آبکاری نقره چیست

آبکاری نقره چیست

آبکاری نقره چیست

نقره یک فلز قیمتی است که معمولاً در کاربردهای تولید صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه در صنعت اتمام فلز رایج است ، اما در بخش های بسیار متفاوتی از جمله عکاسی و ساخت آینه کاربردهای گسترده ای دارد. نقره به دلیل خواص بی نظیری که دارد ، برخلاف بسیاری از فلزات دیگر ، به خوبی می توان آبکاری شود . مردم از این ماده برای قرن ها در صنایع بیشمار استفاده کرده اند و به یک دلیل خوب. ویژگی های تعریف کننده این ماده برای ایجاد فلزی با دوام ، ارزان و سخت تر از بقیه در هنگام کار با برنامه های متنوع صنعتی ترکیب شده است. اگر به دنبال یک راه حل آبکاری مقرون به صرفه هستید ، نقره گزینه برتر است. این فلز با تأکید بر کیفیت و عملکرد ، فضای ارزشمندی را در بین فلزات محبوب که برای آبکاری استفاده می شود ، به دست آورده است . در این مقاله با نقره سازی قم همراه باشید.

آبکاری نقره

روش های آبکاری نقره

فرآیند آبکاری نقره ای را برای اتمام قطعات فلزی خود انتخاب می کنید ، می توانید به دنبال مات ، روشن یا نیمه روشن بروید. این تطبیق پذیری برای صاحبان مشاغل که گزینه های مختلفی را هنگام قرار دادن روی کالاهای خود ترجیح می دهند جذاب است.    نقره را می توان با استفاده از روش های مختلف بر روی بستر آبکاری کرد. متداول ترین تکنیک ها شامل آبکاری بشکه و آبکاری رک می باشد

آبکاری بشکه: در صورت داشتن قطعات کوچک زیادی برای همزمان ، از این روش استفاده کنید. بسترها به داخل قفس بشکه ای شکل می گیرند که از یک ماده غیر رسانا تشکیل شده است. این قفس در داخل محلول الکترولیتی یون های نقره ای غوطه ور می شود ، سپس هر قطعه ارتباط دو قطبی با یکدیگر برقرار می کند. این منجر به کارایی آبکاری بالاتر و یکنواخت تر می شود.

آبکاری رک: یک بستر با استفاده از پیچ یا قلاب به قفسه وصل می شود – قفسه سپس قسمت فلزی را درون یک محلول یونی فرو می برد. پیچ ها جریان الکتریکی را هدایت می کنند که یون های نقره را بر روی محصول قرار می دهد. اگر با قطعات بزرگتر و ظریف تری کار می کنید با این استراتژی پیش بروید.

مراحل آبکاری نقره چیست؟

مراحل فرآیند آبکاری نقره نسبتاً ساده است ، اگرچه بسته به نوع کار دیگری که انجام می دهید متفاوت است – بشکه یا آبکاری قفسه. با این حال ، استراتژی اساسی مانند این است:

  • بازرسی: قبل از آبکاری ، شما همیشه باید بخشی از عیوب را – مانند شافت های سرد یا لبه های تیز – بررسی کنید و قبل از شروع روند ، این موارد را اصلاح کنید. در غیر این صورت ، کیفیت بستر کاهش می یابد و این ممکن است برای مشتری شما مشکل ایجاد کند.
  • پیش درمانی: قبل از ریختن روی قسمت فلزی ، تمام اقدامات درمانی لازم را انجام دهید. شما همچنین باید زیر آبکاری مس ، نیکل یا هر دو فلز را انجام دهید. علاوه بر این ، در صورت وجود خاصیت خاصی که می خواهید به آن برسید می توانید یک اعتصاب نقره یا یک پوشش ضد لکه اضافه کنید. اگر لایه ای از نیکل یا مس را با ضخامت ۰٫۰۰۰۵ اینچ بچسبانید ، نقره نیز باید برای ۰٫۰۰۰۰ اینچ ۰٫۰۰۰۵ اینچ باشد.
  • آبکاری: آبکاری نقره مستلزم فرو بردن زیر لایه ها در حمام یون های نقره ای است. پس از عبور جریان الکتریکی از طریق محلول ، یونها روی سطح قسمت رسوب می کنند و آن را در فلز منتخب خود می پوشانند .

آبکاری نقره

برای کسب اطلاعات بیشتر با فروشگاه نقره قم تماس بگیرید.

نظر خود را بنویسید

avatar