بازی و نقش آن در رشد کودکان

بازی و نقش آن در رشد کودکان

بازی و نقش آن در رشد کودکان ، این موضوعی است که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.سالهای اول زندگی آینده کودک را در بزرگسالی شکل می دهد.کمبود بازی و ارتباطات که تحت عنوان “تحریک پذیری کم” شناخته می شود ، می تواند پیامدهای منفی طولانی مدت بر یادگیری و سلامت جسمی و روانی کودک داشته باشد.

تقریباً ۸۰٪ رشد مغز تا سه سالگی و ۹۰٪ تا پنج سالگی کامل می شود. این بدان معناست که کودک برای شروع یادگیری نمی تواند منتظر مدرسه ابتدایی باشد.

نقش بازی در رشد کودکان

بازی یک قسمت اساسی از رشد کودک است.مطالعات نشان می دهد که بازی و به ویژه بازی در فضای باز ، از بسیاری جهات به کودکان سود می رساند.بازی کردن کودکان ، ضمن جلوگیری از چاقی و سایر موارد بهداشتی مانند دیابت ، کلسترول بالا و مشکلات استخوانی و قلبی ، به آنها کمک می کند تا قدرت و استقامت کسب کنند.ضمن ایجاد عزت نفس و اعتماد به نفس ، به رفع استرس و اضطراب کمک می کند.کودکان یاد می گیرند هنگام بازی با دیگران و همسالان خود معاشرت کرده و روابط برقرار کنند و هنگام بازی به تنهایی استقلال را تمرین کنند.

بازی روابط کودک با دیگران را پرورش می دهد ، استرس را از بین می برد و شادی را افزایش می دهد.این احساسات همدلی ، خلاقیت و همکاری را ایجاد می کند.هنگامی که کودکان از فرصت های بازی محروم می شوند ، رشد آنها به طور قابل توجهی مختل می شود.

برای خرید تجهیزات شهربازی سرپوشیده با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

آنچه کودکان از طریق بازی می آموزند

ما معتقدیم که بازی نقش اصلی در رشد بهینه در کودکی دارد.در زیر تنها برخی از موارد یادگیری کودکان از طریق بازی آورده شده است:

  • وقتی کودکان با دستگاه ایرهاکی و یا دیگر اسباب بازی ها ، بازی می کنند ، آنها در همه زمینه های رشد مهارت های شناختی ، جسمی ، ارتباطی و اجتماعی / عاطفی رشد می کنند.
  • بازی یک مسکن طبیعی برای استرس است و به کودکان امکان می دهد اضطراب و ترس خود را از بین ببرند.
  • بازی به کودکان کمک می کند تا ذهن آگاهی داشته و همچنین احساس امنیت و اطمینان کنند تا ایده های جدید را امتحان و آزمایش کنند.

آنچه کودکان از طریق بازی می آموزند

  • بازی می تواند از بسیاری جهات رشد مغزی کودک را تقویت کند.
  • ارائه منظم اسباب بازی به نوزادان برای بازی با آنها به ضریب هوشی بالاتر در سن ۳ سالگی منجر می شود.
  • شاید بارزترین مزیت بازی این است که باعث افزایش خلاقیت کودک می شود.
  • بازی باعث تنظیم احساسات می شود که برای مقاومت و سلامت روان کودک بسیار حیاتی است.بازی هایی که شامل فعالیت های بدنی هستند ، مهارت های حرکتی ، قدرت و استقامت را تقویت می کنند که به سلامتی جسم کمک می کند.
  • بازی به کودکان کمک می کند توانایی حل مشکلات را داشته باشند.
  • بازی به کودکان کمک می کند تا مهارت های ارتباطی و زبانی آنها بالغ شود.

نکته آخر اما خیلی مهم ، لحظات شاد و بازیگوشی از گرانبهاترین هدایایی است که ما می توانیم به فرزندان خود هدیه دهیم.جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه سایر مقالات فروشگاه تک سازه را دنبال کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar