آجر نسوز چیست

آجر نسوز چیست

آجر نسوز یک اصطلاح عام است که شامل هر آجری است که می تواند در برابر حرارت مداوم در محدوده دمای مختلف مقاومت کند.به عبارتی دیگر یک آجر نسوز ساخته شده است تا در برابر درجه حرارت بالا مقاومت کند.

این نوع آجرها ، برای ساخت شومینه استفاده می شوند.همچنین از آنها برای خط کوره های صنعتی کوچک یا بزرگ استفاده می شود.آنها به دلیل توانایی تحمل دما تا ۱۸۰۰ درجه فارنهایت با آجرهای معمولی متفاوت هستند.آجرهای معمولی در ۱۲۰۰ درجه فارنهایت تجزیه می شوند.ترکیب شیمیایی آجرهای آتشی با آجرهای معمولی متفاوت است.رنگ ، شکل و هدایت حرارتی آجر آتشی و آجر معمولی نیز متفاوت است.آنها سنگین هستند و تخلخل کمی دارند.آنها همچنین گران هستند و به راحتی در دسترس نیستند.

آجرهای نسوز مختلف در اندازه ها و اشکال مختلف اکنون برای کاربردهای متنوع در دسترس است.آجر سیلیسی یکی از انواع آجر نسوز است که در صنعت شیشه سازی و صنایع فولادی کاربرد زیادی دارد.آجر نسوز شاموتی نیز یکی دیگر از انواع آجر نسوز است.تولید کنندگان بی شماری در سراسر جهان آجرهای نسوز و آجر سفال اصفهان را در اندازه ها ، شکل ها و سبک های مختلف تولید می کنند.بیشتر تولید کنندگان آجرهای آتش سفارشی را نیز به مشتری خود تحویل می دهند.

آجر آذرخش یا آجر نسوز چیست و چه کاربردهایی دارد

مزایای استفاده از آجرهای نسوز یا آتش نشانی

استفاده از آجر آتش نشانی از جنبه های مختلف سودمند است.با توجه به قدرت عایق بندی بالا و منحصر به فرد خود ، بدیهی است که این نوع آجر نسبت به سایر آجرها گرانتر است.با این حال ، در ازای سرمایه گذاری های اضافی شما ، مزایای منحصر به فردی را ارائه می دهد که می توانید از آنها لذت ببرید.

مهمترین مزیت استفاده از آجر نسوز این است که به راحتی می تواند در برابر درجه حرارت بالا و بدون شکست مقاومت کند.در حالی که سایر آجرها به راحتی گرم می شوند ، این نوع آجر در دماهای بسیار بالا نیز شکل خود را حفظ می کند.

عایق عالی: آجرهای آتش نشانی در درجه اول به دلیل عایق بودن آنها مورد استفاده قرار می گیرند.این نوع آجر می تواند گرما را از متوقف کند و بنابراین ، تابستان و زمستان خانه را دنج می کند.با تغییر هوا ، محیط داخل خانه شما به شدت تغییر نمی کند.

قوی تر از آجرهای معمولی: آجر نسوز از آجرهای معمولی ساخته شده با خاک رس قوی تر است و به همین دلیل آنها از آجرهای معمولی با دوام ترند.اگرچه ، این آجرها قوی هستند ، اما به طرز حیرت انگیزی دارای وزن کم هستند.

ذخیره سازی آسان: در پروژه های عمرانی گسترده یا بزرگ ، اغلب مشخص شده است که به دلیل ذخیره نامناسب و به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی ، بسیاری از آجرها به راحتی آسیب می بینند.با آجر نسوز هیچ مشکلی برای ذخیره سازی وجود ندارد.فقط مطمئن شوید که آنها در جای خشک نگهداری می شوند ، زیرا ممکن است رطوبت به چنین آجرهایی آسیب برساند.

هر شکل و اندازه: بهترین مزیت آجر نسوز این است که قابل تنظیم هستند.بیشتر تولید کنندگان آجر ، اندازه و ابعاد سفارشی را به خریداران ارائه می دهند.بنابراین ، آنها را مطابق میل خود دریافت خواهید کرد.

کاربردهای آجرهای نسوز

کاربردهای آجرهای نسوز

آجر آتش نشانی یا آجر نسوز بیشتر در جایی مورد نیاز است که عایق حرارتی لازم باشد.برای ساختن کوره ، از این نوع آجر استفاده زیادی شده است.این نوع آجرها حتی برای پروژه های ساخت و ساز مسکن نیز مورد استفاده قرار می گیرند.در شرایط گرم آجر نسوز فضای داخلی را سرد و در شرایط سرد باعث گرم نگه داشتن خانه می شود.اینها برخی از کاربردهای متداول آجر آتش است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اطلاع از قیمت انواع آجر نما اصفهان با شماره های درج شده در همین سایت تماس بگیرید.

نظر خود را بنویسید

avatar