اگر تلفن شما شارژ نمی شود چه کاری باید انجام دهید

اگر متوجه شدید که تلفن Android شما شارژ نمی شود ، این نکات را دنبال کنید تا دلیل آن را بفهمید و دوباره به کار خود ادامه دهید.وقتی متوجه این مشکل شدید ، نیازی نیست بلافاصله به مرکز تعمیرات موبایل اصفهان مراجعه کنید ، در اینجا راهکارهایی ارائه شده است که با در نظر گرفتن آنها ، شاید بتوانید خودتان مشکل شارژ نشدن گوشی را رفع کنید.

  • تلفن خود را دوباره راه اندازی کنید.

غالباً ، مشکلات مربوط به تلفن های هوشمند از جمله این مشکلات ، با راه اندازی مجدد تلفن همراه حل می شود.برای این منظور ، کافیست دکمه روشن / خاموش را نگه داشته و گزینه Restart را بزنید.

  • باتری را عوض کنید.

اگر به جایی رسیده اید که باتری شما در حال اتمام است ، وقت آن رسیده است که به فکر خرید یک گوشی جدید باشید.اگر این گزینه نیست ، ممکن است تعویض باتری کمک کند.بعضی اوقات تشخیص باتری های معیوب آسان است ، زیرا مایع باتری نشت می کند یا کمی شروع به برآمدگی می کند.البته بیشتر تلفن های امروزی فاقد باتری قابل جابجایی هستند.

رفع مشکل شارژ نشدن گوشی

  • شارژر دیگری را امتحان کنید.

ساده ترین راه برای تشخیص شارژر معیوب این است که شارژر دیگری را امتحان کنید و ببینید آیا به درستی با دستگاه شما کار می کند یا خیر.اگر شارژر معیوب است ، اقدام به خرید شارژر جدید نمایید.زمان خرید شارژر جدید دقت داشته باشید و سعی کنید به سراغ مارک های معتبر بروید ، چون شارژرهای ارزان قیمت نه تنها قابل اعتماد نیستند ، بلکه حتی در برخی موارد می توانند خطر آتش سوزی داشته باشند.

  • کابل شارژ را بررسی و تعویض کنید.

کابل های شارژ پس از استفاده طولانی مدت از بین می روند ، بنابراین ، توصیه می شود که همیشه از کابل شارژ اصلی دستگاه استفاده کنید یا یک سیم شارژ با کیفیت خوب خریداری کنید ، که به دستگاه یا آداپتور شما آسیب نرساند.

  • کثیف شدن درگاه شارژ

مشکلات شارژ اغلب می تواند به دلیل درگاه شارژ کثیف باشد.وقتی تلفن در جیب یا کیف شما قرار داده می شود ، ممکن است کمی گرد و غبار و پرزها در آن جمع شود که اینها در نهایت ممکن است از اتصال ایمن کابل در درگاه شارژ جلوگیری کند.خوشبختانه این مشکل با یک خلال دندان ساده قابل حل است.سعی کنید با استفاده از خلال دندان ، هر گونه کثیفی و گرد و غبار یا بقایای داخل درگاه را جمع کنید.

چرا گوشی من شارژ نمی شود

  • گوشی خود را به حالت تنظیمات کارخانه بازگردانید

بازنشانی کارخانه باید پس از مشورت انجام شود.به یاد داشته باشید که قبل از استفاده از این روش ، از تمام داده ها و محتویات خود ، پشتیبان تهیه کنید ، زیرا وقتی تنظیم مجدد کارخانه را روی دستگاه خود انجام می دهید ، همه رسانه ها ، محتویات ، داده ها و سایر موارد پرونده ها پاک می شوند ، از جمله تنظیمات دستگاه شما.

اگر تلفن شما می گوید در حال شارژ است ، اما به نظر می رسد نشانگر باتری به سختی حرکت می کند ، این می تواند به این دلیل باشد که هنگام شارژ کردن از تلفن بیش از حد استفاده می کنید.

اگر هیچ یک از گزینه های بالا به شما در تشخیص و رفع مشکل شارژ نشدن گوشی کمک نمی کند ، باید احتمال آسیب دیدگی یا نقص گوشی را در نظر بگیرید.وقتی این اتفاق می افتد ، تنها اقدام شما این است که تلفن خود را برای تعمیر به تعمیرگاه موبایل در اصفهان ارسال کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar