انواع ماساژها و فواید ماساژ

انواع ماساژها و فواید ماساژ

بنیاد ماساژ به خاطر مسائل درمانی و کم کردن تنش های روحی و روانی به وجود آمده است .ماساژور باید آموزش دیده باشد و گرنه نه تنها باعث آرامش و درمان فیزیکی و روانی نمیشود بلکه میتواند باعث آسیب نیز بشود.ماساژور باید به انواع ماساژ و کاربرد های آنها آشنایی داشته باشد تا بتواند مشاوره های لازم و خدمات مناسب هر شخص با وضعیت جسمانی و سنی اش را ارائه کند . متین بیوتی آموزشگاه فنی و حرفه ای اصفهان، آموزش پاکسازی اصفهان، در ادامه با انواع ماساژ و کاربرد های آن آشنا می شویم .

ماساژ سوئدی

اگر خستگی فیزیکی به همراه حس درد در قسمت هایی از بدن دارید یا در ورزش آسیب دیده اید این نوع ماساژ مناسب شماست. این نوع ماساژ مبنای ماساژ های دیگر است چون اولین ماساژ در غرب همین ماساژ سوئدی است .در این مدل ماساژ حرکات دوار عمیق عضلانی و لرزاندن و ضربه زدن انجام میشود . ماساژور همچنین مفصل های شما را حرکت میدهد و این باعث تقویت مفاصل میشود .اگر در جایی از ماساژ ورزشی یا ماساژ سوئدی شنیدید بدانید همان ماساژ سوئدی است و در این نوع ماساژ فشار عمیق تری به عضلات وارد میشود .

ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی نیاز به فعالیت خودتان دارد و باید گاهی از جایتان بلند شوید و در جهتی که ماساژور شما را هدایت میکند ، حرکات کششی انجام دهید .پس اگر دیدگاهتان به ماساژ فقط دراز کشیدن و لذت بردن است ، این نوع ماساژ اصلا به درد شما نمیخورد .ماساژ تایلندی با استفاده از حرکت‌های کششی یوگا است و بر روی کل بدن کار می‌کند.درمانگرتان ممکن است از کف دستان و انگشت‌هایش برای اعمال فشار به بدن‌تان استفاده کند. شما را در موقعیت‌ها و وضعیت‌های مختلف با کشش و پیچش مواجه خواهد کرد.

ماساژ سنگ داغ

در این نوع ماساژ فقط دست های درمانگر دخیل نیست و سنگ های داغ هم جزو ابزار های ماساژ هستند و این یک نوع ماساژ لوکس محسوب میشود .اگر درد های عضلانی خسته کننده دارید و از دوش آب داغ لذت میبرید و البته تحمل فشار های ماساژ های دیگر را ندارید  قطعا این ماساژ را دوست خواهید داشت .در طول انجام ماساژ سنگ داغ، سنگ‌های داغ شده روی نقاط مختلفی از سرتاسر بدن‌تان گذاشته می‌شوند. درمانگر شما ممکن است هنگامی که با استفاده از فشار ملایم بخش‌های مختلفی از بدن‌تان را ماساژ می‌دهد سنگ را نیز در دست خود نگه دارد.از سنگ های داغ و سرد همزمان استفاده میشود . جالب است که این سنگ ها خاصیت درمانی دارند و روی نقاط انرژی بدن تاثیر ویژه ای دارند .

ماساژ رایحه درمانی

اگر دوست دارید روحتان هم علاوه بر جسمتان تقویت شود این نوع ماساژ خیلی مناسب است .ماساژهای رایحه درمانی برای کسانی که درمان عاطفی نیز جزئی از برنامه‌ی ماساژ آن‌ها به شمار می‌رود از همه بهتر است. این نوع از انواع ماساژ می‌تواند اضطراب و استرستان را کاهش دهد و روحیه و خلق و خویتان را بهتر کند .علاوه بر اینا میتوانید برای بهبود افسردگی هم از آن استفاده کنید .از نظر فیزیکی این ماساژ دردهایتان را هم کاهش میدهد .

ماساژ پیش از زایمان (دوران بارداری)

ماساژ پیش از زایمان می‌تواند برای زنانی که در طول بارداری به ماساژ احتیاج دارند روشی بی‌خطر باشد.این ماساژ دردهای بدنی دوران بارداری و استرس را کاهش می‌دهد و تنش عضلانی را از بین می‌برد. در هر مقطعی از دوران بارداری می‌توانید ماساژ پیش از زایمان بگیرید. اما، بسیاری از مراکز خدمات ماساژ،  به زنانی که سه ماهه‌ی نخست بارداریشان را طی می‌کنند به خاطر خطر سقط جنین در این دوره انجام ماساژ را پیشنهاد نمی‌کنند.

ماساژ تریگر پوینت (نقطه ای)

ماساژ تریگر پوینت برای کسانی مناسب است که درد های مزمن نقطه ای دارند . همچنین باید بدانید که این ماساژ بر روی تمام بدن انجام میشود و اگر شما به ماساژور بگویید که درد های مزمنتان کجاست او در آن قسمت ها متمرکز میشود .طول این ماساژ ۶۰ تا ۹۰ دقیقه است .

ماساژ شیاتسو

ماساژ شیاتسو بسیار برای اعصاب و روان شما مناسب است و تنش ذهنی را کاهش میدهد . این نوع ماساژ نگرانی و استرس شما را کاهش می دهد و حتی سردرد تان را بهبود میدهد .ماساژ بر روی کل بدن انجام میشود و ممکن است ماساژور در نقاط خاصی که نیاز به توجه بیشتر داشته باشد تمرکز کند .

نظر خود را بنویسید

avatar