چگونه نشتی سقف را برطرف کنیم

چگونه نشتی سقف را برطرف کنیم

امروزه محبوب ترین ماده برای عایق کاری بام خانه ها ایزوگام اصفهان است ، بطوریکه میتوان گفت نزدیک به ۷۰ درصد از سقف خانه ها با ایزوگام عایق بندی شده اند ، چراکه اجرای ایزوگام اصفهان نسبت به سایر مواد عایق بندی سقف ، بادوام تر است ، وزن سبکی دارد ، قیمتی مناسبی دارد و استفاده از آن مقرون به صرفه تر است.

در بعضی از موارد سقف ساختمان ها به دلیل عایق بندی نامناسب و یا استفاده از ایزوگام بی کیفیت و غیر استاندارد ، دچار نشتی میشود و باعث میشود به سازه آسیب وارد شود و در کل نارضایتی ساکنان ساختمان را به همراه خواهد داشت.

اگر متوجه شدید که سقف شما در حال نشت است ، باید سریعا اقدام به رفع آن نمایید ، چون نشتی سقف اگر رفع نشود ، در طولانی مدت آسیب جدی به سازه شما وارد خواهد کرد.نفوذ مداوم آب سرانجام شروع به گسترش می کند و باعث می شود خسارت های سنگینی به ناحیه سقف و پایه و اساس خانه شما وارد شود.

عواملی که باعث نشتی سقف میشوند

عوامل نشتی سقف

  • در بیشتر موارد نشتی سقف به دلیل نصب نادرست سقف و عدم عایق بندی مناسب سقف اتفاق می افتد.
  • قدیمی بودن ساختمان و پیر بودن سقف ، باعث ایجاد ترک در سقف و نهایتا منجر به ایجاد نم و چکه سقف میشود.
  • پوسیدگی سقف یکی از عوامل اصلی نشتی است.پوسیدگی سقف معمولاً در اثر جذب رطوبت روی سقف ایجاد می شود.
  • نشتی ممکن است از طریق دودکش اتفاق بیفتد و نشت دودکش معمولاً زمانی ایجاد می شود که درزگیر اطراف آن به درستی نصب نشده باشد.

تشخیص نشتی سقف

تشخیص نشتی سقف

بعضی اوقات به دلیل بوجود آمدن لکه ها روی سقف و یا چکه کردن آب از سقف ، خیلی راحت متوجه می شوید که سقف شما در حال نشت است.در بعضی از موارد لکه های خیلی کوچک روی سقف شما نمایان می شود که این لکه ها به مرور زمان بزرگتر میشوند.

شما باید دائما سقف خانه خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که در سقف هیچ گونه نشتی وجود ندارد و اگر متوجه آسیب هایی در بام خود شدید ، احتمالاً وقت آن رسیده است تا با یک متخصص صحبت کنید که به شما در مقابله با چنین مشکلاتی کمک کند.در غیر این صورت ، هر چه بیشتر دست به کار شوید ، باید هزینه های بیشتری را پرداخت کنید.

بهترین زمان برای پیدا کردن مکان نشت در سقف ، معمولاً هنگام باران است.با این وجود ، شما میتوانید با استفاده از شیلنگ آب ، باران را شبیه سازی کنید.در بعضی از موارد علائم نشتی زیاد مشخص نیستند که در این مواقع باید مسیر آب را دنبال کنیم و ببینیم که آب به کجا میرود.

گاهی اوقات ، نشت معمولاً در اثر چیز کوچکی مانند از بین رفتن قسمتی از ایزوگام ایجاد می شود که در این مواقع باید با ایزوگام کار اصفهان تماس بگیرید.در بعضی از موارد دلیل بوجود آمدن نم و چکه در سقف ، خیلی جزئی بوده و افراد میتوانند خود به تنهایی مشکل را رفع کنند اما در بعضی از موارد ، مشکا اساسی است و به همین دلیل بهتر است به یک حرفه ای اجازه دهید ، این کار را برای شما انجام دهد.

نظر خود را بنویسید

avatar