استفاده از لوله های پلی اتیلن در کشاورزی و آبیاری

استفاده از لوله های پلی اتیلن در کشاورزی و آبیاری

در مقالات قبلی این سایت در مورد لوله پلی پروپیلن و تفاوت آن با لوله های پی وی سی صحبت کردیم.در این مقاله هم می خواهیم در مورد کاربرد لوله های پلی اتیلن در صنعت کشاورزی صحبت کنیم.لطفا همراه ما باشید و جهت اطلاع از قیمت خط تولید لوله پلی اتیلن با ما تماس بگیرید.

خطوط لوله مزارع کشاورزی عمدتاً از مواد لوله کشی پلاستیکی تشکیل شده اند و مواد لوله کشی پلاستیکی معمولاً از پلی وینیل کلراید (PVC) یا پلی اتیلن (PE) تشکیل شده است.

PVC یک پلاستیک سخت است که از آن میتوان در صنعت کشاورزی استفاده کرد و از آنجا که PVC در معرض تابش اشعه ماورا بنفش (نور خورشید) خراب می شود ، باید همیشه آن را دفن یا رنگ آمیزی کرد.

پلی اتیلن (PE) ، یک رزین ترموپلاستیک ، اولین بار در سال ۱۹۳۳ تولید شد.لوله های پلی اتیلن به دلیل هزینه نصب کم ، انعطاف پذیری ، مقاوم در برابر خوردگی ، وزن سبک و ویژگی های منحصر بفرد دیگر ، بیشتر از سایر لوله ها برای کاربرد کشاورزی و آبیاری استفاده می شوند.

مزایای لوله های پلی اتیلن کشاورزی

استفاده از لوله های پلی اتیلن کشاورزی مزایای بسیاری دارد که این برای کشاورزان مهم است.لوله های پلی اتیلن وزن سبکی دارند و از این جهت کار با آنها آسان است و هزینه نصب آنها نیز کم است.بعلاوه لوله پلی اتیلن در اندازه های متفاوت در دسترس است و بسیار قابل اعتماد است.لوله های پلی اتیلن هم چنین در برابر سایش و خورگی مقاوم هستند.

با توجه به مزایای ذکر شده از لوله پلی اتیلن ، این محصول یک انتخاب مقرون به صرفه برای آبیاری در صنایع کشاورزی و روستایی است.

لوله های LDPE و HDPE

بهبود در روند ساخت لوله های پلی اتیلن ، آنها را به یک انتخاب لوله کشی بسیار محبوب نه تنها برای آبیاری کشاورزی بلکه در معدن ، صنعت و صنایع مهندسی عمران تبدیل کرده است.

لوله PE به عنوان ماده با چگالی بالا ، متوسط ​​یا کم در دسترس است.PE با چگالی بالا مقاومت بیشتری نسبت به ماده با چگالی کم یا متوسط ​​دارد و در برابر آلودگی هایی مانند هیدروکربن (نفت و گاز) نفوذپذیر نیست.با این حال ، ماده با چگالی بالا نسبت به PE با چگالی کم یا متوسط ​​سفت تر است و در نتیجه ، اداره آن دشوارتر است.

استفاده از لوله های LDPE در آبیاری قطره ای

بسته به نیاز و کاربرد ، میتوان از لوله های پلی اتیلن با چگالی کم یا HDPE (لوله های پلی اتیلن با چگالی بالا) استفاده کرد.بیشتر برنامه های خط لوله مزارع کشاورزی از لوله های PE با چگالی کم استفاده می کنند.لوله های LDPE در درجه اول برای سیستم های آبیاری قطره ای استفاده می شوند.

بسیاری از کشاورزان هم بجای استفاده از لوله های PVC و آلومینیوم از لوله های پلی اتیلن با چگالی بالا استفاده می کنند.لوله HDPE ، می تواند در مقایسه با مواد سنتی دیگر مثل پی وی سی ، ۱۰٪ آب بیشتری را برای محصولات کشاورزی فراهم کند ، زیرا لوله های پلی اتیلن در مقایسه با سیستم های لوله کشی سنتی عملاً هیچ اتلاف آب یا نشتی ندارند.لوله HDPE  سخت ، بادوام و محکم است.

لوله PE عمدتا برای نصب سطحی استفاده می شود ، زیرا لوله PVC نسبتاً شکننده است و هنگام قرار گرفتن در معرض اشعه ماورابنفش خراب می شود.

برای اطلاع از قیمت خط تولید پروفیل upvc با ما ارتباط برقرار کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar