فواید نگهداری کاکتوس در خانه

فواید نگهداری کاکتوس در خانه

گیاهان کوچک زیبا در اطراف ما می توانند روحیه ما را تحت تاثر قرار دهند.گیاهان ، همچنین برای سلامتی ما مفید هستند.بنابراین خیلی از افراد تمایل دارند ، برخی از گیاهان و گلها را در خانه و اتاق خود نگهداری کنند و از مزایای آنها بهره مند شوند.کاکتوس یکی از گیاهانی است که افراد زیادی به نگهداری آن در خانه علاقمند هستند.اما آیا میدانید فواید نگهداری کاکتوس در خانه چیست؟؟!!

کاکتوس یک گیاه متعلق به خانواده Cactaceae است که دارای بیش از ۱۷۰۰ گونه مختلف است.کاکتوس اصفهان نوعی گیاه بیابانی است که می تواند آب را در ساقه ، ریشه و برگ های خود ذخیره کند و حتی زمانی که مدت زیادی باران نبارد و یا به آن آب داده نشود ، میتواند از آب ذخیره خود استفاده کند و زنده بماند ، از این رو یکی از گیاهانی است که به مراقبت و نگهداری زیادی نیاز ندارد و از این رو گل کاکتوس اصفهان ، بهترین گیاهی است که شما میتوانید آن را در خانه خود نگهداری کنید.

کاکتوس اصفهان

برای زیبایی آشپزخانه ، اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود ، میتوانید کاکتوس را در آستانه پنجره های آفتابی یا میزهای کنار پنجره ها قرار دهید.برای زیباتر شدن خانه خود ، می توانید کاکتوس ها را در تراریوم اصفهان پرورش دهید.کاکتوس ها گروهی از گیاهان هستند که انواع مختلفی از شکل ، رنگ و فرم را ارائه می دهند.آنها به نگهداری کمی احتیاج دارند.

کاکتوس استرس را کاهش میدهد

مطالعات زیادی روی کاکتوس انجام شده و نتایج بدست آمده حاکی از آن است که گیاه کاکتوس در کاهش استرس ، عصبانیت و افسردگی تاثیر زیادی دارد.طبق این مطالعات ثابت شده است که نگه داشتن گیاه کاکتوس در داخل خانه به ایجاد حس آرامش و انگیزه کمک می کند.

فواید نگهداری کاکتوس

کاکتوس کیفیت هوا را بهبود می بخشد

گیاه کاکتوس به جذب ضایعات تنفسی ما (دی اکسید کربن) کمک می کند.کاکتوس دی اکسید کربن را برای تغذیه خود به کربوهیدرات تبدیل می کند و اکسیژن تازه را برای تنفس به ما هدیه می کند.گیاهان کاکتوس به دلیل جذب دی اکسید کربن و آزاد کردن اکسیژن به هنگام شب ، در بهبود کیفیت خواب و مکمل اکسیژن بسیار مفید هستند.

گیاهان خانگی می توانند تا ۲۴ ساعت ۸۴ درصد سموم هوا را از بین ببرند.برای داشتن محیطی عاری از سم ، تعداد کاکتوس در خانه خود را افزایش دهید.به نظر می رسد که کاکتوس ها در از بین بردن باکتری ها بسیار مؤثر هستند.

بطورکلی میتوان گفت که گیاهان با فیلتر کردن آلاینده های هوا در محیط داخلی مانند فرمالدئید ، تری کلر اتیلن ، زایلن ، تولوئن و بنزن به تصفیه هوا کمک می کنند ، اما شما قبل از انتخاب گیاه جدید برای اتاق خود ، باید به نور و شرایط دمای اتاق خواب خود دقت کنید.به عنوان مثال اگر اتاق شما تاریک است ، گیاهانی را انتخاب نکنید که به نور روشن و گرمای زیادی نیاز داشته باشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر ، سایر مقالات این سایت را دنبال کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar