رادیاتور کنوکتور چیست

رادیاتور کنوکتور چیست

رادیاتور کنوکتور چیست

کوتاهتر پاسخ این است: “هر رادیاتوری که ساخته شده باشد تا بتواند گرمای همرفت را متمرکز کند ، نه اینکه اجازه دهد گرما به بیرون تابش کند.

رادیاتورهای صفحه تخت یا پنلی :

رادیاتور پنلی

 

برای دیدن رادیاتور پنلی اصفهان اینجا کلیک کنید .

هر رادیاتور در اصل مخزن هادی توخالی است که از یک طرف آب تغذیه می کند و از طرف دیگر تخلیه می شود. هنگامی که شما بر روی گرمایش مرکزی خود کلیک می کنید ، آنها از داخل گرم می شوند هوای گرم را به بیرون در داخل خانه شما میفرستند.

رادیاتورهای صفحه تخت ، مخزن اصلی فلزی مستطیل شکل است. آنها باریک هستند ، از این رو نام این رادیاتورها “مسطح” است  . آنها ساده ترین شکل رادیاتور مدرن هستند ، این رادیاتور ها همرفت نیستند.

این رادیاتورهای ساده چیز بدی نیستند. رادیاتورهای باریکی که برای گرم کردن یک اتاق بسیار محبوب هستند. بنابراین اگر به دنبال چیزی باریک هستید رادیاتور مسطح چیز خوبی است.

رادیاتورهای کانوکتور: در اصل پانل های مسطح با پره ها

رادیاتور کنوکتور چیست؟

فراز افروز معتبر ترین فروشگاه تاسیساتی اصفهان

“رادیاتور همرفت یا کانوکتور چیست؟” ، کافی است یک رادیاتور صفحه تخت را بردارید و یک لایه کامل از پره در داخل آن قرار دهید . به اندازه مساوی حرارت دهید تا لوله کشی آب به طور مساوی داغ شود. نتیجه یک رادیاتور همرفت گرم است.

مهندسین سازنده با پیچیدن یک لایه زیگ زاگ از باله های فلزی در پشت رادیاتور ، مقدار قابل توجهی از سطح را به مخزن فلزی شما اضافه کرده اند. و مساحت بیشتر به این معنی است که گرمای بیشتری توسط جریان هوا از رادیاتور جریان می یابد.

گرمایش Convection چیست؟

از آنجا که شکاف بین باله های رادیاتو عمودی است ، سطح کاملاً گسترده ای بین دیوار و پانل (های) رادیاتور شما وجود دارد ، این بدان معنی است که گرما فقط می تواند به سمت بالا حرکت کند . هوای سرد به پایین اتاق و در قسمت پایین رادیاتور کشیده می شود . و هوای سردرا گرم می کند .

تمام رادیاتورها همرفت هستند ، اما تمام رادیاتورها رادیاتورهای همرفت نیستند.

همه رادیاتورها هوای خنک را در پایین اتاق گرم می کنند ، که و آن را عنوان گرمای هوا به سمت بالا جریان  می دهند پس این رادیاتورها هوای خنک را گرفته و گرم می کنند و به بالا می فرستند. اما به همه رادیاتورها “رادیاتور کنوکتور” گفته نمی شود. دلیل این است که رادیاتورها فقط اجازه می دهند که همرفت اتفاق بیفتد ، در حالی که رادیاتورهای همرفت این حالت را تقویت می کنند.

چه تفاوتی بین رادیاتور و رادیاتور کنوکتور وجود دارد؟

وقتی به دنبال یک روش کارآمد برای گرم کردن خانه هستید ، شاید به شما گفته شده بخاری های کانوکتور نصب کنید؟ اما چگونه سیستم صحیح را انتخاب می کنید؟ و چه تفاوتی بین رادیاتور کلاسیک و رادیاتور کنوکتور وجود دارد؟ ما تفاوت های بین این دو سیستم گرمایشی را توضیح خواهیم داد و به شما در انتخاب صحیح کمک می کنیم.

به طور سنتی ، آب گرم از رادیاتور از بالا به پایین جریان می یابد ، در حالی که در رادیاتور کنوکتور آب برای گرم کردن هوا از طریق لوله عبور می کند. بنابراین در حالی که یک رادیاتور معمولی هوای گرم را بیرون می دهد ، یک کنوکتور باعث بالا رفتن گرما شده و هوا راحت تر گرم می شود.

گرمای همرفت چیست؟

به منظور تولید گرمای همرفت ، هوای سرد به داخل کانوکتور کشیده می شود. سپس این هوا توسط یک عنصر داخلی گرم می شود. سپس گردش هوای گرم ایجاد می شود. هوای گرم بالا می رود ، خنک می شود و سپس دوباره به داخل کانوکتور کشیده می شود. این روش گرمایش غیرمستقیم گرمای توزیع یکنواخت را در اتاق ایجاد می کند ، اما درصد گرمای تابشی با گرمایش همرفت بسیار کم است.

گرمای تابشی چیست؟

رادیاتور کلاسیک از گرمای عمدتاً تابشی استفاده می کند. این حالت باعث ایجاد امواج گرمای افقی می شود. آب گرم از طریق لوله های رادیاتور عبور می کند و محیط اطراف را گرم می کند. اکثر مردم این روش گرمایش را مطبوع تر از گرمایش غیرمستقیم می دانند. در همان دمای هوا ، شما نیز از رادیاتور نسبت به کانوکتور ها احساس گرمی بیشتری می کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar