مضرات ورزش شنا

مضرات ورزش شنا

اگر به تمرین شنا علاقه دارید و فکر می کنید که این ورزش شگفت انگیز را انجام دهید ، ایده خوبی است که باید مزایا و مضرات آن را در نظر داشته باشید.قبلا در مورد مزایای سلامتی شنا صحبت کردیم.در اینجا می خواهیم در مورد جوانب منفی این ورزش صحبت کنیم.در حالی که شنا یک تمرین کامل بدن است و فواید زیادی دارد ، اما بهتر است با برخی از مضرات اصلی آن آشنا شوید.

تمرین بیش از حد شنا می تواند باعث آسیب به مفاصل شما مانند تاندونیت در زانو شود.همچنین می تواند پوست شما را تیره کند زیرا از آنجا که بدن همیشه با آب احاطه شده است بنابراین آفتاب سوختگی را احساس نمی کنید.همچنین در صورت استفاده از استخرهای عمومی می تواند باعث عفونت گوش و ویروس ها شود.

غرق شدن

بزرگترین ترس و خطر ورود به آب غرق شدن است. اگر در این تمرین تازه کار هستید ، پس از هر دستورالعمل مربی خود پیروی کنید.شنا در فضای باز مانند دریا ، دریاچه یا رودخانه می تواند احتمال غرق شدن را افزایش دهد زیرا جریان آب مانند استخرها پایدار نیست.

مضرات شنا چیست

برای شنا کردن به تجهیزات اضافی احتیاج دارید       

برای تمرین شنا ، نه تنها به یک استخر بلکه به تجهیزات و لوازم جانبی دیگر نیاز دارید.به عنوان مثال ، به لباس شنا و کلاه مخصوص سر خود نیاز خواهید داشت.ممکن است دسترسی به استخر شنا سخت باشد و ممکن است برای استفاده از استخر شنا ، احتمالاً مجبور خواهید بود هزینه ماهیانه یا سالی بپردازید.بطور خلاصه میتوان گفت که برای شنا کردن باید به استخر بروید. این بدان معناست که شما باید امکانات لازم را برای انجام آن داشته باشید که معمولاً هزینه استفاده از آن هزینه دارد.برای خرید لباس شنا با فروشگاه لباس شنا ارتباط برقرار کنید.

ورزش شنا مناسب فصل زمستان نیست

در طول تابستان ، شنا یک فعالیت شگفت انگیز است زیرا شما را خنک می کند و به شما امکان می دهد بدون استراحت در استخر باشید. با این حال ، وقتی زمستان فرا می رسد ، به احتمال زیاد شما این ورزش را ترک خواهید کرد.

آلرژی پوستی

استخرها با بسیاری از محصولات شیمیایی مانند کلر ضد عفونی می شوند. این ماده نه تنها می تواند آلرژی پوستی ایجاد کند بلکه می تواند باعث تحریک غشاهای مخاطی ، به ویژه چشم ها شود. با پوشیدن عینک شنا ، می توانید خطر سوزش چشم را کاهش دهید.

کلر در آب استخر مورد استفاده قرار می گیرد ، زیرا باکتری ها و میکروب ها را از بین می برد.اما کلر همچنین عوارض جانبی مانند قرمز شدن چشم ، خشکی پوست و مو ایجاد می کند.کلر همچنین می تواند باعث ایجاد مشکلات سلامتی مانند افزایش خطر ابتلا به آلرژی یا آسم در کودکان شود و در بین بزرگسالان ، قرار گرفتن در معرض کلر در استخرها با سرطان مثانه وافزایش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب مرتبط است.

عوارض شنای زیاد

بنابراین برای محدود کردن آسیب های کلر ، توصیه می کنیم موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • بلافاصله قبل و بعد از شنا با استفاده از صابون طبیعی و بدون مواد شیمیایی دوش بگیرید.
  • قبل از شنا مقدار زیادی آب بدون کلر و تصفیه شده بنوشید تا در حد امکان هیدراته شوید.
  • مقدار زیادی میوه و سبزیجات دارای پوست تیره بخورید و قبل از شنا استفاده از آنتی اکسیدان را در نظر بگیرید.

همانطور که مشاهده می کنید مزایای بیشتری نسبت به مضرات شنا وجود دارد.علاوه بر این ، می توانید با دقت و بهبود برخی از عادت ها ، احتمال بروز معایب شنا را کاهش دهید.

نظر خود را بنویسید

avatar