سمعک چیست

سمعک چیست

سمعک چیست ؟سمعک ها دستگاه های تقویت کننده صدا هستند که برای کمک به افرادی که دارای کم شنوایی هستند طراحی شده اند.سمعک در گوش یا پشت آن قرار می گیرد.چندین مطالعه و بررسی نشان داده است که استفاده از سمعک کیفیت زندگی را بهبود می بخشد.

همه سمعک ها ، صرف نظر از سبک و اندازه ، اجزای اساسی یکسانی دارند:از جمله میکروفونی که صدا را می گیرد.مدار تقویت کننده که باعث بلندتر شدن صدا می شود.یک بلندگو (گیرنده) که صدای تقویت شده را به مجرای گوش می رساند و باتری هایی که قطعات الکترونیکی را تأمین می کنند.بسته به اندازه و سبک ، برخی از سمعک ها ممکن است قطعات اضافی داشته باشند.

آشنایی با سمعک

میکروفن – قسمت اصلی هر سمعک ، میکروفون سمعک است که صداهای محیط اطراف را می گیرد و آنها را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند.

تقویت کننده – تقویت کننده سمعک ، سیگنال های دریافتی از میکروفن را تقویت می کند و صدا را افزایش می دهد.

گیرنده – یکی دیگر از مولفه های اصلی سمعک ، گیرنده است که به بلندگو نیز معروف است.این سیگنال های الکتریکی را از میکروفون به سیگنال های صوتی شنیده شده توسط کاربر تبدیل می کند.

باتری – باتری به عنوان منبع تغذیه سمعک ها عمل می کند.سمعک ها معمولاً به باتری های خاصی احتیاج دارند که در اندازه های مختلفی وجود دارند.عمر باتری بستگی به اندازه باتری ، نیاز کاربر ، دستگاه شنوایی ، پیچیدگی محیط گوش دادن کاربر ، میزان استفاده و موارد دیگر دارد.امروزه بیشتر سمعک ها قابل شارژ هستند.

سمعک اصفهان به شما کمک می کند صداهای روزمره مانند زنگ در و تلفن را بهتر بشنوید.هم چنین باعث می شود هنگام صحبت با مردم اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و پیگیری مکالمات در محیط های مختلف را برای شما آسان می کند.اما سمعک تنها درصورت کمبود شنوایی به شما کمک می کند.

سمعک چیست و چگونه کار می کند

اگر در شنوایی خود مشکلی دارید به پزشک عمومی مراجعه کنید.پزشک اگر متوجه شود که شما به سمعک نیاز دارید ، ممکن است شما را برای ارزیابی به شنوایی سنجی اصفهان ارجاع دهد.اگر متخصص شما سمعک را توصیه می کند ، با آنها در مورد انواع مختلف موجود و بهترین گزینه صحبت کنید.ممکن است قبل از انتخاب بتوانید چند نوع را امتحان کنید.

سمعک ها به سبک های مختلفی ارائه می شوند که هرکدام مزایا و محدودیت های خاص خود را دارند.انتخاب سبکی که برای شما مناسب باشد به عوامل مختلفی بستگی دارد ، از جمله شدت کم شنوایی ، اندازه و شکل گوش ، ترجیحات شخصی و فناوری های جدید سمعک.متخصص مراقبت از شنوایی به شما کمک می کند تا انتخاب درستی برای خود انجام دهید.فناوری سمعک به طور مداوم در حال پیشرفت روزافزون است.

استفاده از سمعک در اوایل روند کاهش شنوایی بسیار مهم است ، چون ممکن است شنوایی برای همیشه از بین برود.

سمعک چه کمکی برای سلامتی شما دارد؟

سمعک به شما کمک می کند ، صداها را درک کنید ، بنابراین مغز شما برای درک آنها نیازی به فشار ندارد.این نه تنها می تواند به شما در شنیدن بهتر کمک کند ، بلکه می تواند سایر شرایط پزشکی را نیز کاهش دهد.

به یاد داشته باشید ، سمعک ها نمی توانند شنوایی طبیعی را کاملاً بازیابی کنند ، اما می توانند توانایی شنیدن شما را در بسیاری از شرایط بهبود بخشند.

نظر خود را بنویسید

avatar