دلایل عمده خرابی گیربکس

دلایل عمده خرابی گیربکس

خرابی گیربکس صنعتی می تواند باعث خرابی کامل ماشین آلات شود ، که این خود هزینه های زیادی را برای ما به دنبال خواهد داشت از جمله هزینه تعمییرات ماشین آلات و دیگری راندمان از دست رفته که به علت خرابی ماشین آلات به وجود آمده است. اگر در ابتدا با دیدن علائم خرابی به آن توجه کنیم و در صورت نیاز آن را تعمیر کنیم می تواند خرابی و آسیب را کاهش دهد در نتیجه موجب صرفه جویی در هزینه ها و بهبود سلامت ماشین آلات می شود.

در اینجا برخی از رایج ترین اشکال خرابی گیربکس آورده شده است.

۳۴٫۴٪ – روغن کاری ناکافی

۱۹٫۶٪ – آلودگی

۱۷٫۷٪ – خطاهای نصب

۶٫۹٪ – اضافه بار

۲٫۸٪ – خطاهای دستی

عمده ترین دلیل خرابی گیربکس ها روغن کاری ناکافی است که در اثر پر کردن ، اختلاط یا ناسازگاری روغن باگیربکس ، روغن کاری نادرست و فواصل طولانی روغن کاری ، گریس خراب یا روغن خراب و فاسد ، آلودگی آب و آلودگی ذرات. در هنگام پر کردن می تواند منجر به تسریع نرخ سایش و خرابی اجزا شود.

دلایل عمده خرابی گیربکس

شهباز گیربکس تولید کننده گیربکس صنعتی در اصفهان

این امر به این دلیل است که روغن بعنوان مایع خنک کننده عمل می کند پس در نتیجه باعث گرم شدن بیش از حد خود روغن می شود. با در نظر گرفتن این که قطعات تماس بالایی با روغن گیربکس داردنیاز دارند تا با فواصل منظم سرویس شود ، گاهی تمیز کردن آنها کافی می باشد اماگاهی باید قطعات را بیرون آورده وتعویض کرد . آلودگی آب در اصل خاصیت روغن کاری روغن را غیرفعال می کند و می تواند باعث کف زدن روغن شود. رسوخ آب در روغن می تواند ناشی از تراکم یا عدم مهر و موم هایی باشد که اجازه ورود آب را می دهند. آلودگی ذرات می تواند از قرار دادن روغن کثیف ، باز نگه داشتن پلاگین پرشده یا ذرات فرسوده یا خرابی درون گیربکس باشد. ذرات فرسوده نه تنها می توانند نشانه ای از مشکلات درون گیربکس باشند بلکه همین ذرات در صورت خرابی می توانند فرسودگی و خرابی قطعات را تسریع کنند.

اجزای بارگیری شده اگر بیش از حد مجاز باشد باعث عدم موفقیت می شوند که در اثر رعایت نکردن محدودیت های طراحی برای بار ، سرعت یا دما ایجاد می شوند. بیشتر اضافه بار به طور متناسب طول عمر مؤلفه را کوتاه می کند. علائم اصلی اضافه بار شامل سر و صدا و لرزش ، افزایش دما ، ضایعات تراشه فلزی و کاهش عملکرد تجهیزات می باشد. استفاده نادرست و نصب می تواند باعث خرابی اجزا شود.

نظر خود را بنویسید

avatar