کاهش هزینه های برق با استفاده از درب اتوماتیک

کاهش هزینه های برق با استفاده از درب اتوماتیک

ما به عنوان یک شهروند وظیفه حفظ سرمایه های ملی را داریم، هر شخصی به نحوی میتواند کمک کند تا هزینه ها کاهش یابد . الان که به فصل سرمای زمستان نزدیک میشویم و با توجه به تغییر نوع وسایل گرمایشی مردم ، نقش برق پررنگ تر شده ، پس باید تا جایی که میتوانیم در کاهش هزینه های برق کوشا باشیم .

در این مقاله سعی دارم وظیفه خودم را در قبال کاهش هزینه های برق، با معرفی راهکارهایی ساده، انجام دهم . پس با ما تا آخر این مقاله همراه باشید . به تمام سوالات شما در انتهای این متن پاسخ داده میشود .

اولین و موثرترین راه برای کاهش هزینه برق همان استفاده از درب اتوماتیک و یا هوشمندسازی ساختمان است . وارد بحث هوشمندسازی ساختمان نمیشوم به دلایل بسیاری، به طور مثال هزینه ها ، هزینه هوشمندسازی به اندازی بالا میباشد که هرکسی توان انجام آن را ندارد . در حال حاضر در کشور ما هوشمند سازی ساختمان بیشتر برای ساختمان های لوکس چند ده میلیاردی انجام میشود و اما درب های اتوماتیک چیست ؟

درب های اتوماتیک به دو صورت سنسور دار و یا استفاده از ریموت باز و بسته میشوند. این نوع درب ها که دیگر به یک الزام در صنعت ساختمان سازی تبدیل شده کمک شایانی به کاهش هزینه ها کرده است . مطمئنا همه شما به بانک ها مراجعه کردین و یا ادارات دولتی و یا سینما و…. که از این نوع درب ها استفاده کرده اند، آیا تا بحال به این نکته هم توجه کردین که چطور با بسته شدن درب ها بعد از ورود و خروج افراد گرمای ناشی از کارکردن چیلر و یا هر نوع وسایل گرمایشی دیگر هدر نمیرود . این جلوگیری از هدر رفتن انرژی تنها در فصل زمستان نیست بلکه در تابستان هم، این نکته کاملا محسوس است .برای ساخت تابلو برق اصفهان و…. به مجموعه برق صنعتی یوسفی مراجعه نمایید.

قبل از اینکه به سراغ معرفی انواع درب های اتوماتیک برویم، نقش درب های ضد سرقت در کاهش مصرف برق را بازگو کنم، درب های ضد سرقت نه تنها به امنیت خانه و محل کار و… شما کمک میکند، بلکه به دلیل بون درز بودن این نوع درب ها( یا به اصطلاح چفت شدن کامل درب) هیچ گونه هوایی هم نمیتواند جا به جا شود. دوستان اصفهانی حتما از درب ضد سرقت اصفهان خریداری کنید، امنیت خانواده شمایی که در کلان شهری مثل اصفهان زندگی میکنید با این نوع درب ها قابل تضمین است .

درب های اتوماتیک انواع بسیاری دارند که به توضیح تمام مدل های آن در ادامه میپردازیم

درب اتوماتیک شیشه ای

این نوع درب ها بیشتر در مکان های عمومی که مراجعان بسیاری دارد مثل بانک، سینما، ایستگاه مترو، فروشگاه های بزرگ و…. و یا در مکان هایی که مراجعان شاید توان باز کردن درب ها را ندارند مانند بیمارستان ها، کلینیک و… مورد استفاده قرار میگیرد. با سنسور چشمی و با حالت های مختلف کشویی، اتوبوسی، تلسکوپی و… باز و بسته میشوند

درب اتوماتیک پارکینگ

این درب ها از نظر من بهترین نوع دربی است که بین عموم جای خود را باز کرده است. درب اتوماتیک پارکینگ با استفاده از ریموت باز و بسته میشود . با حالت های مختلف کشویی ( رو به بالا و سمت چپ و راست )، کرکره ای، لولایی و… باز و بسته میشود . این نوع درب ها تاثیری در کاهش هزینه های برق ندارد ولی در صرفه جویی نیروی فردی و از آن مهمتر صرفه جویی در وقت کمک بسیاری کرده است و همینطور باعث افزایش امنیت نیز شده است .

درب اتوماتیک کرکره ای

این نوع درب ها همان کرکره های قدیمی است که در فروشگاه ها، بانک و… استفاده میشد ولی الان با پیشرفت علم و تکنولوژی دیگر نیازی به نیروی انسانی نیست با لمس یک دکمه در ریموت درب کرکره بالا و پایین میرود .همچنین برای نصب جرثقیل سقفی لینک را کلیک کنید.

سوال اصلی شما الان این است که این نوع درب ها از نظر جنس و قیمت به چه صورتی است ؟ سوال کاملا خوبی است . اگر در شهر اصفهان زندگی میکنید به خیابان بورس مصالح ساختمانی مراجعه کنید و قیمت بازار را پیدا کنید و همینطور جنس ها را از نزدیک ببینید و با هم مقایسه کنید و یا اگر مثل تمامی مردم از ترافیک بیزارید و میخواهید از هدر دادن وقت و بنزین جلوگیری کنید کافیست کلمه درب اتوماتیک اصفهان را در گوگل سرچ کنید .

حواستان را جمع کنید که در قبال کیفیت باید هزینه کنید .

نظر خود را بنویسید

avatar