آشنایی با ساعت مچی تیتانیوم و استیل

آشنایی با ساعت مچی تیتانیوم و استیل

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

آشنایی با ساعت مچی تیتانیوم و استیل

برای آنکه یک ساعت مچی خوب و مناسب را خریداری نمایید باید به نکات و عوامل بسیاری توجه شود و نکات بسیاری در مطلوب بودن خرید آن مؤثر است. اندازه بودن آن و احساس راحتی داشتن هنگام استفاده را می‌توان به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین عامل بشمار آورد. دیگر عوامل مربوط به شکل ظاهری ساعت می‌باشد که در بین ساعت‌های مخصوص آقایان و بانوان  تفاوت وجود دارد. البته علاوه بر آن کاربرد آن برای استایل های رسمی و اسپرت نیز مدنظر قرار می گیرد. از دیگر عوامل به جنس آن می توان اشاره نمود. در مطلب زیر به این سوال پاسخ خواهیم داد که در بیان ساعت های تیتانیوم و استیل کدام یک مناسب تر و بهتر است. در ادامه برای آشنایی با این ساعت ها با فروشگاه باقری شاپ همراه باشید.

ساعت مچی استیل

در صنعت ساعت‌سازی استیل را می توان به عنوان قدیمی ترین و معمول ترین جنس برای فروش ساعت مچی به شمار آورد در برخی از ساعت های مچی از جنس تیتانیوم نیز ممکن است اندکی استیل به همراه فولاد ضدزنگ به کار گرفته شود در بین این دونوع ساعت مچی، استیل از قیمت پایین تری برخوردار است. یکی از مزیت های آن قابل تعمیر بودنش می باشد و درصد آن نسبت به تیتانیوم بسیار بالاتر است. برای نمونه قاب ساعتی از جنس تیتانیوم اگر دچار خش و ساییدگی شود بسیار سخت‌تر قابل تعمیر و یا حتی تعویض خواهد بود اما در ساعت هایی از جنس استیل این‌گونه نمی باشد.

ساعت مچی تیتانیومی

در بین این دو مدل از ساعت های مچی جنس تیتانیوم آن نسبت به جنس استیل از ۳۰ درصد استحکام و مقاوت بالاتری برخوردار است و دارای وزن کمتری نیز می باشد.

تیتانیوم از سنگ ها و شن ایجاد می شود و نوعی فلز خاکستری رنگ می باشد. ساخت موشک و فضاپیما را می توان به عنوان اصلی ترین کاربرد و کارایی تیتانیوم به شمار آورد. اما به دلیل مزیت هایی که تیتانیوم دارا می باشد موفق به ورود به دنیای مد شد. برخی از مزیت های آن سبک بودن و مقاوم بودن آن در مقابل پوسیدگی و ضد زنگ بودن آن می باشد و همین موارد باعث گردید که به عنوان یک فلز بسیار مورد پسند برای ساخت زیورآلات استفاده گردد. برای ساخت ساعت هایی که بسیار خاص هستند و قابلیت مقاومت در آب و هوای سخت را دارند و یا حتی در زیر آب نیز مورد استفاده قرار می گیرند از تیتانیوم بهره گرفته می شود و انتخاب بسیار ایده آلی می باشد. از دیگر مزیت های این فلز این است که تا حدودی ضدحساسیت می باشد و برای افرادی که به برخی از فلزات آلرژی دارند بسیار مناسب است و پیشنهاد می گردد.

آشنایی با ساعت مچی تیتانیوم و استیل

مقایسه دو ساعت تیتانیوم و استیل

هر فردی برای انتخاب ساعت قطعاً معیارهایی دارد، معیارهایی نظیر رنگ، اندازه و شکل ساعت مچی بر روی دست و یا حتی سبک آن که از نوع کلاسیک می‌باشد یا اسپورت و دخترانه و زنانه بودن آن. درنتیجه هر فردی نسبت به این موارد و معیارها به انتخاب و خرید ساعت مچی می‌پردازد. ساعت‌های انتخاب باید پاسخگوی نیاز ما باشند. با تمام این تفاسیر نمی‌توان گفت که در بین ساعت‌های استیل و تیتانیوم کدام یک دارای برتری می‌باشند و خرید شما باید نسبت به شرایطتان صورت گیرد. برای نمونه ساعت‌های تیتانیوم برای مکانی که مرطوب و آلوده هست مناسب‌تر است زیرا ساعت‌های استیل با ماندن در این فضاها دچار تغییر رنگ خواهند شد.

برای افرادی که علاقه بیشتری به ساعت‌های کلاسیک دارند قابل ذکر است که اغلب این ساعت‌ها از جنس استیل تولید می‌گردد و دارای قیمت‌های پایینی می‌باشند با این حال طرفداران تیتانیوم رفته رفته افزایش می‌یابد و به همین خاطر بیشتر ساعت‌های تولیدی جدید با تکنولوژی های بالا از این جنس می‌باشد. امروزه بسیاری از برندهای معتبر در سراسر جهان به تولید ساعت‌های مچی استیل و تیتانیوم مشغول هستند و شما می‌توانید برای اطمینان از اصل بودن آن به بررسی شماره سریال ساعت بپردازید.

مراقبت از ساعت مچی

ساعت‌های مچی نیز همانند دیگر وسایل نیاز به مراقبت دارند و باید هراز گاهی بند آن‌ها با آب گرم و صابون به کمک مسواک شسته شود. از این طریق تمام آلودگی‌هایی که از محیط و بدن افراد بر روی آن مانده است از بین خواهد رفت. تمامی ساعت‌های مچی هر سه تا پنج سال باید توسط متخصص تعمیر و سرویس شوند تا اگر مشکلی داشتنت برطرف گردد و این یک توصیه مهم از طرف تولیدکنندگان در صنعت ساعت‌سازی می‌باشد. از دیگر نکات مهم در مراقبت از ساعت‌های مچی آن است که در زمان‌هایی که از ساعتتان استفاده نمی‌کنید باید آن‌ را در یک جای نرم مانند پارچه قرار دهید که در معرض خش و خراش قرار نگیرد.

جمع بندی

فروشگاه ساعت باقری شاپ انواع ساعت مچی استیل و ساعت مچی تیتانیوم را با قیمت استثنایی به شما ارائه می دهد. اگر قصد خرید ساعت مچی عمده یا تکی در اصفهان را دارید، یا قصد دارید از سراسر کشور به صورت آنلاین ساعت مچی مورد علاقه خود را خریداری کنید، می توانید به فروشگاه اینترنتی ساعت باقری شاپ مراجعه کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar