چرا گیاهان به آب احتیاج دارند

چرا گیاهان به آب احتیاج دارند

گیاهان برای زنده ماندن و شکوفایی به چندین چیز احتیاج دارند.آنها باید در محیط خاکی یا گلدان کاشته شوند که به آنها اجازه می دهد مواد مغذی را از طریق ریشه خود دریافت کنند.به طور خاص ، گیاهان به نیتروژن ، فسفر و پتاسیم احتیاج دارند.این مواد مغذی وقتی در آب حل می شوند ، توسط ریشه های گیاه جذب می شوند.اگر یک گیاه نتواند مواد مغذی مورد نیاز خود را از خاک دریافت کند ، کود ارگانیک می تواند کمک کند.کود شیمیایی مواد مغذی ضروری را برای گیاهان فراهم می کند و به رشد سریعتر آنها کمک می کند.برای خرید کود ارگانیک با ما تماس بگیرید.

گیاهان همچنین باید در معرض نور خورشید باشند تا بتوانند فتوسنتز را انجام دهند و رشد کنند.نیاز ضروری دیگر گیاه ، آب است که به واکنش نور خورشید و خاک کمک می کند تا گیاه به رشد خود ادامه دهد.

نیاز آبی گیاهان

تمام موجودات زنده در کره زمین برای زنده ماندن به آب نیاز دارند که در این میان نیاز گیاهان به آب بیشتر از اکثر موجودات زنده است.اگر گیاهان به خوبی آبیاری نشوند ، پژمرده می شوند.در بیشتر مواقع بعد از اینکه به گیاه آب داده می شود ، گیاه دوباره به ساختار اولیه باز می گردد.

برخلاف حیوانات ، گیاهان از طریق فرآیندی به نام فتوسنتز ، غذای خود را تهیه می کنند.برای این کار آب ، همراه با نور خورشید و دی اکسید کربن که با هم ترکیب می شوند ، برای تشکیل گلوکز برای رشد گیاه ضروری است.اکسیژن همچنین به عنوان یک محصول جانبی ایجاد می شود که البته برای ما بسیار مفید است!

گیاه هر چند وقت یکبار به آب نیاز دارد

اینکه گیاه هر چند وقت یکبار به آب نیاز دارد ، اغلب با توجه به نوع گیاه تعیین می شود.گیاهان مختلف ، نیازهای آبی متفاوتی دارند ، به عنوان مثال گیاهانی مثل کاکتوس ها به آبیاری مکرر نیاز ندارند و آب زیاد باعث آسیب به آنها میشود و برخی دیگر از گیاهان مانند آلوئه ورا ، فیچوس و فیلودندرون برای رشد باید بطور مکرر آبیاری شوند.پس قبل از آبیاری هر نوع گیاهی ابتدا باید در مورد نوع گیاه و نیازهای آبی گیاه تحقیق کنید.

روش صحیح آبیاری گیاهان

همانطور که کم آب موجب پژمردگی گیاه میشود ، آب دادن زیاد به گیاه نیز باعث از بین رفتن آن میشود.هنگامی که آب زیادی به ریشه ها برسد ، گیاه اکسیژن کافی برای تنفس ندارد و خواهد مرد.

آب از طریق ریشه ها جذب می شود و از طریق ساقه های گیاه به کلروپلاست های موجود در برگ ها می رسد.آب همچنین به انتقال مواد مغذی از خاک به داخل گیاه کمک می کند.کمبود آب می تواند باعث پژمردگی و ریزش گیاه شود.آب زیاد هم می تواند باعث پوسیدگی ریشه های گیاه شود.

هنگام آبیاری گیاه از آب دادن برگ ها خودداری کنید

به طور کلی هنگام آب دادن به گیاهان داخلی ، نیازی به مرطوب کردن برگها نیست ، مگر اینکه سعی کنید گیاهان را از تار عنکبوت یا برخی از آفات دیگر خلاص کنید.روی آب دادن به خاک تمرکز کنید تا ریشه های گیاه رطوبت لازم برای شکوفایی را دریافت کنند.خیس شدن برگ ها می تواند بیماری را گسترش دهد و هم چنین حشرات را گسترش دهد.هنگام تمیز کردن برگها از حوله کاغذی به جای آب استفاده کنید.جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اطلاع از قیمت کود ارگانیک با ما در ارتباط باشید.

نظر خود را بنویسید

avatar