نکات ایمنی که هنگام کار با جرثقیل سقفی باید در نظر بگیریم

نکات ایمنی که هنگام کار با جرثقیل سقفی باید در نظر بگیریم

جرثقیل های سقفی روشی سریع برای جابجایی و انتقال بارهای مختلف در بسیاری از صنایع است.استفاده ناصحیح از جرثقیل های سقفی ممکن است منجر به فوت یا جراحات جدی شود.علاوه بر آسیب و مرگ ، حوادث جرثقیل می تواند مشکلات بیشتری از جمله آسیب به اموال یا از بین رفتن تجهیزات را به دلیل عدم رعایت استانداردهای ایمنی عملکرد جرثقیل ، ایجاد کند.در زیر برخی نکات ایمنی که باید هنگام کار با جرثقیل سقفی و جابجایی بار ، رعایت کنید ، آورده شده است.

نکات ایمنی کار با جرثقیل سقفی

جرثقیل ها یکی از اساسی ترین تجهیزات در مناطق کار ساختمانی و صنعتی هستند.این ماشین ها دائماً در حال کار هستند و بخش مهمی از تولید هستند.آنها در اکثر صنایع بسیار مفید و محبوب هستند.مانند ساخت و ساز ، متالورژی ، معدن ، نفت ، صنایع شیمیایی ، فرآیند تولید ، حمل و نقل ، راه آهن ، ذخیره سازی ، تدارکات و غیره.محل کار آنها می تواند در کارخانه ها ، سایت های ساختمانی ، انبارها ، کارگاه ها ، گاراژها ، بندر و غیره باشد.

  1. تعمیر و نگهداری مهم است

هر بار بازرسی جرثقیل را انجام دهید.قبل از استفاده از جرثقیل سقفی تمام سخت افزارها را بازرسی کنید و مطمئن شوید که هیچ گونه سایش و دیگر آسیب ها وجود ندارد و همه قطعات به درستی کار می کنند.قبل از شروع کار ، از نظر ایمنی جرثقیل سقفی برقی خود را آزمایش کنید.این کار برای حفظ امنیت همه کارکنان ، لازم است.

مطمئناً ، جرثقیل شما به بازرسی سالانه نیاز دارد ، اما این فقط کافی نیست.شما باید هر روز عملکرد دستگاه را بررسی کنید.هرگونه نقص یا ترک باید فوراً مورد توجه قرار گیرد.همه چیز باید روان و درست اجرا شود.

  1. یادگیری کتابچه راهنمای کار و آموزش کافی قبل از کار با جرثقیل ، برای اپراتورها مهم و قابل توجه است.

نکات ایمنی جرثقیل سقفی مهم است.این جرثقیل ها سالها در شرایط شدید کار کرده اند و ممکن است پس از سالها عملکرد از کار بیفتند.اطمینان حاصل کنید که کارگران شما قوانین ایمنی جرثقیل سقفی را کاملاً درک می کنند.هر عامل می تواند ایمنی جرثقیل را بسیار تحت تأثیر قرار دهد.برای جلوگیری از حوادث هنگام کار با جرثقیل سقفی ، یادگیری نکات ایمنی برای اپراتورها از اهمیت حیاتی برخوردار است.

ایمنی چرثقیل سقفی

  1. قبل از شروع کار بالابر به همه افراد در منطقه بالابر بار هشدار دهید.

اطمینان حاصل کنید که مسیر بار از افراد پاک است و تا زمانی که همه پرسنل از مسیر بار پاک نشوند ، بار را با جرثقیل یا بالابر بلند نکنید ، پایین نیاورید یا حمل نکنید.

  1. بار را روی پرسنل جابجا نکنید.
  2. هنگام تعلیق بار ، جرثقیل (یا بار) را بدون مراقبت رها نکنید.
  3. فقط اپراتورهای واجد شرایط یا با تجربه می توانند از جرثقیل سقفی استفاده کنند.
  4. جرثقیل را بیش از حد بارگذاری نکنید.اگر بارهای شما همیشه ۱ تن است ، باید یک بالابر داشته باشید که به شما امکان می دهد تا ۲ تن بارگیری کنید.

نکات ایمنی ارائه شده در این مقاله می تواند جان کارمندان شما را نجات دهد.بسیاری از این نکات به زمان و آموزش نیاز دارند.این وظیفه شماست که کارگران شرکت خود را آگاه کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar