معرفی محصول لیفان ایکس ۵۰

معرفی محصول لیفان ایکس ۵۰

شرکتی به نام هونگدا در سال ۱۹۹۲ میلادی شروع به فعالیت در حوزه موتورسیکلت کرد که به دلیل شباهت اسم هونگدا به هوندا از این شرکت شکایت شده و مجبور به تغییر نام گردید که در سال ۱۹۹۷ به اسم لیفان موتور تغییر نام داد.
در سال ۱۹۹۹ شروع به صادرات محصولات خود نمود که کارخانه ای در ویتنام قطعات ارسالی را مونتاژ کرده و به فروش میرساند . پس از آن در سال ۲۰۰۳ شروع به فعالیت خودروسازی نمود که در اواخر سال ۲۰۰۵ اولین خودرو ساخت لیفان موتور طراحی وتولید شد. ایران یکی از کشورهایی بود که به عنوان مقصد انتخاب شده بود که توسط شرکت ایرانی کرمان موتور این خودرو وارد کشور شد و به فروش رسید. لازم به ذکر است که بین دو شرکت چینی ام وی ام و لیفان موتور رقابت بسیار نزدیکی ایجاد شده است.

مشخصات فنی لیفان ایکس ۵۰
موتور: ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ – حجم موتور:۱۵۰۰ سی سی- قدرت موتور:۱۰۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه – حداکثر گشتاور:۱۳۳ نیوتن متر بر ۳۵۰۰ دور در دقیقه – حداکثر سرعت:۱۷۰ کیلومتر بر ساعت – جعبه دنده :دستی و اتوماتیک – حجم باک بنزین:۴۲ لیتر- وزن خودرو:۱۱۷۵ کیلوگرم- شتاب اولیه:۱۶ ثانیه- مصرف سوخت ترکیبی:۵/۶

تجهیزات و امکانات لیفان ایکس ۵۰
شرکت لیفان موتور پس از تجربه ناموفق در فروش خودروهای سدان لیفان ۵۲۰ و لیفان ۶۲۰ از این مدل در سال ۲۰۱۴ رونمایی کرد. این خودرو بسیار ظاهر جذاب تری نسبت به خودروهای قبلی داشته و از این رو به فروش خوبی دست پیدا کرد.
امکانات لیفان ایکس ۵۰
سانروف- باربند – تنظیم نورچراغ ها – ایربگ راننده و سرنشین – سنسور دنده عقب  – آینه جانبی برقی – ۴شیشه برقی – کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان

سیستم تهویه دستی – سیستم پخش:CD-AUX-USB – سیستم ترمز:EBD –ABS- BAS – صندلی چرم – رینگ :اسپرت آلومینیومی – استاندارد آلایندگی :یورو ۵

لبفان ایکس 50

مشخصات ظاهری لیفان ایکس ۵۰:
شرکت لیفان موتور با همکاری طراح ایتالیایی خودرو کامپکت کراس اور به نام لیفان ایکس ۵۰ را به بازارعرضه کرد. این خودرو در قسمت جلو دارای جلو پنجره بسیار کوچک و چراغ های بیضی شکل که درون انها از نوار LED استفاده شده است و همچنین سپری که دارای شبکه سپر بسیار بزرگ است که نمای ظاهری خودرو را جذاب تر نموده و در نمای جانبی خودرو از انحناهایی استفاده شده که از حالت یکنواختی درآمده و همچنین تعبیه قطعه پلاستیکی در قسمت چرخ ها که نمای دورنگ به خودرو میدهد واستفاده از دستگیره های بیرونی فلزی جذابیت این کراس اور را افزایش داده است.
در قسمت عقب از چراغ های دو تکه که بر روی صندوق و گلگیر قرار میگیرند استفاده شده است و همچنین شبرنگ هایی که بر روی سپر عقب نصب شده اند. شیشه عقب این خودرو بسیار کوچک بوده و به نوعی میدان دید راننده را بسیار کاهش خواهد داد که شاید یکی از نقاط ضعف این خودرو باشد اما در کل شکل ظاهری این خودرو متناسب و موزون بوده به همین دلیل از فروش چشم گیری برخوردار گردیده است.

لیفان ایکس 50

مشخصات داخلی لیفان ایکس ۵۰:
داخل اتاق این خودرو با استفاده از نوار قرمز رنگی که در قسمت بالای داشبورد و درب ها استفاده شده بسیار جذاب گردیده و همچنین به کار بردن نور قرمز در صفحه کیلومتر که دور موتور را مشخص میکند ولی میزان سرعت به صورت دیجیتال نمایش داده میشود.در قسمت فرمان بر روی غربیلک ازمیانبر تنظیم کننده سیستم صوتی استفاده شده است.
سیستم صفحه نمایشگر کوچک و دارای قابلیت های AUXو USB میباشد.تنظیم صندلی ها به صورت دستی بوده و همچنین فضای نشیمن دارای استاندارد قابل قبولی میباشد و صندلی ها با روکش چرمی مصنوعی پوشیده شده اند که در جهت هماهنگی با اتاق ازنوار قرمز رنگ در حاشیه روکش استفاده شده و درنهایت صندوق عقب دارای فضای کافی جهت گذاشتن وسایل مورد نیازمیباشد.

نتیجه گیری
شرکت لیفان موتور با ارایه این نوع کراس اور با چنین شکل و شمایل جذاب مشتری های خود را در ایران شگفت زده ساخت و به فروش خوبی دست پیدا کرد.
زیرا درطراحی این خودرو به نیازهای مصرف کنندگان خصوصا قشر جوان توجه زیادی شده است که همین امر باعث گردید فروش این خودرو چشم گیرتر از دیگر محصولات ارایه شده از سوی شرکت چینی لیفان موتور باشد. به صورت کلی میتوان اظهارنظر کرد که این خودرو نیازهای مصرف کنندگان را برطرف کرده و مناسب یک خانواده ۴ نفره بوده و مصرف سوخت تقریبا پایینی نسبت به وزن خودروداشته، مناسب سفرهای درون شهری و برون شهری نیز میباشد.
از لحاظ ایمنی بدنه لیفان ایکس ۵۰ از ۴۲% فولاد مقاوم پیشرفته پوشیده شده که در صورت وارد شدن ضربه بتواند نیرو را به شاسی منتقل کرده وحداقل آسیب ممکن را به سرنشینان وارد نماید. یکی از مهمترین دغدغه هایی که مصرف کنندگان محصولات شرکت لیفان موتورهمواره به همراه دارند تامین قطعات خودرواست که با توجه به رخت بر بستن این شرکت چینی از کشور ما افراد بسیارنگران تر از پیش نیز میباشند. در این راستا شرکت بازرگانی مبین یدک به تمامی این دغدغه ها پایان داده است و تمامی قطعات خودروهای لیفان را تامین نموده است که در دو نوع شرکتی-اصلی و وارداتی به مصرف کنندگان نیز ارایه میشود.

نظر خود را بنویسید

avatar