مزایا و معایب طب سوزنی

مزایا و معایب طب سوزنی

طب سوزنی یکی از قدیمی ترین روش های درمانی است و قدمت آن به هزاران سال پیش باز میگردد.طب سوزنی شامل قرار دادن سوزنهای باریک به اندازه موی انسان در قسمت های خاص بدن است.متخصص طب سوزنی ، ممکن است برای مدتی سوزن ها را در جای خود قرار دهد ، یا ممکن است آنها را با دست یا از طریق تحریک الکتریکی دستکاری کند.

افراد مختلف به روشهای مختلف طب سوزنی را تجربه می کنند.بسیاری از افراد هیچ گونه ناراحتی را هنگام وارد کردن سوزن گزارش نمی دهند ، در حالی که برخی دیگر درد را گزارش می کنند.

دلیل اصلی که افراد به دنبال طب سوزنی میروند ، مقابله با درد است.طب سوزنی ، می تواند به کاهش علائم انواع مختلف درد از جمله درد کمر ، گردن ، مفاصل و دندان و همچنین میگرن   و آرتروز کمک کند.اگر با طب سوزنی کمر درد شما درمان نشد ، میتوانید برای رفع مشکلات کمر خود به فیزیوتراپی اصفهان مراجعه کنید.

کاهش درد با طب سوزنی

برخی از زوج ها حتی به دنبال طب سوزنی به عنوان ابزاری برای افزایش باروری هستند.بطور کلی میتوان گفت که ، طب سوزنی یک روش تشخیصی نیست ، یعنی نمی تواند بیماری ، آسیب یا بیماری دیگری را تشخیص دهد ، بلکه فقط ابزاری برای مقابله با بیماری های شناخته شده است.

از مهمترین مزایای طب سوزنی این است که اگر توسط پزشک متخصص و دارای مهارت انجام شود ، به ندرت عوارض جانبی مشاهده می شود.
مزایا سلامتی طب سوزنی

  • طب سوزنی باعث تسکین بیماری های جسمی و روحی می شود.
  • طب سوزنی یک جایگزین طبیعی برای داروهای مسکن شیمیایی است ، زیرا هدف از این درمان ، کاهش درد به طور طبیعی است.
  • طب سوزنی در برخی از مواقع به عنوان یک روش درمانی برای شرایط خاص مانند ، تهوع ، استفراغ ، مشکلات معده و میگرن استفاده میشود.
  • طب سوزنی به بازیابی انرژی کمک می کند و استقامت کلی بیمار را افزایش می دهد.

معایب طب سوزنی

معایب طب سوزنی

  • طب سوزنی ممکن است باعث ایجاد عفونت شود.

عفونت و صدمه به بافت ممکن است در موارد نادر اتفاق بیفتد ، زمانی که این عمل ، نادرست انجام شود.بهداشتی کردن سوزن های مورد استفاده در فرایند طب سوزنی ، بسیار ضروری است.بدون انجام این کار ، ممکن است عفونت رخ دهد که باعث ایجاد درد و شرایط تهدید کننده زندگی خواهد شد.جهت جلوگیری از بروز چنین مشکلی برای انجام فرآیند طب سوزنی باید به سراغ افراد متخصص ، حرفه ای و قابل اطمینان مانند فیزیوتراپی استقلال اصفهان ، بروید.پزشک باید قبل از قرار دادن سوزن ها محل درمان را با ضدعفونی کننده پوست ، ضدعفونی کند.

  • در طب سوزنی ، فرو کردن سوزن در پوست ، نباید باعث خونریزی شود.اگر این اتفاق بیفتد ، روش به درستی انجام نمی شود و باید فوراً متوقف شود.قرار دادن نادرست سوزن توسط یک پزشک غیر متخصص ، می تواند منجر به خونریزی ، تورم و درد در محل درمان شود.

اگرچه طب سوزنی ممکن است عوارض جانبی زیادی نداشته باشد ، اما اگر اینکار توسط افراد غیر متخصص و غیر حرفه ای انجام شود ، ممکن است سلامتی انسان را به خطر بیندازد.

نظر خود را بنویسید

avatar