است.اما در بعضی از موارد ممکن است دستگاه قهوه ساز در دسترس نباشد.خوشبختانه ، قهوه هنوز هم بدون قهوه ساز قابل تهیه است.تمام آنچه شما نیاز دارید قهوه تازه ، خرد کننده ، آب گرم و لیوان است.

برای درست کردن قهوه ابتدا باید ،دانه های تازه قهوه را از مراکز فروش قهوه تهیه کنید.حتی اگر به قهوه ساز نیازی ندارید ، باز هم به دانه های تازه قهوه نیاز دارید.

کیفیت یک فنجان قهوه تا حد زیادی از کیفیت قهوه ای که برای تهیه آن استفاده می شود ، تعیین می شود و هیچ چیز بهتر از دانه های تازه قهوه ، نیست.به عبارت دیگر ، تازه ترین قهوه ، بهترین قهوه را درست می کند.

دانه های تازه قهوه

برای تهیه قهوه بهتر است از آب تصفیه شده استفاده کنید ، چون هر چه ناخالصی کمتری در آب باشد ، طعم قهوه بهتر خواهد بود.

در صورت استفاده از دانه های کامل قهوه ، دانه ها را به قطعات متوسط ، خرد کنید.بعد از آن آب را در یک کتری جوش بیاورید و بگذارید ، یک دقیقه بماند.قهوه را باید با آب بین ۱۹۵ تا ۲۰۵ درجه فارنهایت دم کنید ، زیرا این بهترین دما برای استخراج محلول از قهوه است.برای این منظور لازم نیست ، دمای آب خود را با دماسنج بررسی کنید.فقط آب را جوشانده و بگذارید ۱ دقیقه بماند.از هر ظروف دارای دسته می توان به عنوان کتری برای جوشاندن آب استفاده کرد.

زمان ریختن آب جوش ، فیلتر خود را در بالای لیوان قهوه قرار دهید.مهم نیست که شما فیلتر ضخیم یا نازک دارید ، اما تمیز بودن آن لازم است.

فیلترهای کاغذی ارزان هستند ، یافتن و حمل آنها آسان است.اگر صافی ندارید ، از یک پارچه تمیز استفاده کنید.

درست کردن قهوه در خانه

برای هر فنجان قهوه ای که می خواهید درست کنید یک قاشق غذاخوری قهوه را اندازه بگیرید.به عنوان یک قاعده کلی ، ما به ازای هر فنجان قهوه ، حدود ۱۵ گرم قهوه را توصیه می کنیم.برای چهار فنجان قهوه ، به ۶۰ گرم قهوه نیاز داریم.

اگر فکر می کنید طعم قهوه  بیش از حد تلخ است ، قهوه بیشتری اضافه کنید.اگر خیلی ترش است ، مقدار قهوه مورد استفاده خود را کاهش دهید.پس از قرار دادن صافی ، اقدامات زیر را انجام دهید.

  • دانه های قهوه را با کمی آب مرطوب کنید و حداقل ۳۰ ثانیه صبر کنید.
  • نیمی از آب باقیمانده را در مدت زمان ۳۰ ثانیه بریزید.
  • بقیه آب را در سه یا چهار مرحله ، اضافه کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اطلاع از فواید مصرف قهوه روی لینک کلیک کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar