بهترین گیاهانی که عاشق سایه هستند

بهترین گیاهانی که عاشق سایه هستند

۸ گیاه آپارتمانی که به نور زیادی احتیاج ندارند

ما در اینجا به شما بهترین گیاهانی که عاشق سایه هستند را معرفی می کنیم:

در اصل هیچ گیاهی بدون نور زنده نخواهد ماند ، و تمام گیاهان موجود در لیست ما نیاز به نور طبیعی دارد که وارد اتاق می شود ، مگر اینکه شما در روز هم لامپ روشن کنید. با گفتن این نکته ، تمام گیاهان موجود در این انتخاب ، موقعیتی را به دور از پنجره یا اتاق با تنها یک پنجره کوچک تحمل می کنند.

توصیه کلی ما این است که به دنبال گونه های غیر گلدار باشید (گیاهان برای تولید گل به انرژی زیادی از خورشید نیاز دارند). این گل ها کمترین نور را دریافت می کنند و در موقعیتی سایه در خانه شما به خوبی رشد می کنند.

در راهنمای تخصصی ما همه چیزهایی را که باید در مورد گیاهان خانه بدانید را به شما یادآوری می کنیم.

  1. زامفولیا Zamioculcas Zamiifolia

بهترین گیاهان عاشق سایه

زامفولیا یکی از گیاهان گرمسیری مناسب برای خانه شما است که دارای برگهای متمایز و سبز رنگ تیره ای است. محکم و ماندگار است ، آنها به نگهداری کمی احتیاج دارند و کاملاً خوب و به دور از یک پنجره قرار می گیرند. رشد آهسته ای دارند ، این گیاه باید سالها زندگی کند.

چگونه می توان از زامفولیا مراقبت کرد

مواظب باشید که زامفولیا را هرگز غرق آب نکنید ، و اجازه دهید لایه بالایی کمپوست بین آبیاری خشک شود. مانند سایر گیاهان خانه ، از تکان دادن زیاد آن نیز خودداری کنید.

  1. گیاه برگ عبایی Aspidistra

بهترین گیاهان عاشق سایه

برگ عبایی نماد مقاومت گیاهان است او می تواند بی توجهی و عدم رسیدگی را تحمل کند aspidistras از تجدید حیات لذت می برد. آنها برگهای سبز براق دارند ، به نگهداری بسیار کمی احتیاج دارند و به طور فعال از نور روشن متنفر نیستند اما در اتاق با نور کم هم ماندگار می باشند.

چگونه می توان از Aspidistra مراقبت کرد

برگ عبایی عمدتا برای شکوفایی نیاز به شروع خوب – یعنی کمپوست خوب – دارد. پس از آن ، شما فقط نیاز دارید که گاهی اوقات آنها را آب دهید ، ولی نه خیلی دیر به دیر.

  1. دراسنا Dracaena

بهترین گیاهان عاشق سایه

دراسنا یا “گیاه اژدها”  به نور غیرمستقیم احتیاج دارند و شرایط آپارتمانی را تحمل کرده و سریع رشد می کنند . این گیاهان زیبا بیشتر جنبه زینتی داشته و به شکلی شبیه درختان نخل کوچک به نظر می رسند . این گیاه دارای گونه های مختلفی است .

می توان اینگیاه را در یک باکس گل خالی کاشت و در دکوراسیون خود از آن استفاده کنیم .

  1. مارانتا لوکونورا

بهترین گیاهان عاشق سایه

اصالت این گیاه به برزیل برمی گردد و به دلیل توانایی جذاب در بلند کردن برگهای خود در شب به عنوان گیاه دعا شناخته شده است. Marantas نیز گیاهان بسیار زیبایی با برگهای زیبا و دارای رگه های زیبا هستند .این گیاه برای گلدان های آویز سبدی بسیار مناسب هستند (این گیاهان به عنوان پوشش زمین در جنگل های گرمسیری رشد می کنند).

چگونه می توان از Maranta مراقبت کرد

مارانتاها آب و رطوبت زیادی را دوست دارند ، اما مطمئن شوید که این گیاه در آب غرق نشده است. مارانتا را می توان روی قفسه های کتاب یا میزهای قهوه گذاشت و لزوماً نیاز به نور روشن ندارند ، فقط مقداری نور طبیعی می خواهد.

۵-  گیاه سروپژیا Ceropegia linearis

بهترین گیاهان عاشق سایه

برای خرید باکس گل عمده با ما تماس بگیرید.

گیاه (Ceropegia linearis) به دلیل داشتن عادت دلپذیر و برگهای کوچک و قلبی شکل به رنگ مریم گلی بسیار زیبا در سالهای اخیر بسیار محبوب شده است. از نظر فنی به عنوان یک گیاه سایه دوست طبقه بندی نشده است ولی نورهای فیلتر شده را نیز می تواند تحمل کند ، این گیاه به صورت رونده می باشد و برای گلدان های آویز بسیار مناسب است

نحوه مراقبت ازگیاه سروپژیا

آب بسیار کم و بویژه در فصل زمستان. این گیاه به کمپوست مخصوصاً برای مکنده ها و کاکت ها احتیاج دارد.

  1. گیاه پاچیرا Pachira acquatica

بهترین گیاهان عاشق سایه

گیاه پاچیرا یا گویانا شاه بلوط ، بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است که در مرداب ها رشد می کند. این گیاه جذاب همه جانبه با برگ های دراز است و گونه های بالغ اغلب با یک تنه طرح دار به فروش می رسند . این گیاه را می توان در جاهای کم نور یا با نور متوسط نگهداری کرد.

چگونه می توان از Pachira acquatica مراقبت کرد

از نظر نام واقعی آن ، این گیاه عاشق آب است ، به خصوص در تابستان. این مهم است که این گیاه نباید غرق در آب شود، زیرا این می تواند باعث پوسیدگی ریشه شود.

  1. سان سوریا Sansevieria

بهترین گیاهان عاشق سایه

سانسوریا ممکن است نامهای مشترک عجیبی (“زبان مادر شوهر” یا “گیاه مار”) داشته باشد ، اما این گیاه بسیار زیبا و سخت است که تقریباً در هر کجا شاد و سرزنده خواهد بود. انواع مختلف از سان سوریا های مختلف در خارج وجود دارد ، برخی با ساقه های chunkier ، برخی دیگر با باریک ، اما همه آنها یک چیز مشترک دارند: تحمل زیاد انواع مختلف نور ، از نور مستقیم روشن تا سایه.

نحوه مراقبت از سان سوریا:

در زمستان آب بسیار کمی نیاز دارد، تقریباً یکبار در ماه. سان سوریا را غرق در آب نکنید.

  1. فیلودندرون

بهترین گیاهان عاشق سایه

فیلودندرون ها گیاهان مراقبت آسان هستند که در بیشتر خانه ها با کمی نور طبیعی شکوفا می شوند. آنها در حمام ، آشپزخانه و میزهای قهوه و قفسه های کتاب به خوبی تحمل کرده و رشد می کنند. تا زمانی که نور فیلتر شده ای وارد شود ، شما می توانید از برگهای سبز براق این گیاه لذت ببرید.

نحوه مراقبت از فیلودندرون ها

فیلودندرون ها رطوبت و گرمای زیادی را دوست دارند ، بنابراین آنها را در یک اتاق و بدون هیچ گونه نوسان دمای ناگهانی نگهداری کنید . این گیاه در زمستان به آب کمتری نیاز دارد.

نظر خود را بنویسید

avatar