آیا عدس برای شما خوب است؟

آیا عدس برای شما خوب است؟

عدس بخورید و از مزایای سلامتی آن بهره مند شوید.عدس ، یک عضو کوچک در خانواده حبوبات است که منبع بسیار خوبی از فیبرهای کاهش دهنده کلسترول است.از جمله خواص عدس می توان به توانایی آن در بهبود و حفظ سلامت قلب ، کمک به شما برای کاهش وزن به روشی سالم ، مبارزه با نوسانات قندخون که می تواند منجر به دیابت یا سطح پایین انرژی شود و همچنین بهبود سلامت دستگاه گوارش اشاره نمود.

اگرچه عدس به عنوان یک منبع کربوهیدرات در نظر گرفته می شود ، پروتئین آن بسیار زیاد است.برای کسانی که سبک زندگی گیاهخواری را دنبال می کنند یا افرادی که سعی در کاهش مصرف گوشت دارند ، عدس به عنوان یک منبع پروتئین گیاهی قابل توجه شناخته می شود.عدس همچنین سرشار از پتاسیم ، فولات ، آهن ، فسفر ، منگنز ، تیامین و ویتامین B6 است.برای اطلاع از دیگر خواص عدس در ادامه همراه ما باشید.

خواص عدس

سلامت قلب

چندین مطالعه نشان داده است که خوردن غذاهای حاوی فیبر بالا مانند عدس خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.آنها همچنین منبع بزرگی از فولات و منیزیم هستند که کمک زیادی به سلامت قلب می کنند.فولات سطح هموسیستئین شما را که یک عامل خطر جدی برای بیماری های قلبی است را کاهش می دهد.منیزیم جریان خون را در سراسر بدن بهبود می بخشد.مقادیر کم منیزیم به طور مستقیم با بیماری های قلبی ارتباط دارد ، بنابراین خوردن عدس برای قلب شما خوب است.

عدس به هضم غذا کمک می کند

فیبر اغلب به عنوان علامت اصلی هضم خوب شناخته می شود.فیبر غذایی زباله ها را از طریق روده حرکت می دهد و خطر یبوست را کاهش می دهد.عدس حاوی فیبر بالایی است و مصرف آن باعث بهبود سلامت دستگاه گوارش می شود.

می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند

عدس کالری کمی دارد ، اما پروتئین و فیبر زیادی دارد.این به شما کمک می کند احساس سیری داشته باشید ، بنابراین در طول روز کمتر می توانید پرخوری کنید.

 تاثیر عجیب عدس برای کاهش وزن

ایمنی و سلامت روده را بهبود می بخشد

علاوه بر جلوگیری از یبوست ، مطالعات اکنون نشان می دهد که فیبر غذایی با بهبود ایمنی و سلامت دستگاه گوارش ارتباط دارد.رژیم های غذایی سرشار از فیبر با موارد کمتری از بیماری های قلبی ، سرطان ، دیابت ، آرتروز و اختلالات مختلف گوارشی ارتباط دارند.

فیبر موجود در عدس به عنوان یک پروبیوتیک عمل می کند که به بهبود سلامت روده کمک می کند.علاوه بر این ، عدس به کمبود مواد معدنی حیاتی مانند آهن ، فولات ، روی و منگنز که بدن برای حفظ سیستم ایمنی قوی به آن آنها متکی است ، کمک می کند.

عدس و خواص آن

هزاران سال است که عدس یکی از اصلی ترین غذاهای خاورمیانه و هند است.امروزه از عدس در بسیاری از انواع غذاها در سراسر دنیا استفاده میشود.عدسی اصفهان یکی از غذاهایی است که عدس ماده غذایی اصلی آن است.در آش سرای نمونه برای تهیه عدسی از عدس با کیفیت و درجه ۱ استفاده میشود.از دیگر غذاهایی که برای پخت آن به عدس نیاز است ، میتوان به مواردی چون پلو عدس کشمش ، آش رشته و آش شله قلمکار اصفهان اشاره نمود.

نظر خود را بنویسید

avatar