چه تفاوتی بین آبگرمکن مخزنی و آبگرمکن بدون مخزن وجود دارد؟

چه تفاوتی بین آبگرمکن مخزنی و آبگرمکن بدون مخزن وجود دارد؟

در اینجا ما تفاوت بین آبگرمکن های مخزن دار و آبگرمکن های بدون مخزن را ارائه داده ایم تا به صاحبان خانه کمک کنیم در مورد انتخاب مناسب نوع آبگرمکن ، براحتی تصمیم بگیرند.ما مزایا و معایب آبگرمکن های بدون مخزن و سنتی را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید.

همه ما انتظار داریم ، پس از باز کردن شیر آب ، ظرف چند ثانیه ، آب گرم داشته باشیم.ما انتظار آب گرم داریم ، اما نمی دانیم کدام نوع آبگرمکن برای خانه ما بهترین است.یک آبگرمکن جدید یک سرمایه گذاری قابل توجه است و مهم است که در مورد محصولات مختلف تحقیق کنید تا یک آبگرمکن متناسب با نیازهای خانواده خود پیدا کنید.یکی از اولین مواردی که باید در نظر گرفت این است که آیا شما باید آبگرمکن مخزن دار تهیه کنید یا بدون مخزن.

آبگرمکن بدون مخزن چیست؟

آبگرمکن بدون مخزن چیست؟

آبگرمکن های بدون مخزن ، از مشعل های پرقدرت برای گرم کردن سریع آب استفاده می کنند و آن را مستقیماً به شیر آب یا دوش شما می رسانند ، بدون اینکه آب در مخزن ذخیره شود.آنها به جای اینکه دائماً یک منبع آماده به کار با آب گرم را حفظ کنند ، فقط در صورت تقاضا آب را گرم می کنند.آبگرمکن های بدون مخزن معمولاً با برق یا گاز تغذیه می شوند.

مزایا

  • هر زمان که بخواهید آب گرم است.
  • این نوع آبگرمکن ها کوچک هستند و فضای زیادی برای نصب اشغال نمی کنند و به گونه ای طراحی شده اند که امکان نصب آنها روی دیوار وجود دارد.
  • بیشتر از آبگرمکن های مخزن دار عمر می کنند.آبگرمکن های بدون مخزن با نگهداری صحیح ۲۰ سال یا بیشتر دوام می آورند.
  • هزینه های انرژی بسیار پایین تر.از آنجا که فقط در هنگام جاری شدن آب ، آب را گرم می کند ، هزینه های انرژی شما بسیار کمتر از مخازن خواهد بود – بسته به عادت های استفاده ، می توانید از ۳۰ تا ۷۰ درصد صرفه جویی کنید.

معایب

  • هزینه خرید آنها نسبت به آبگرمکن های مخزن دار بیشتر است.واحدهای بدون مخزن دو یا حتی سه برابر بیشتر از واحدهای معمولی قیمت دارند.
  • مصرف همزمان دوش و شستن لباس ها باعث می شود ، آبگرمکن دیواری شما نتواند در حد نیاز آب را گرم کند.
  • آبگرمکن های بدون مخزن ، سیستم پیچیده ای دارند ، در نتیجه هزینه نصب ، تعمیر و نگهداری آنها زیاد است.هزینه نصب آبگرمکن بوتان دیواری اصفهان دو برابر بیشتر از واحدهای معمولی است.

آبگرمکن مخزن دار چیست؟

آبگرمکن مخزن دار چیست؟

آبگرمکن مخزنی اصفهان ، معمولاً در بیشتر خانه ها یافت می شود.این شامل یک مخزن عایق بندی شده است که معمولاً در آن ۳۰-۵۰ گالن آب تا زمان نیاز آن گرم و ذخیره می شود.یک لوله از بالا بیرون می آید تا آب گرم را به مقصد ، آشپزخانه ، حمام یا قسمت های دیگر برساند.آبگرمکن های معمولی چه به آب گرم احتیاج داشته باشید و چه نداشته باشید ، شبانه روز کار می کنند.

مزایا

  • مزیت اصلی آبگرمکن های سنتی ، پایین بودن هزینه خرید است.از آنجا که بیشتر خانه ها از قبل برای مخزن تنظیم شده اند ، دیگر نیازی به تغییر مکان یا اندازه گیری خط گاز نیست ، که اغلب در مورد مدل بدون مخزن وجود دارد.
  • آبگرمکن های مخزن دار ، ساده تر از انواع بدون مخزن کار می کنند ، در نتیجه هزینه نصب ، تعمیر و نگهداری آنها کمتر است.

معایب

  • این نوع آبگرمکن ها بزرگ هستند ، بنابراین فضای زیادی را اشغال می کنند.
  • اتلاف انرژی – آبگرمکن نه تنها می تواند روی برنامه روزانه شما تأثیر بگذارد ، بلکه می تواند در قبض های آب و برق نیز تأثیر بگذارد.در آبگرمکن مخزنی ، انرژی زیادی برای نگه داشتن مخزن پر از آب گرم در هر زمان ، هدر می رود.
  • طول عمر کوتاه تر

تفاوت اصلی آبگرمکن مخزن دار و بدون مخزن این است که مدل های بدون مخزن فقط هنگام روشن کردن شیر از انرژی استفاده می کنند.هنگامی که در محل کار یا شب هنگام خواب هستید ، برای ذخیره یک مخزن عظیم آب هزینه نمی کنید.

این راهنما می تواند به شما کمک کند تا بتوانید نوع مناسب آبگرمکن را برای خود انتخاب کنید ، اما همیشه بهتر است نیازهای خود را با متخصصان ما در گروه فنی مهندسی اصفهان انرژی در میان بگذارید.

نظر خود را بنویسید

avatar