حقایقی در مورد گیاه شوید

حقایقی در مورد گیاه شوید

گیاه شوید ، یک گیاه چند ساله بی نظیر با عطر و طعم دلپذیر است.برگ و همچنین دانه های آن به عنوان چاشنی در غذاهای مختلف در سراسر جهان استفاده می شود.شوید یکی از اعضای خانواده Umbelliferae است ، گروه بزرگی از گیاهان گل دار و ادویه جات که شامل تره ، جعفری ، زیره ، رازیانه و … نیز می باشد.شوید ، دقیقاً مانند گشنیز ، برای شکوفایی ، به آب و هوای گرم تابستان با خاک حاصلخیز خوب زهکشی شده نیاز دارد.

در ادامه با فروشگاه بذر مهردشت همراه باشید تا در مورد شوید ، ارزش غذایی و خواص آن ، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

فواید شوید برای سلامتی

فواید شوید برای سلامتی

این گیاه پرطرفدار فاقد کلسترول است و کالری آن بسیار کم است.با این وجود ، آنتی اکسیدان های زیادی ، ویتامین هایی مانند نیاسین ، پیریدوکسین و غیره و فیبرهای غذایی را در خود دارد که به کنترل سطح کلسترول خون کمک می کند.

بذر شوید و همچنین روغن شوید نیز می تواند در بازارها موجود باشد.روغن شوید که از دانه شوید استخراج می شود ، خاصیت ضد اسپاسم ، تسکین دهنده ، هضم کننده ، ضد عفونی کننده ، گالاکتاگوگ (به ترشح شیر مادر کمک می کند) و خاصیت آرام بخشی دارد.

گیاه شوید ، همچنین سرشار از بسیاری از ویتامین های حیاتی است ، از جمله اسید فولیک ، ریبوفلاوین ، نیاسین ، ویتامین A و ویتامین C که برای سوخت و ساز بهینه در بدن انسان ضروری است. ویتامین C به بدن انسان کمک می کند تا در برابر عوامل عفونی مقاومت کند و رادیکال های آزاد مضر و پیش التهاب را از بین ببرد.

انتخاب و ذخیره سازی

شاخه های تازه شوید و همچنین دانه شوید می توانند در تمام طول سال در بازارها وجود داشته باشند.سعی کنید شاخه های شوید تازه بخرید ، زیرا از نظر عطر و طعم برتر است و سرشار از بسیاری از ویتامین ها و آنتی اکسیدان های حیاتی مانند ß-کاروتن ، ویتامین C ، فولات و غیره است.

شوید تازه باید دارای شاخه های رنگ سبز زنده و ساقه های محکم باشد. باید فاقد هرگونه فساد ، کوفتگی یا زردی باشد. شوید را خریداری کنید که با استفاده از تکنیک های ارگانیک پرورش داده شده باشد.

شوید تازه باید در یخچال نگهداری شود و در کیسه پارچه ای نگهداری شود یا در حوله کاغذی کمی مرطوب بسته بندی شود و باید در اسرع وقت مورد استفاده قرار گیرد ، زیرا اگر مدت زمان بیشتری نگهداری شود ، طعم و مواد مغذی خود را به سرعت از دست می دهد.

خواص شوید

مصارف دارویی

شاخه های شوید دارای خواص ضد عفونی کننده ، هضم کننده و تحریک کننده است.اوژنول موجود در شوید به عنوان بی حس کننده موضعی و ضد عفونی کننده در استفاده درمانی قرار گرفته است. همچنین مشخص شده است که اوژنول باعث کاهش سطح قند خون در بیماران دیابتی می شود ، با این حال مطالعات دقیق بیشتری برای تعیین نقش آن لازم است.

روغن شوید که از دانه شوید استخراج می شود ، در داروهای سنتی به عنوان ضد اسپاسم ، مسکن ، اشتها آور ، هضم کننده ، ضد عفونی کننده ، برای کمک به افزایش ترشح شیر مادر در مادران شیرده و از بین بردن علائم عصبی مانند سردرد و تحریک پذیری عصبی استفاده شده است.

کاربردهای آشپزی

شوید تازه را به منظور پاک کردن ماسه و خاک و از بین بردن سموم دفع آفات باقیمانده ، کاملاً در آب بشویید. برای سالم نگه داشتن عطر و طعم معطر ، به طور کلی در آخرین لحظات پخت ، آن را به غذا اضافه کنید.

گیاه شوید از زمان های بسیار قدیم در تهیه بسیاری از غذاهای محبوب ایرانی مورد استفاده قرار می گرفته است.همراه با سایر مواد ادویه دار ، از آن برای افزایش طعم و مزه سبزیجات ، مرغ ، ماهی و غذاهای گوشتی استفاده می شود.از شوید هم چنین در تهیه سوپ استفاده شده است.شوید تازه خرد شده و ساطوری شده افزودنی خوبی برای سالادهای سبز است.از دانه شوید در ترشی و همچنین در غذاهای تند استفاده می شود.

برای خرید بذر شوید با کیفیت با قیمت مناسب ، با مرکز پخش عمده بذر سبزیجات در اصفهان ارتباط برقرار کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar