انواع دستگاه CNC

انواع دستگاه CNC

دستگاه CNC چیست

ممکن است عبارت ماشینکاری CNC را در کاربردهای صنعتی یا ساختاری خود شنیده باشید.نام “CNC” در واقع مخفف Computer Numerical Control است.دستگاه CNC یا ماشین های کنترل عددی ، دستگاه های الکترو مکانیکی هستند که می توانند ابزارها را در حدود تعداد مختلف محور ، معمولاً ۳ یا ۵ ، با دقت بالا در هر دستورالعمل از یک برنامه کامپیوتری ، دستکاری کنند.

دستگاه های کنترل عددی رایانه ای (CNC) جهت تکمیل فرایندهای ماشینکاری از مسیرهای رایانه استفاده می کنند.تجهیزات ماشینکاری قطعه ای از مواد را به خود اختصاص می دهد و قسمت هایی از آن را برای دستیابی به نتایج مشخص برش می دهد.البته دستگاه های CNC ممکن است روزی خراب شوند و عملکرد درستی نداشته باشند و به تعمیر نیاز پیدا کنند ، در این مواقع برای تعمیر دستگاه CNC با مرکز تخصصی CNC توسکا ارتباط برقرار کنید.

دستگاه CNC چیست

اولین ماشینهای CNC در دهه ۱۹۴۰ و ۵۰ توسعه یافتند.این ماشینهای اولیه دارای ریزه کاری بودند و عملکرد آنها محدود بود.در حال حاضر انواع مختلفی از دستگاه های CNC در بازار وجود دارد که برخی از آنها به دلیل استفاده گسترده برجسته تر هستند.اگر در ادامه مقاله همراه ما باشید ، پرکاربردترین دستگاه های CNC را به شما معرفی میکنیم.

برای تعمیر دستگاه CNC سنگ کلیک کنید.

دستگاه های فرز CNC

دستگاه های فرز سی ان سی ، ممکن است محبوب ترین نوع ماشینهای CNC باشند که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند.دستگاههای فرزکاری از برشهای دوار برای شکل دادن به قطعات کار در صورت درخواست استفاده می کنند.آنها را می توان برای تهیه عمق ، زاویه و جهت برش مورد نیاز ، برنامه ریزی کرد.

روتر CNC

یک روتر CNC یک نوع بسیار متداول از دستگاه CNC است که می تواند چوب ، فلز یا پلاستیک را بریده و حکاکی کند.کاربر ، روتر را دستکاری نمی کند ، فقط اطلاعات را وارد رایانه می کند.

دستگاه برش پلاسما CNC

دستگاه برش پلاسما CNC

مانند دستگاه های CNC فرز ، ماشین های CNC برش پلاسما نیز برای برش مواد استفاده می شوند.با این حال ، آنها با انجام این عمل به دلیل استفاده از مشعل پلاسما ، با همتای فرز خود فرق می کنند.دستگاههای CNC با برش پلاسما ، یک مشعل پرقدرت دارند که قادر به حذف مواد خشن مانند فلز است.در حالی که جوشکاری الکتریکی درجه حرارت تا ۱۰۰۰۰ درجه فارنهایت را به همراه دارد ، مشعلهای پلاسما به دمای حداکثر ۵۰۰۰۰ درجه فارنهایت می رسند.

دستگاه برش لیزر CNC

دستگاه برش لیزر CNC

برش لیزر CNC کاملاً مانند برش پلاسما CNC عمل می کند ، اما در عوض از لیزر برای قطع چوب یا فلز استفاده می شود.همچنین می توان از لیزر برای برش پلاستیک استفاده کرد.

دستگاه های کنترل عددی رایانه ای (CNC) در صنعت تولید کاربرد زیادی دارند.به عنوان سیستم ماشینکاری که از طریق رایانه کنترل می شود ، تعریف می شوند و به تولید کنندگان این امکان را می دهند تا بسیاری از فرآیندهای ساخت را ، به طور خودکار انجام دهند.در نتیجه ، ماشین های هدایت شونده CNC باعث افزایش بهره وری ، کاهش ضایعات و حتی کاهش خطای انسانی می شوند.

نظر خود را بنویسید

avatar