مزایا و معایب دستگاه cnc چیست

مزایا و معایب دستگاه cnc چیست

در این مقاله به برخی از مزایا و معایب استفاده از دستگاه های cnc اشاره خواهیم کرد.ماشین های CNC می توانند کارهایی را که با استفاده از ماشین های سنتی دستی مدتها به طول می انجامد را به طور خودکار و با سرعت فوق العاده بالایی انجام دهند.کدها و برنامه نویسی بخش مهمی از ماشینکاری CNC است.ماشین های CNC یک انتخاب مطلوب در بین تولید کنندگان است ، زیرا می توانند قطعات فلزی و همچنین قطعات پلاستیکی را با سرعت و البته دقت بالایی تولید کنند.

در صورت لزوم ، دستگاه CNC دست دوم می تواند ساعتها یا حتی روزها کار کند و نیازی به استراحت ندارند.بعد از بازگشت اکثر کارگران به خانه ، آنها می توانند حتی هنگام شب کار کنند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از دستگاه های cnc این است که آنها هر بار نتایج دقیق تری را نسبت به ماشینکاری دستی ارائه می دهند.با وجود دستگاه cnc کارکرده ، فقط لازم است یک برنامه تهیه کنید و آن را در دستگاه قرار دهید.دستگاه از این طریق می تواند تعداد زیادی از محصولات را به شکل و ابعادیکسان و دقیق تولید کند.

جوانب منفی دستگاه cnc

معایب cnc

خوب ، به بیان صریح ، همه صنایع نمی توانند ماشین های CNC را در اختیار داشته باشند.به این دلیل است که آنها هزینه بالایی دارند و برای کار با آنها نیاز به پرسنل متخصص دارند.علاوه بر این آنها در صنایعی که تقاضای بالایی دارند ایده آل هستند. بنابراین در اینجا لیستی از معایب مرتبط با دستگاه های CNC آورده شده است.نکته قابل توجه در اینجا این است که اگرچه دستگاه های CNC گران و پیچیده هستند ، اما با کاهش بار کار و جلوگیری از خطا و سرعت ، هزینه خود را پرداخت می کنند

مهارت های دستی را منسوخ می کند – هیچ کس منکر این واقعیت نیست که ماشین های CNC مهارت های دستی را منسوخ می کنند.

بیکاری گسترده  شکی نیست که ماشین های CNC فرصت های عظیمی را برای انواع صنایع ایجاد کرده اند.در همین زمان ، اتخاذ گسترده ماشینهای CNC منجر به سقوط ماشین کاری معمولی شده است.این امر باعث بیکاری شده است.

از دست دادن مهارت – با محبوبیت ماشینکاری CNC ، به تدریج تقاضای اپراتورهای دستگاه دستی کاهش یافته است. این در نهایت می تواند منجر به از بین رفتن کامل مهارت هایی شود که تا مدت ها حفظ شده اند.

نظر خود را بنویسید

avatar