نقش پنجره در ساختمان

نقش پنجره در ساختمان

از پنجره غالباً به عنوان عناصر تزئینی یک ساختمان استفاده می شود.با این حال ، انتخاب پنجره ها یک تصمیم بسیار مهم در طراحی قبل از ساخت است.پنجره چندین نقش مهم در ساختمان دارد.در وهله اول ، آنها در فیلتر کردن هوا و نور خورشید کمک می کنند ، حتی اگر مسیر عبور آن را فراهم کنند.

بدون پنجره ، اتاق ها قطعاً بسیار خسته کننده تر هستند.آنها همچنین در مواقع آتش سوزی یا قفل شدن تصادفی درب ها می توانند مسیرهای فرار داشته باشند.پنجره ها انواع مختلفی دارند.پنجره های کشویی ، پنجره های دو جداره ، پنجره های بیرون بازشو ، پنجره دو حالته ، پنجره یو پی وی سی اصفهان ، پنجره ثابت و غیره.

قاب های پنجره را می توانید در بسیاری از مواد پیدا کنید که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.اگرچه در هنگام انتخاب قاب پنجره باید به موارد زیبایی توجه داشت ، اما باید در نظر داشت که قاب نقش مهمی در عملکرد حرارتی پنجره دارد.وینیل ، چوب ، فایبرگلاس و آلومینیوم از جمله موادی هستند که برای قاب پنجره میتوان از آنها استفاده کرد.

نقش پنجره در اتلاف انرژی ساختمان

بخش زیادی از تبادل گرما بین ساختمان و نمای خارجی از طریق پنجره ها اتفاق می افتد و این بر مصرف انرژی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی تأثیر می گذارد.پنجره می تواند تأثیر قابل توجهی در هزینه های عملیاتی ساختمان ، سلامتی ، بهره وری و رفاه ساکنین داشته باشد.

تعداد زیادی از پنجره ها نور روز را به میزان کافی تأمین می کنند که باعث کاهش هزینه های روشنایی می شود.با این حال ، پنجره های فراوان  گرمای تابستان و از دست دادن گرمای زمستان را افزایش می دهند و همچنین هزینه های HVAC را افزایش می دهند.

عملکرد حرارتی پنجره

مقاومت یک پنجره در برابر جریان گرما با توجه به ساختار فیزیکی آن تعیین می شود:شیشه دو جداره نسبت به یک شیشه تک جداره گرمای کمتری را منتقل می کند.

برای اطلاع از قیمت درب و پنجره دوجداره اصفهان با ما ارتباط برقرار کنید.

تقویت نور طبیعی

پنجره ، می تواند یکی از مهمترین مؤلفه های تأثیرگذار در مصرف انرژی ساختمان ، اوج تقاضای برق و تأثیرات زیست محیطی باشد.هدف سنتی پنجره ها تأمین نور ، دید و هوای تازه برای ساکنین ساختمان است.نورپردازی طبیعی با پنجره ها وابستگی به وسایل روشنایی را کاهش می دهد و هزینه اجرای روشنایی مصنوعی را کاهش می دهد.

تأثیر پنجره در هزینه های گرمایش و سرمایش

تأثیر پنجره در هزینه های گرمایش و سرمایش

یک ساختمان می تواند به کارآمدترین سیستم های گرمایشی و سرمایشی موجود مجهز باشد ، اما اگر ساختمان فاقد عایق بندی مناسب باشد ، عملکرد همچنان ضعیف خواهد بود.بخش بزرگی از افزایش گرمای تابستان و از دست دادن گرمای زمستان در پنجره ها اتفاق می افتد و اگر عملکرد حرارتی پنجره ها کم باشد ، تأثیر در قبض های انرژی قابل توجه است.با نصب پنجره های با کارایی بالا ، این مشکل حل می شود.

عوامل انسانی

پنجره تأثیر مستقیم بر سلامتی ، رفاه و بهره وری ساکنین ساختمان دارد.پنجره به طور مستقیم بر ویژگی های طراحی مانند نور روز ، تابش خیره کننده ، دید و راحتی حرارتی تأثیر می گذارد.با طراحی دقیق پنجره ، می توان به مزایای نور روز ، دید و تهویه طبیعی دست یافت.

با انتخاب بی پایان قاب و انواع شیشه ، انتخاب یک پنجره و لوازم جانبی مرتبط که از نظر آب و هوا ، ایمنی ، بهره وری انرژی و زیبایی از طریق مشتری برآورده شود ، می تواند یک چالش باشد.اگر در این زمینه نیاز به کمک دارید با شرکت پرشین پنجره تماس بگیرید.

نظر خود را بنویسید

avatar