روش های طبیعی برای درمان آکنه

روش های طبیعی برای درمان آکنه

برای درک چگونگی درمان آکنه باید علت آن را بفهمید.برخلاف تصور مردم ، آکنه ناشی از بهداشت ضعیف شخصی نیست.مقصر اصلی معمولا تغییرات هورمونی است.آکنه برای اولین بار وقتی که افراد به بلوغ می رسند ، ایجاد می شود و این اساساً به این دلیل است که وقتی وارد بلوغ می شوید ، شما شروع به تولید مقدار بسیار بیشتری از هورمون های آندروژن می کنید و آنچه این هورمون های آندروژن انجام می دهند افزایش اندازه غدد روغن شما است.اگر غدد روغنی شما بزرگتر است ، شما روغن بیشتری تولید می کنید ، منافذ شما احتمالاً مسدود می شود و سپس باکتری هایی که در سطح پوست زندگی می کنند ، می توانند باعث ایجاد آکنه و جوش روی صورت شما شوند که برای رفع لک های ایجاد شده ناشی از جوش و آکنه می توانید از کرم برطرف کننده لک صورت استفاده کنید.

درمان خانگی آکنه

خبر خوب این است که داروهای بدون نسخه و طبیعی می توانند آکنه را از بین برده و به جلوگیری از ایجاد جوش های جدید کمک کنند.برخی از محصولات شیمیایی برای درمان آکنه می توانند عوارض جانبی مانند قرمزی ، تغییر رنگ یا خشکی ایجاد کنند و به همین دلیل است که برخی از افراد درمان آکنه در خانه با محلول های طبیعی را ترجیح می دهند.به طور معمول ، هرچه آکنه ها ملایم تر باشند ، راحت تر می توان آن را در خانه درمان کرد.در موارد شدیدتر ، اغلب درمان های حرفه ای ضروری است.

مواد غذایی مانند لبنیات ، شکر و محصولات غنی از کربوهیدرات مانند شیر ، نان ، شیرینی ، شکلات ، چیپس و مواد غذایی سرخ شده می توانند آکنه را بدتر کنند.پس از خوردن آنها خودداری کنید.

ماسک صورت خیار

خیار می تواند اثر تسکین دهنده ای روی پوست داشته باشد.خیار دارای خاصیت تسکین دهنده و آبرسان پوست است ، بنابراین اگر پوست شما بخاطر آکنه ملتهب است ، خیار ممکن است یک مزیت آرام بخش داشته باشد.

ماسک صورت خیار

ماسک آسپرین

ماسک آسپرین می تواند به طور موثری التهاب را روی پوست شما کاهش دهد!آسپرین ضد التهاب است بنابراین می تواند راهی سریع و ارزان برای کاهش جوش باشد.

ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا خاصیت تسکین دهنده خوبی روی پوست دارد.ژل آلوئه ورا ، نه تنها پوست شما را خنک می کند ، بلکه التهاب جوش ها را نیز کاهش می دهد.

ماسک عسل

چسبندگی عسل به از بین بردن کثیفی پوست شما کمک می کند.عسل ، علاوه بر خوشمزه بودن ، یک آنتی بیوتیک طبیعی است که باعث بهبودی و کاهش جوش ها می شود.چسبندگی آن به از بین بردن کثیفی ها و ناخالصی های پوست شما کمک می کند.می توانید با تهیه یک ماسک ساده از عسل استفاده کنید.برای تهیه ماسک عسل به شیوه زیر عمل کنید:

  • یک قاشق چایخوری دارچین و دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی مخلوط کنید.
  • صورت خود را بشویید و آنرا خشک کنید.
  • خمیر را روی لکه ها بمالید و بگذارید یک شب روی پوست شما باقی بماند.

درمان جوش صورت با ماسک عسل

سیر

سیر به دلیل مقادیر زیاد آنتی اکسیدان ها و همچنین خاصیت ضد باکتریایی ، ضد قارچی و ضد ویروسی برای مقابله با آکنه فوق العاده است.برای از بین بردن آکنه دو روش وجود دارد که می توانید از سیر استفاده کنید.مورد اول یک اقدام پیشگیرانه است ، که صرفاً افزودن سیر به رژیم غذایی شما است.این به سلامتی عمومی شما و همچنین تصفیه خون شما کمک می کند ، که می تواند به جلوگیری از ایجاد جوش کمک کند.برای نتایج فوری بیشتر ، یک حبه سیر پوست کنده شده بگیرید و چند بار در روز آن را روی ناحیه مالش دهید.اگر پوست شما حساس است ، سعی کنید سیر را خرد کنید و آن را با مقداری آب مخلوط کنید.

روغن درخت چای

درمان آکنه با روغن درخت چای

روغن درخت چای به دلیل داشتن سلامتی در پوست شما مشهور است. علاوه بر این ، حاوی خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی نیز هست ، که باعث می شود برای درمان آکنه بسیار مفید باشد.لطفاً به یاد داشته باشید که قبل از استفاده از آن ، روغن درخت چای را رقیق کنید.در غیر این صورت ممکن است پوست شما تحریک شود.

برای برطرف کردن آکنه و لک های صورت خود حتی می توانید از کرم برطرف کننده لک صورت قوی موجود در فروشگاه آذین پلاس ، استفاده کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar