تفاوت ماهی تازه و منجمد

تفاوت ماهی تازه و منجمد

دلایل مختلفی وجود دارد که مردم ماهی منجمد را بیش از تازه و برعکس ، از محتوای تغذیه ای تا عملی بودن ترجیح می دهند.

مجموعه آبزیان رشیدی که به فروش بچه ماهی کپورفروش بچه ماهی آزاد و.. می پردازد در این مقاله به شما کمک می کند تا ماهی تازه را از منجمد تشخیص دهید.

تفاوت ماهی تازه و منجمد

تفاوت ماهی تازه و منجمد چیست

۱) تغذیه

بحث بین ماهی های تازه و یخ زده ، اغلب یکی از ارزش های غذایی است. ما تمایل داریم که فکر کنیم ماهی های تازه تر از مواد مغذی تر هستند ، اما ممکن است هر بار اینگونه نباشد. در حالی که ممکن است برخی از مواد مغذی هنگام ذوب ماهی منجمد از بین بروند. غالباً ماهی های منجمد چند ساعت پس از بیرون آمدن از آب منجمد می شوند و این به ماهی اجازه می دهد تا بسیاری از مواد مغذی را به عنوان یک ماهی تازه حفظ کند. البته ، خرید ماهی که بلافاصله پس از صید یخ زده نشده است می تواند ازازبین رفتن ارزش غذایی جلوگیری کند ، بنابراین همیشه بررسی کنید که ماهی شما از کجا آمده است.

۲) سهولت استفاده

قبل از اینکه از ماهی تازه بگذرید، فوایدی برای خوردن آن وجود دارد. خرید ماهی تازه و تهیه آن برای خوردن در مقایسه با اطمینان از چربی درست ماهی ، بسیار راحت تر است. به علاوه ، ماهی تازه از بهترین اسیدهای چرب امگا ۳ برخوردار است.

تفاوت ماهی تازه و منجمد

نحوه نگهداری ماهی تازه

ماهی باید در یخچال نگهداری شود و طی ۱ تا ۲ روز پس از خرید استفاده شود. ایده خوبی است که آن را روی یخ در یخچال نگهداری کنید تا در حد امکان سرد شود. اگر ماهی در مدت ۲ روز مورد استفاده قرار نگیرد ، آن را محکم در کیسه های ضد رطوبت بپیچانید (بنابراین ماهی خشک نمی شود) و آن را در فریزر نگهداری کنید.

ارزیابی

به طور کلی ، تفاوت بین ماهی تازه و یخ زده حداقل است, واقعاً به اولویت بستگی دارد. اگرچه اولویت باید نقش مهمی در تصمیمات خرید شما داشته باشد ، اما یک عامل به همان اندازه مهم هم باید در نظر بگیرید از کجا ماهی گرفته شده است. با شرکت هایی که ماهی های مصرفی را برای شما تهیه می کنند ، آشنا شوید. سیاست های آنها چیست؟ چگونه کالای خود را حمل می کنند؟ آیا آنها استانداردهای تولید با کیفیت بالا دارند؟ هیچ ضرری برای خرید ماهی منجمد بر روی ماهی تازه نیست ، اما با آگاهی از نحوه پرورش این ماهی ، ممکن است بتوانید برای شما و خانواده تان انتخاب سالم تری داشته باشید.

هنگام انتخاب ماهی تازه ، چشمان ، آبشش ها ، پوست و بو آن را بررسی کنید تا ببینید که آیا این در واقع تازه است. چشمان ماهی تازه باید شفاف و براق باشد ، پوست آن براق و سفت باشد ، آبشش های آن قرمز باشد و ماهی نباید از رایحه “ماهی” قوی خود ساطع شود. اگر متوجه هیچ یک از این خصوصیات نشدید ، احتمالاً این ماهی منجمد شده است.

نظر خود را بنویسید

avatar