راهنمای خرید مداد مناسب

راهنمای خرید مداد مناسب

انواع مداد برای انواع سطوح ، چوب ، کاغذ ، مقوا ، بتون ، کاشی ، ورق فلزی ، چوب مرطوب یا استروفیوم وجود دارد.فرقی نمی کند که شما یک معمار ، یک هنرمند خوب و حرفه ای و یا یک نقاش باشید. یک مداد خوب بخش مهمی از لوازم هنری هر هنرمند است. مهمترین ماده در یک مداد گرافیت است ، که بیشتر مردم همچنان آن را سرب می نامند. هرچه گرافیت بیشتر مورد استفاده قرار گیرد ، مداد نرمتر و خط آن تیره تر است.

انتخاب مداد برای نوشتن

 انتخاب مداد برای نوشتن

مدادهای چوبی سنتی از جمله ارزان ترین وسایل نوشتن در دسترس هستند. اگر قصد خرید یک مداد با قیمت مناسب دارید ، این گزینه برای شما بهترین انتخاب است.همچنین اگر در هنگام نوشتن روی کاغذ خیلی فشار می آورید ، باید مداد چوبی را انتخاب کنید ، زیرا گرافیت در مدادهای چوبی می تواند فشار را تحمل کند.

(در بیشتر فروشگاه های لوازم تحریر و لوازم  هنری مانند فروشگاه آرتاتحریر،از کامل ترین فروشگاه های لوازم التحریر اصفهان  و از فعال ترین فروشگاه های لوازم تحریر آنلاین در کشور)

مداد های چوبی دارای یک هسته نازک از رنگ ، گرافیت یا ذغال داخل یک پوشش چوبی هستند و در صورت افتادن مداد ، این هسته می تواند درون چوب شکسته شود.

معایب مدادهای چوبی

  • طول عمر محدود: همچنان که مداد چوبی خود را تیز می کنید ، به پایان عمر آن نزدیک تر می شوید.در نهایت مجبور خواهید شد که آن را دور بیندازید.
  • شکنندگی: شکستن مدادهای چوبی آسان است.
  • لوازم: برای اینکه مداد چوبی تیز باشد ، باید از یک مداد تراش استفاده کنید.چه یک مداد تراش کوچک یا یک مداد تراش برقی یا رومیزی نسبتا بزرگ، در هر صورت ، برای ادامه استفاده از مدادهای چوبی لازم است که چیزی در دسترس باشد.

معایب مدادهای چوبی

برای راحتی خود میتوانید یک مداد اتود یا مداد مکانیکی انتخاب کنید.این نوع مداد، نیازی به تیز کردن ندارد.این بدان معنی است که آنها به مرور زمان مانند مدادهای معمولی کوتاه و کوتاه نمی شوند و معمولاً قابل شارژ مجدد هستند ، یعنی اینکه آنها را می توان با سرب دوباره پر کرد و شما می توانید به استفاده از مداد خود ادامه دهید.

مدادهای مکانیکی معمولاً گرانتر هستند اما برای مدتی طولانی میتوانید از این نوع مداد استفاده کنید.در این نوع مداد کاربر با فشار دادن دکمه فشار ، می تواند نوک مداد را به طول دلخواه خود برساند.مدادهای مکانیکی مخصوصاً برای ترسیم ، طراحی و نوشتن مناسب هستند.

انتخاب مداد برای طراحی

انتخاب مداد برای طراحی

مداد طراحی

  • مدادهای سری B را بخرید.مدادهای B برای سایه های تیره تر و تکمیل جزئیات استفاده می شود.
  • قبل از خرید مداد طراحی بهتر است ابتدا آن را در دست خود آزمایش کنید.نوع مداد و نمره آن را رها کرده و به نوع تاثیر گزاری آن در دست خود دقت کنید.اگرچه تولید کنندگان مداد از مقیاس رتبه بندی پیروی می کنند ، اما هنوز هم تفاوت هایی در مورد کیفیت سرب دارند.به عنوان مثال :یک مداد B5 از یک تولید کننده ممکن است از یک مداد B5 با مارک دیگری تیره تر باشد.
  • برای ترسیم یا فرم های رنگی روی کاغذ از مدادهای رنگی استفاده کنید.
  • برای ایجاد خطوط عمیق سیاه یا خاکستری از مدادهای ذغالی استفاده کنید.مداد ذغالی ، به هنرمند اجازه می دهد جلوه های متنوعی را در یک اثر هنری ایجاد کند.
  • مدادهای کربنی را برای خطوط مشکی صاف انتخاب کنید.
  • برای کسب اطلاعات دقیق تر از لوازم طراحی مقاله شناخت ذغال طراحی و مداد کنته را مطالعه بفرمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و خرید مداد و اتود با فروشگاه آرتا تحریر ارتباط برقرار کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar